PDA

View Full Version : Triaxis



Nocki
1 juli 2003, 13:06
Hoi. de formula haalt het niet bij mijn Mark IV en dus wil ik de formula weg doen. en sparen voor de triaxis mischien...
wie heeft er ervaring met de triaxis? en hoe klinkt tie? ik wil m gebruiken met mn 20/20 (el84) en ook nog een g-force. lijkt me wel het einde...

iemand ervaring met de Triaxis?
En zit er reverb op?

NOcki

LordRiffenstein
1 juli 2003, 13:12
Ik heb geen ervaring met de Triaxis maar ik weet wel dat er geen reverb op zit, die gebruik je toch van de G-Force of niet?

Ik heb eigenlijk een vraagje voor jou. Heb je nog wel plezier in gitaar-spelen? Er gaat geen dag voorbij of je post over de volgende aankoop die je gaat doen. Iedereen laat zich wel eens meeslepen maar dat mag het spel-plezier niet in de weg staan!

Nocki
1 juli 2003, 13:18
nee ik heb zeker heel veel plezier in spelen.en ik speel heel graag op mn gitaar met combo zonder effecten. ik probeer alleen maar zoveel mogelijk te weten te komen. door bv al mn gitaren die ik heb gehad weet ik hoe ik snel snaren moet verwisselen, hoe ik een gitaar moet afstellen. ik weet door ervaring wat het vershil is tussen halzen, body's, tremelo's, snaar dikte's en dat soort dingen. ik ben heel veel wijzer geworden door alles wat ik heb gehad en daar ben ik blij mee.
ik ben nu een beetje aan het kijken naar die triaxis om te kijken wat iedereen daar van vind en dat is gewoon leuk.

daarbij komt dat ik mischienga verhuizen en dan niet zo veel geld meer heb om dit soort dingen te kopen. daarom wil ik in een keer klaar zijn met wat ik nodig heb.

mischien doe ik mn rack wel weg maar mischien met een kleine aanpassing is tie ook wel een leuke nabootsing van mn mark iv maar dan met fx. en dan heb ik voor alle idngen wat. ik weet het nog niet end aarm gebruik ik dit forum om meer te weten tekomen.

dus ja ik heb veel plezier in spelen maar heb ook een hoop plezie in leren.
en er zijn vzoveel verhaaltje in gitaar wereld die nergens op slaan dat ik andere best kan helpen met sommige dingen.
Nocki

kokeleko
1 juli 2003, 14:40
Dan doe je de Triaxis met de G-Force en je poweramp in een mooi rekkie , ben je er voor altijd vanaf :-D

heavy
1 juli 2003, 17:10
Heee nocki,

Ik heb op mijn zolder ook nog een rack staan met een triaxis en een lexicon g2/r1 etc.....en dat rullez all the way!!! Maar dan moet je het wel gebruiken, en niet zo als ik het weg laten rotten :-D
geef mij maar de g2 veel meer mogelijkheden!!!De triaxis is alleen een preamp zonder reverb je kan elke parameter met een midi controler bedienen dus als ik bv. gas geef dan kan ik van crunch zo naar een vette solosound toe en zie je de parameters veranderen die je hebt ingesteld whooo awsome en dat geldt dus ook voor de g2 maar eerlijk is eerlijk je moet gewoon van mesa houden anders vindt je zo`n triaxis 2.0 ook niks succes!

Heavy

Nocki
1 juli 2003, 17:38
hee dat is nu precies wat ik bedoel.
en ik ben sowieso mesa gek dus dat kan wel...

bedankt voor je info. en sonde dat het bij jou wegrot...

NOcki

Candyman
1 juli 2003, 19:36
Vorig jaar heb ik een paar optredens met het rack van een kennis gespeeld, met daarin een Triaxis, G-force en Mesa 2:90. Ik ben er achter gekomen dat Mesa (en 6l6 eindbuizen) absoluut mijn geluid niet is. Klinkt allemaal te donker en te bassig met te weinig attack. Je kunt er veel aan veranderen, maar de algemene sound blijft toch hetzelfde.

