PDA

View Full Version : Ibaneez York 627



Hendriks
27 november 2013, 19:51
Ik ben opzoek naar een akoustische en nu kan ik die Ibanez overnemen , hij komt uit 1974 ,met koffer , ik heb geen enkel idee van de waarde en wil dus niet de hoofdprijs betalen .
Iemand een idee?

kwispelhond
28 november 2013, 01:18
Ik heb zelf ook een York maar gek genoeg is dat een model 628, ik heb geen idee wat er allemaal anders aan is maar een korte "jijbuis" informatie doet mij denken dat de mijne wat luxer is uitgevoerd. Mooie witte bindingen langs body (zowel top als bodem) en de hals, block-inlay's op de hals en paarlemoer inleg op de kop, dat heeft model 627 op de foto's op "jijbuis" allemaal niet. Op de foto's heeft dat model 627 en Martin headstock en ook de daarbij behorende D16-achtige afwerking.

Die ene die hier ligt is eigenlijk maar een raar ding, een body zoals een Martin D16 maar dan met luxe bindingen en met een Gibson-hals er op (incl. open-book headstock), lijkt eigenlijk overal en ook nergens op maar het ding is wel helemaal van massief hout en klinkt behoorlijk hard en dik maar wel met relatief veel laag en warmte.

Originele stemmechanieken waren trouwens echte troep en de fretdraad boterzacht, als die twee zaken vervangen zouden zijn door beter zou dat wat mij betreft een duidelijk pluspunt zijn!! (op de mijne door mijzelf laten doen)

Prijs? ik zou het niet weten maar volgens mij zaten deze modellen qua specs boven de veel vaker langskomende Concord's dus waarschijnlijk net iets meer.