PDA

View Full Version : BOSS ME-50



hansies
1 juli 2003, 11:19
:-D :-D :-D

Hoi, ik kocht me onlangs een ME-50 MFX, deze werd alleen geleverd met een Engelse handleiding, met de engelse taal heb ik geen probleem, maar naar mijn informatie die ik uit een nederlands gitaartijdschrift heb, is deze handleiding in Nederland wel degelijk geleverd in het nederlands,
waarom dan ook niet in Belgie !!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
bedankt

Barret Wallace
1 juli 2003, 11:27
Belgen zijn slim en dus erg goed in Engels :-D

en nog gefeliciteerd met je Mobiele Eenheid 50 8-)

hansies
1 juli 2003, 11:36
Belgen zijn slim en dus erg goed in Engels :-D

en nog gefeliciteerd met je Mobiele Eenheid 50 8-)

:???: :???: :???:
Hoi, bedankt maar mij gaat het erom dat als de meerderheid van een land nederlandstalig is deze dan ook graag nederlandstalige handleidingen krijgen, zoals in nederland.
Teveel word het nederlands in de handleidingen van vele grote merken verwaarloosd, en dat stoort me erg.
groeten :wink: :wink: :wink:

Barret Wallace
1 juli 2003, 11:41
Belgen zijn slim en dus erg goed in Engels :-D

en nog gefeliciteerd met je Mobiele Eenheid 50 8-)

:???: :???: :???:
Hoi, bedankt maar mij gaat het erom dat als de meerderheid van een land nederlandstalig is deze dan ook graag nederlandstalige handleidingen krijgen, zoals in nederland.
Teveel word het nederlands in de handleidingen van vele grote merken verwaarloosd, en dat stoort me erg.
groeten :wink: :wink: :wink:

ja daar heb je gelijk in.. maarja wat doe je eraan

Polytheme Pam
1 juli 2003, 12:37
waarom dan ook niet in Belgie


nou....ik heb de ME-50 gekocht in R`dam (NL 8-) ) en daar zat ook geen NL- handleiding bij...

hansies
1 juli 2003, 12:51
waarom dan ook niet in Belgie


nou....ik heb de ME-50 gekocht in R`dam (NL 8-) ) en daar zat ook geen NL- handleiding bij...

:-? :-? :-?
Hoi, dan ben ik verkeerd ingelicht door de laatste gitaarplus, die maandbladen toch hé...............ze zetten ons altijd op het verkeerde been :evil: :evil: :evil:

Speeddemon
1 juli 2003, 14:41
Nou is gitaarplus ook wel een soort Telegraaf-versie van Gitarist ofzo...

beetje plat en sensatie zonder echt diepgang allemaal... maar hey, da's mijn mening. :)

hansies
1 juli 2003, 14:47
Nou is gitaarplus ook wel een soort Telegraaf-versie van Gitarist ofzo...

beetje plat en sensatie zonder echt diepgang allemaal... maar hey, da's mijn mening. :)

:-? :-?
Ik zal het nog gaan geloven ook, ik denk dat ik mijn abonnement ga opzeggen........ :evil: :evil:

TB
3 juli 2003, 23:01
k heb mijn ME-50 bij feedback R'dam gekocht en heb ook gewoon een engelse handleiding hoor
ze zullen wel gewoon een vertalinkje ervan alleen aan die gitaarbladen hebben geven die m gingen revieuwen

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 23:50
alsof roland/boss ooit een zinvolle handleiding zal schrijven? Maakt over het algemeen niet uit of 'ie nou in het nederlands, engels of suomi is, het wordt er toch niet duidelijker van.

Rhy
4 juli 2003, 00:39
ooit gehoord van parallelle import? Als ergens geen NLse handleiding bij zit komt die niet bij de officieel importeur/distributeur vandaan. Dat heeft vaak als voordeel dat de prijs wordt gedrukt.

urezna
4 juli 2003, 13:30
nou ik begrijp het ook niet helemaal, ik heb onlangs een GT6 gekocht, zat alleen engelse handleiding bij, terwijl een maat van me ook een GT6 heeft gekocht, alleen jaartje eerder ofzo, en daar zat dus wel een NL-talige handleiding bij.

Vertel mij nou maar eens hoe dat dan kan.......

Polytheme Pam
4 juli 2003, 13:33
dan heb jij waarschijnlijk een parallelle te pakken...

urezna
7 juli 2003, 13:49
een parallele? hoe bedoel je dat?

Polytheme Pam
7 juli 2003, 13:51
ooit gehoord van parallelle import? Als ergens geen NLse handleiding bij zit komt die niet bij de officieel importeur/distributeur vandaan. Dat heeft vaak als voordeel dat de prijs wordt gedrukt.

Budino
11 juli 2003, 17:53
Eh heb een vraagje over die ME-50 van Boss Kan die op alle vesterkers ?? ik dacht zelf van wel maar goed laat ik het maar vragen (ga hem pas in november of december halen) en wat dachten jullie als ik in februari volgend jaar een Fender Princton Chorus er bij kocht Klinkt dat lekker met die ME-50 ??????


Greetz Budino 8-)

hansies
11 juli 2003, 18:14
Eh heb een vraagje over die ME-50 van Boss Kan die op alle vesterkers ?? ik dacht zelf van wel maar goed laat ik het maar vragen (ga hem pas in november of december halen) en wat dachten jullie als ik in februari volgend jaar een Fender Princton Chorus er bij kocht Klinkt dat lekker met die ME-50 ??????