De G-force klinkt wel erg goed. Ik hou meer van een sound met veel mid-hoog en EL34 buizen (denk Lukather). De VHT power amps spreken mij veel meer aan dan de Mesa 2:90. Blijft toch een kwestie van smaak. De Triaxis is gewoon belachelijk duur, dan koop ik liever de Engl 580 of een CAE 3+SE. Maar goed, dat is mijn mening... :razz:

marc_o
2 juli 2003, 01:48
Ik heb geen ervaring met de Triaxis maar ik weet wel dat er geen reverb op zit, die gebruik je toch van de G-Force of niet?

Ik heb eigenlijk een vraagje voor jou. Heb je nog wel plezier in gitaar-spelen? Er gaat geen dag voorbij of je post over de volgende aankoop die je gaat doen. Iedereen laat zich wel eens meeslepen maar dat mag het spel-plezier niet in de weg staan!


Inderdaad, maar tegelijk stelt het me gerust dat er nog grotere gekken zijn hier dan ik, hahaha.

Rectifier
2 juli 2003, 13:03
Waarom combineer je de Triaxis posten niet in 1???
We krijgen zo wel erg veel "Nocki" wil advies treads.

Ik val je niet aan maar dit is temeer een reden om je erop te wijzen dat je wel erg veel bezig bent met andere gear en meningen van andere gitaristen. Daar is een forum ook voor maar als je een beetje research doet op internet dan kom je doorgaans verder dan hier vragen of er een reverb op de triaxis zit.

Doe niet teveel op de "Recto" mode uit van de Triaxis.
Hij's wel bruikbaar maar t'is echt geen Recto sound.
Waar de Tri goed in is is het Mk1+4. clean, Mk.2C+ lead.

Maestro heeft een TriAxis en kan er vast meer over vertellen.

Maar wat ik niet helemaal snap...., waarom zoek je dezelfde sound in een combo "en" in een rack???
Dan heb je straks identieke sounds en dan blijf je er maar 1 gebruiken.

En tevens je houdt van weinig FX en wil wel een G-Force.

:???:

Dan kan je toch beter je geld besteden aan andere dingen als je al krap zit.....

maestro_nl
2 juli 2003, 13:10
Ik heb een TriAxis 2.0, TC G-majeur en Rocktron Velocity eindtrap met Svetlana EL34 (2x100) en Celestion Classic Lead80 speakers.

De standaard presets en de presets uit de editor (computer software) zijn bijna allemaal waardeloos.
Laag klinkt buzzerig, hoog klinkt dun en fuzzy.

Maar na een tijdje tweaken krijg je de door hoe het werkt!
Je moet echt de amp leren kennen. Ook moet je per karakter (8 versterker karakters) doorhebben of de eq pre- of post gain is.
Mesa staat bekend om z'n overlappende eq.

Resultaat: clean kan echt super Fender clean klinken. Van een schone disco funk via een cripsy blues via Bryan Adams-achtig tot Rammstein, Metallica.

Mijn truc is dat ik altijd gain en drive gelijk houdt en de dynamic voice altijd op 50%.
Ik ken echt geen amp die zo extreem is in sounds en karakter.

Nocki
2 juli 2003, 18:37
de reden van 2 triaxis posts is dat mensen die er al een hebben gelezen niet nog maals lezen om meer vragen te beantwoorden. ik vond de twee vragen vershillend genoeg om er een tweede topic aante wijden.

ik wil graag een set met fx en een droog. ik weet ook nog niet of ik dat echt gaat doen vandaar deze vragen om een mening te vormen.

reverb komt dan natuurlijk uit de g-force maar ik kan ze niet tegelijk koken en zou eerst een tijdje de triaxis instellen voor ik de gforce zou kopen. om het toch wat makelijker maken voor spelen (mesa is bijna onvergefelijk met foutjes) en om het wat uit te romen zou ik een reverbje willen. ik kon op de mesa site niks vinden erover maar ik wou het zeker weten.

ik ben dus echt aan het rondvragen om te kijken wat ik wil.

