PDA

View Full Version : Epiphone SG Special Cherry



TimootjeH
26 november 2013, 19:44
Hallo,

Ik ben van plan om rond kerst een nieuwe elektrische gitaar te gaan kopen,
De Epiphone SG Special Cherry.
Alleen ik heb nog niet zoveel ervaring met deze gitaar.
Wat voor stijlen kan je er allemaal mee spelen?
En is het een goede Gitaar?

Of kan ik toch beter de Ibanez GRG 140 SB kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Timo:rockon:

MWB
27 november 2013, 14:16
Als je een SG wilt kopen, zou ik voor een 2e hands Epi G-400 gaan, kwalitatief denk ik beter. Je kunt er qua stijl in principe alle kanten mee op. Bedenk wel dat die SG's nogal last van neck-dive hebben. Beter is eigenlijk nog om naar de winkel te gaan en wat verschillende gitaren te testen. Die Ibanez en Epiphone zijn nogal verschillende gitaren.

vulvasonic
27 november 2013, 16:35
Je wilt een NIEUWE elektrische gitaar kopen. Dat kan betekenen dat je geen 2de hands gitaar wilt, maar ik ga er vanuit dat je bedoelt dat je reeds een elektrische gitaar bezit. En dan vraag ik me meteen af WAT voor 'n gitaar je nu dan hebt en of het niet verstandiger is om de vingers nog even op de knip te houden, een tijdje door te sparen en iets te kopen waarmee je buiten het beginnerssegment komt. Daar heb je er immers waarschijnlijk al eentje van.

Je noemde de SG. Stel dat je helemaal verzot bent op de SG (wat ik me kan voorstellen - de SG was mijn eerste echte gitaarliefde), dan zou ik uitkijken naar een 2de hands Gibson SG faded. Die dingen gingen zelfs nieuw voor slechts €666,- En ik heb ze nog goedkoper gezien. Op de 2de hands markt moet je ze voor €450,- kunnen krijgen. Ik ben er nooit naar op zoek geweest, dus ik weet niet of je ze regelmatig tegenkomt en of ik een beetje goed zit met die prijs, maar de Gibson SG faded lijkt me net iets aardiger dan een tweede budget plank.

En als je niet aan de SG hangt en het maakt je eigenlijk geen fluit uit, zolang de gitaar maar goed is, dan kun je tegenwoordig voor relatief weinig geld bij alle grote bedrijven terecht. Geef anders even iets meer info. Mensen hier zijn graag bereid een beetje mee te denken. :)

En welkom op het forum.







Edit: Ik zie net dat de Epi huppeldepup Special NIEUW al voor rond de 160 weggaat....., pfffff. Zonder er op gespeeld te hebben..., verwacht er niet teveel van. Liever, verwacht er maar beter helemaal niks van.
Maar goed, dan is het gat met een goedkope Gibson van 450/500 nog altijd heel erg groot.
Hmmmmm......

Jan-Douwe22
28 november 2013, 08:50
Ik kan van iemand een gitaar aanschaffen met versterker, het gaat mij alleen om de versterker een Roland Cube 80X. De gitaar is een Tony Iommi SG G-400 van Epiphone en de gitaar heb ik niks aan ivm een PRS custom. Als je wilt mag je de Tony Iommi SG G-400 van Epiphone met een Roland cube 30x versterker overnemen. Kijk maar wat je ervoor wilt geven.

Dutch66
28 november 2013, 09:50
zou je 'm niet eerst even kopen Jan-Douwe !, en waar is dat versterkertje nu gebleven...

Jan-Douwe22
28 november 2013, 09:55
Eerst even weten wat ze ervoor willen geven! voor 300 krijg je de Cube 30x versterker erbij!

Dutch66
28 november 2013, 10:16
Eerst even weten wat ze ervoor willen geven! voor 300 krijg je de Cube 30x versterker erbij!

Gekkie doe is even normaal!, in een ander topic vraag je advies over de gitaar, GN'ers geven je oprecht
advies dat de gitaar gewoon veels te duur is, en vervolgens probeer je dezelfde gitaar hier aan te smeren
aan een (nieuw) lid... Een gitaar die je (nogmaals) niet eens in je bezit hebt...

WTF :???:


Voor TimootjeH, hieronder de gitaar die Jan-Douwe voor jouw in gedachten had...

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/overige-muziek-en-instrumenten/m745878987-tekoop-roland-cube-80-xl-epiphone-tony-iommy.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Ik zeg EUR. 250,==, inclusief het versterkertjes MAX, mocht je uberhaupt interesse hebben in die plank...

Jan-Douwe22
28 november 2013, 10:25
Ik vond 300 toch wel een goede prijs. Ik Probeer ook alleen maar te helpen. Ik kan er namelijk zo heen fietsen en ophalen. Ik maak er geen verlies op, en ik maak een ander er misschien blij mee. Rustig maar, ik bedoel het niet zo! Heb mn vorige bericht al aangepast voordat hij het leest, ik wil natuurlijk geen slechte naam krijgen op dit forum.

Ik ben ook nog een nieuw lid hoor!

Voor 250 krijg je hem niet los bij deze meneer.

