PDA

View Full Version : Epiphone SG Special Cherry



TimootjeH
26 november 2013, 19:44
Hallo,

Ik ben van plan om rond kerst een nieuwe elektrische gitaar te gaan kopen,
De Epiphone SG Special Cherry.
Alleen ik heb nog niet zoveel ervaring met deze gitaar.
Wat voor stijlen kan je er allemaal mee spelen?
En is het een goede Gitaar?

Of kan ik toch beter de Ibanez GRG 140 SB kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Timo:rockon:

MWB
27 november 2013, 14:16
Als je een SG wilt kopen, zou ik voor een 2e hands Epi G-400 gaan, kwalitatief denk ik beter. Je kunt er qua stijl in principe alle kanten mee op. Bedenk wel dat die SG's nogal last van neck-dive hebben. Beter is eigenlijk nog om naar de winkel te gaan en wat verschillende gitaren te testen. Die Ibanez en Epiphone zijn nogal verschillende gitaren.

vulvasonic
27 november 2013, 16:35
Je wilt een NIEUWE elektrische gitaar kopen. Dat kan betekenen dat je geen 2de hands gitaar wilt, maar ik ga er vanuit dat je bedoelt dat je reeds een elektrische gitaar bezit. En dan vraag ik me meteen af WAT voor 'n gitaar je nu dan hebt en of het niet verstandiger is om de vingers nog even op de knip te houden, een tijdje door te sparen en iets te kopen waarmee je buiten het beginnerssegment komt. Daar heb je er immers waarschijnlijk al eentje van.

Je noemde de SG. Stel dat je helemaal verzot bent op de SG (wat ik me kan voorstellen - de SG was mijn eerste echte gitaarliefde), dan zou ik uitkijken naar een 2de hands Gibson SG faded. Die dingen gingen zelfs nieuw voor slechts €666,- En ik heb ze nog goedkoper gezien. Op de 2de hands markt moet je ze voor €450,- kunnen krijgen. Ik ben er nooit naar op zoek geweest, dus ik weet niet of je ze regelmatig tegenkomt en of ik een beetje goed zit met die prijs, maar de Gibson SG faded lijkt me net iets aardiger dan een tweede budget plank.