1 alleen combo met een rack voor fx en stemapparaat en draadloos
2 combo droog en rack + fx

ik kan dan voor vershillende bands en projecten mijn eigen sound behouden en soms fx gebruiken. scheelt met oefenen ook in sjouwen.

en als ik door gaat met een combo zal ik mn eindtrap en boxen moeten gaan verkopen en dat vind ik zonde...

Nocki

Braindead
3 juli 2003, 19:10
Vorig jaar heb ik een paar optredens met het rack van een kennis gespeeld, met daarin een Triaxis, G-force en Mesa 2:90. Ik ben er achter gekomen dat Mesa (en 6l6 eindbuizen) absoluut mijn geluid niet is. Klinkt allemaal te donker en te bassig met te weinig attack. Je kunt er veel aan veranderen, maar de algemene sound blijft toch hetzelfde.

De G-force klinkt wel erg goed. Ik hou meer van een sound met veel mid-hoog en EL34 buizen (denk Lukather). De VHT power amps spreken mij veel meer aan dan de Mesa 2:90. Blijft toch een kwestie van smaak. De Triaxis is gewoon belachelijk duur, dan koop ik liever de Engl 580 of een CAE 3+SE. Maar goed, dat is mijn mening... :razz:

Ik ben het helemaal met je eens, Mesa klinkt te compressed, te bassig inderdaad. Maar ja, smaak he. :)

wimmeltje
1 maart 2004, 10:49
Even een oude topic omhoog halen. Ik ben nu de laatste tijd steeds meer muziek aan het spelen wat in het leven van Mesa zit. Nummers van Creed en erg veel nieuwe en ook wat oude metallica. Ik zit nu een beetje te kijken naar wat een goede versterker is ervoor. Het liefste zou ik daarvoor een mesa roadking hebben. Maarja ik heb nog steeds niet de staatsloterij gewonnen dus dat zit er niet in. Misschien voor in mij rek dus een triaxis erbij. Ik heb nog 1 HE over dus waarom niet. Nu het verhaal. Ik wil dus zeker de sound van een recto. Met de compressie en het diepe laag. Haal ik dit met een Triaxis? Met of zonder extra tweaking van de presets. Ik hoor het graag van jullie. Het gaat mij dus echt alleen om het geluid van metallica en dat is volgens mij echt het recto sound. Laat mij maar weten wat jullie ervan weten. Ik ben zeker niet van plan mijn VHT GP3 weg te doen want dat is mijn main sound. Maar het extra sound voor de rectro zou ik erg blij mee zijn.

wimmeltje
1 maart 2004, 10:50
Even een oude topic omhoog halen. Ik ben nu de laatste tijd steeds meer muziek aan het spelen wat in het leven van Mesa zit. Nummers van Creed en erg veel nieuwe en ook wat oude metallica. Ik zit nu een beetje te kijken naar wat een goede versterker is ervoor. Het liefste zou ik daarvoor een mesa roadking hebben. Maarja ik heb nog steeds niet de staatsloterij gewonnen dus dat zit er niet in. Misschien voor in mij rek dus een triaxis erbij. Ik heb nog 1 HE over dus waarom niet. Nu het verhaal. Ik wil dus zeker de sound van een recto. Met de compressie en het diepe laag. Haal ik dit met een Triaxis? Met of zonder extra tweaking van de presets. Ik hoor het graag van jullie. Het gaat mij dus echt alleen om het geluid van metallica en dat is volgens mij echt het recto sound. Laat mij maar weten wat jullie ervan weten. Ik ben zeker niet van plan mijn VHT GP3 weg te doen want dat is mijn main sound. Maar het extra sound voor de rectro zou ik erg blij mee zijn.