Excuses,

Dutch66
28 november 2013, 10:32
Ik vond 300 toch wel een goede prijs. Ik Probeer ook alleen maar te helpen. Ik kan er namelijk zo heen fietsen en ophalen. Ik maak er geen verlies op, en ik maak een ander er misschien blij mee. Rustig maar, ik bedoel het niet zo! Heb mn vorige bericht al aangepast voordat hij het leest, ik wil natuurlijk geen slechte naam krijgen op dit forum.

Ik ben ook nog een nieuw lid hoor!

Voor 250 krijg je hem niet los bij deze meneer.

Excuses,

Nou vooruit, niet meer jokken en nooit meer doen, stouterd... :)

Jan-Douwe22
28 november 2013, 10:34
Leer er ook weer van hea!:soinnocent:

Iig bedankt voor de feedback!

hefke
28 november 2013, 11:09
Ik vond 300 toch wel een goede prijs. ... Ik maak er geen verlies op


Kan ik me indenken dat je 300 euro voor de gitaar een goede prijs vindt als je zelf 300 betaald voor de set.



Ik Probeer ook alleen maar te helpen.

Wie anderen of jezelf?



Excuses

Excuses aanvaard, maar nooit meer doen. Je ziet het komt toch wel uit.

TimootjeH
29 november 2013, 20:30
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties,
Ik speel nu 3 jaar akoestisch en ik heb de basis wel onder de knie.
Ik ben met jullie reacties al een heel eind opgeschoten!:)

Timo :B

hefke
30 november 2013, 10:55
Jammer dat je niet aangeeft wat je budget is.
Dit maakt toch heel veel uit voor de adviezen die gegeven kunnen worden.
Gezien dat je al 3 jaar speelt, zou ik weg blijven bij die heel goedkope gitaren.
Beter is om wat langer door te sparen zodat je een beter exemplaar kunt kopen waar je veel langer plezier van zult hebben.
En vergeet zeker de 2e hands markt niet. Je kunt hier een goede gitaar vinden voor hetzelfde geld als een nieuwe van vaak wat mindere kwaliteit.

Jan-Douwe22
2 december 2013, 09:03
Ga naar een gitaarwinkel en probeer er een paar, zo kom je er achter wat voor'n geluid je wilt, wat voor'n hals, en of ze lekker tegen je lichaam aan liggen. Als je weet wat voor een gitaar je ongeveer wilt ga je die in andere prijs klassen proberen, en kies je de klasse die jou het beste bevalt.

TimootjeH
3 december 2013, 18:54
Mijn budget is +/- 200 euro,
Is dat een redelijke gitaar om mee te beginnen?
en mijn stijl is eigenlijk van alles wat, rock, metal, clean

Naviiin
3 december 2013, 19:13
nieuw in de winkel wordt het erg lastig met 200 euro. ben zelf namelijk op zoek naar iets leuks om te modden, maar ik word niet heel vrolijk van alle sg specials en squier affinities. als je daar nog 50 tot 100 euro bovenop doet heb je wel een mooie pacifica 311, sg g400 of gretsch cvt. dus kijk even of er nog wat bestedingsruimte is.

hefke
3 december 2013, 20:19
Mijn budget is +/- 200 euro,
Is dat een redelijke gitaar om mee te beginnen?
en mijn stijl is eigenlijk van alles wat, rock, metal, clean

Je speelt al 3 jaar gitaar en dan zeg je "om mee te beginnen":???:
Dit soort gitaren van 200 euro zijn echt om mee te beginnen dus als je nog nooit een gitaar vast hebt gehad.
Hier geldt: goedkoop is duurkoop. Na een jaar wil je toch een betere.
Mijn advies is om toch nog wat langer door te sparen of je ouders eens lief aan te kijken.
Gezien jouw 3-jarige ervaring schat ik zo in dat het voor jouw pas interessant begint te worden vanaf circa 300-400 euro nieuw. In deze prijsklasse kun je gitaren vinden waar je veel langer plezier van zult hebben.
Kijk ook eens voor de aardigheid naar Yamaha en Ibanez. Deze schijnen een heel goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben.
Is jouw budget echt beperkt tot 200 euro ga dan op zoek naar een goede 2e hands.
Veel succes.

Jan-Douwe22
4 december 2013, 08:26
Er staan ook genoeg 2de hand exemplaren op internet, ik speelde ook al 4 jaar akoestisch, na die 4 jaar heb ik ook een elektrische gitaar gekocht, dat was tevens mijn eerste electrische gitaar. Een Prs Se 22. Super fijne gitaar en voor de helft van de nieuw prijs op internet. Op internet vind je genoeg, alleen adviseer ik wel om hem daarna door een gitaar boer af te laten stellen.

Duhsjaak
4 december 2013, 09:06
Er staan ook genoeg 2de hand exemplaren op internet, ik speelde ook al 4 jaar akoestisch, na die 4 jaar heb ik ook een elektrische gitaar gekocht, dat was tevens mijn eerste electrische gitaar. Een Prs Se 22. Super fijne gitaar en voor de helft van de nieuw prijs op internet. Op internet vind je genoeg, alleen adviseer ik wel om hem daarna door een gitaar boer af te laten stellen.



......... of om www.gitaarhulp.nl te doen en te kijken wie van die GN'ers bij jou ergens in de buurt woont.

Want als je mee mag kijken bij het afstellen van je eigen gitaar, leer je in pakweg anderhalf uur meer dan anders in maanden. De volgende afstelbeurt of snaren wissel doe je dan gewoon zelf.

Succes.
Vriendelijke groet, Gus