Greetz Budino 8-)

:wink: hij kan die op alle versterkers aangesloten worden, bij sommige past ie beter dan op andere, maar klinken doet ie op gelijk dewelke ook op een Fender Princton Chorus ...........eerst eens gaan beluisteren en dan hoort ge het wel !

succes
Hansies

Polytheme Pam
11 juli 2003, 18:18
ja hoor...De ME-50 is eigenlijk niets meer (of minder) dan een pedalenbak en ontworpen om gewoon tussen je gitaar en amp geplaatst te worden.. Mocht je de oversturing van de Princeton beter vinden dan die op de ME-50 dan kan je het apparaat ook in de FX-Loop hangen.

De Princeton ken ik niet maar zal net als alle Fender middenklassers zeker lekker klinken..... 8-)

suc6....

Budino
11 juli 2003, 19:19
Thnx wou ik net weten en die Princton is een stereo amp 2x30 watt 10" inch speaker

Wilson
11 juli 2003, 20:53
ik heb em laatst ook uitgeprobeerd, dat ding is echt vet! de distortions klinken echt heel overtuigend, net als de fuzz, en wat ook vet is zijn de klankmodificaties als bijvoorbeeld solid-> hollowbody, of single<->hum. het klinkt natuurlijk als een echte hollowbody of singe/hum, maar het benaderd het wel en dat is wel cool. modulatieeffecten zijn ook ok, alleen de wah is niet mooi

hansies
11 juli 2003, 20:59
:-D :-D :-D

Hoi, ik kocht me onlangs een ME-50 MFX, deze werd alleen geleverd met een Engelse handleiding, met de engelse taal heb ik geen probleem, maar naar mijn informatie die ik uit een nederlands gitaartijdschrift heb, is deze handleiding in Nederland wel degelijk geleverd in het nederlands,
waarom dan ook niet in Belgie !!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
bedankt

ondertussen heb ik van de invoerder in Belgie toch een nederlandstalige handleiding toegestuurd gekregen..............via e-mail........ze bestond wel degelijk :razz:

renier
14 juli 2003, 20:59
de nederlandse handleiding is bij de eerste serie import niet geleverd, omdattie toen nog niet vertaald was. ik heb vanmiddag ook een ME-50 gekocht, en daar zattie ook nog niet bij. moest mijn adres achterlaten bij de gitaarboer, dan sturen ze hem op zodra hij binnenkomt.

overigens echt een top ding! ideaal voor gitaristen die de eenvoud van losse pedaaltjes willen combineren met de voordelen van multi FX. en hij klinkt ook nog eens heel erg goed!

overigens: voor de limbo's mischien wel boeiend: bij guss arons in heerlen ligt hij voor 288 euro. das echt super cheap!

renier
14 juli 2003, 21:00
zijn er overigens ME-50 bezitters die hun zelfgemaakte instellingen willen delen?.. ben op zoek naar een paar mooie geluidjes..!

Polytheme Pam
16 juli 2003, 00:06
zijn er overigens ME-50 bezitters die hun zelfgemaakte instellingen willen delen?.. ben op zoek naar een paar mooie geluidjes..!

Zelfgemaakte instellingen?...Die heb ik niet...De ME-50 is zo makkelijk te bedienen, ik draai wat aan de knoppen tot ik tevreden ben...

fluitje van een cent... 8-)

renier
16 juli 2003, 10:09
ja, dat is ook wel waar, maar ik dacht: mischien is er wel iemand tijdens het knoppendraaien een geluidje tegengekomen waarvan hij of zij dacht: dat is precies het geluid van...

ik heb een heel mooi purple rain geluidje eruitgewrongen bijvoorbeeld.
ik ben nubezig met een natuurgetrouwe queens of the stone age sound. maar goed, krijg dat maar eens uit een ibanez rg...

Polytheme Pam
16 juli 2003, 15:56
mischien is er wel iemand tijdens het knoppendraaien een geluidje tegengekomen waarvan hij of zij dacht: dat is precies het geluid van...


ok...ik heb er wel een paar:

The Edge (U2) jaren 80 geluid - Delay-->400-2000 ms-->TIME=0-->FEEDBACK=0-->E.LEVEL=80% :gebruikt in nummers als Pride, Where the streets have no name, In Gods Country e.v.a

Wel heel belangrijk dat de drummer goed "op tijd" speelt anders wordt het een kolerezooitje... :)

Andy Summers (Police) - Chorus-->alle levels op 40%-->Compressor-->50%-->Delay-->zelfde als The Edge alleen level op 20%-->Strat brugelement-->palmmute-->Every Breath You Take!

Haal de delay + Strat brugelement + palmmute weg en je hebt het "Message in a Bottle" geluid

alhambra
17 juli 2003, 16:05
Gisteren naar de winkel geweest om hem nogmaals uit te proberen, ik was er de 1ste keer al van onder de indruk maar ja dat kan nog wel is veranderen.
Damn ik ben dus nog steeds onder de in druk en ja hoor ik heb er nu dus ook 1 :-D :-D :-D :-D
Super makkelijk, ik werd bij b.v. de gt3 echt gek van al die parameters, enige nadeel is dat er geen up/down switches op zitten maar dat is weer op te lossen door een extern pedaal.

Zo en nu weer speul'n met dat ding.

Polytheme Pam
17 juli 2003, 16:58
hey congrats man...

Ik had de ME-50 eigenlijk voor het oefenhok en het laten we eens wat spelen met z`n allen gelegenheden gekocht maar hij beviel zo goed dat hij inmiddels tot de officiele GIGEFFECTENBAK is gepromoveert 8-)