wimmeltje
1 maart 2004, 17:36
Even een oude topic omhoog halen. Ik ben nu de laatste tijd steeds meer muziek aan het spelen wat in het leven van Mesa zit. Nummers van Creed en erg veel nieuwe en ook wat oude metallica. Ik zit nu een beetje te kijken naar wat een goede versterker is ervoor. Het liefste zou ik daarvoor een mesa roadking hebben. Maarja ik heb nog steeds niet de staatsloterij gewonnen dus dat zit er niet in. Misschien voor in mij rek dus een triaxis erbij. Ik heb nog 1 HE over dus waarom niet. Nu het verhaal. Ik wil dus zeker de sound van een recto. Met de compressie en het diepe laag. Haal ik dit met een Triaxis? Met of zonder extra tweaking van de presets. Ik hoor het graag van jullie. Het gaat mij dus echt alleen om het geluid van metallica en dat is volgens mij echt het recto sound. Laat mij maar weten wat jullie ervan weten. Ik ben zeker niet van plan mijn VHT GP3 weg te doen want dat is mijn main sound. Maar het extra sound voor de rectro zou ik erg blij mee zijn.

wimmeltje
1 maart 2004, 17:37
Even een oude topic omhoog halen. Ik ben nu de laatste tijd steeds meer muziek aan het spelen wat in het leven van Mesa zit. Nummers van Creed en erg veel nieuwe en ook wat oude metallica. Ik zit nu een beetje te kijken naar wat een goede versterker is ervoor. Het liefste zou ik daarvoor een mesa roadking hebben. Maarja ik heb nog steeds niet de staatsloterij gewonnen dus dat zit er niet in. Misschien voor in mij rek dus een triaxis erbij. Ik heb nog 1 HE over dus waarom niet. Nu het verhaal. Ik wil dus zeker de sound van een recto. Met de compressie en het diepe laag. Haal ik dit met een Triaxis? Met of zonder extra tweaking van de presets. Ik hoor het graag van jullie. Het gaat mij dus echt alleen om het geluid van metallica en dat is volgens mij echt het recto sound. Laat mij maar weten wat jullie ervan weten. Ik ben zeker niet van plan mijn VHT GP3 weg te doen want dat is mijn main sound. Maar het extra sound voor de rectro zou ik erg blij mee zijn.

jw009
1 maart 2004, 18:31
Met een Tri-axis kom kan je al redelijk in de buurt komen van
een Metallica achtige sound. Ze gebruiken zelf ook Triaxissen (wat een kut meervoud) Op deze site kan je James zijn instellingen zien:

http://www.freewebs.com/montyjay/jamestriaxissettings.html


Ik zou voor de Triaxis gaan, waar ik nog haast geen slechte geluiden van heb gehoort. Van de Rectifiers des te meer slechte geluiden.

marc_o
2 maart 2004, 01:08
Ga dan wel voor de 2 van triaxis, want in de 1e versie zat de rectifier nog niet.

wimmeltje
2 maart 2004, 09:27
Ik geloof dat het dan een triaxis 2.0 of 2.01 moet zijn. Heb gisteravond even wat zitten zoeken op internet en vanaf software versie 2 zit er een soort van rectifier sound in. Ik ken die site van metallica dus ook en was erg benieuwd of iemand ook al die settings heeft geprobeerd die op die site staan. Even verder zoekend kwam ik ook nog op een site waar een software editor en nog meer artist settings op stonden. De meeste mensen zijn dus wel te spreken over de triaxis?

Rectifier
2 maart 2004, 10:57
Bij mijn weten haal je met een GP3 meer een Recto sound dan met de Recto mode van de Triaxis 2.0 en hoger.

De Triaxis doet de Mark series goed.
Mk.1, Mk.2C+, Mk.4

De Recto mode heb ik echter nog nooit iemand lovend over gehoord.

Ik heb de GP3 meerdere malen uitgebreidt getest en ik heb zelf een Rectifier gehad. Als je een Triaxis neemt dan zou ik hem eerder gebruiken voor het warme clean en de lead sound ala Mk.2C+
Dan kun je kan. 2 en 3 van je GP3 gebruiken voor heavy Recto sounds.