PDA

View Full Version : Nieuwe opname Steamy Grease



jonesd
25 november 2013, 10:28
Hallo allemaal,

Het is weeral een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb.
Nu hebben we echter nieuwe opnames die ik graag aan jullie oordeel wil onderwerpen.
De nummers zijn hier terug te vinden:

http://beta.vi.be/steamygrease

Het betreft enerzijds 'Before the devil knows i'm dead' en anderzijds 'Bad man'.

Alle commentaren zijn meer dan welkom.

Groeten,

Jonas

piker
25 november 2013, 10:50
Ik vind het goed! Fijne, aanstekelijke nummers. En knappe gitaar sound ook. Ik woon niet zover van Mortsel af, ik wil jullie wel eens live zien!

jonesd
25 november 2013, 16:13
Bedankt voor de positieve commentaar!
Wij waren zelf ook tevreden over het gitaargeluid. De gebruikte gitaren zijn twee tele's die respectievelijk door een vox ac15 en een vox ac30 zijn gejaagd.
Wij hebben daarbij voor de eerste keer gebruik gemaakt van re-amping, hetgeen er voor heeft gezorgd dat alles samen ingespeeld kon worden met een minimum aan overspraak. De versterkers konden immers zeer zacht staan bij de opname waarbij het gitaargeluid middels een DI is afgetapt.
Nadien hebben dit 'cleane' geluid door de versterkers op oorlogssterkte gestuurd.
Dit werkte prima wat mij betreft.

jonesd
28 november 2013, 17:27
Inmiddels zijn er nog 2 nieuwe nummers bijgekomen.
Alles is te beluisteren op:
https://soundcloud.com/maurice-cassiers/sets/steamy-grease-demo-2013
Alle reacties zijn welkom!

Cageman
28 november 2013, 23:34
Ik vind het lekker! Het grooved als de malle. Zeker de hoge mate van tomtomgebruik door de drummer en de wat donkere instelling van de snare geven het geheel een extra swing. Zoals piker al zei, het gitaargeluid is knap. Wel vind ik het naar m'n smaak hier en daar iets te braaf. Van die pompende stukjes als in Do it again en Before the Devil Knows I'm Dead zouden nog net wat extra's krijgen als er een wat dikkere stonerfuzz in zou zitten.

Leuk. :)

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
2 december 2013, 09:01
Lekker lekker, wat een verwennerij!
Mijn favorieten:
- Do it again
- How to get a woman

Te braaf voor de gitarist? Ben ik het dan niet helemaal mee eens. Het geluid leunt al net buiten de grenzen van de Rockabilly. En het is niet voor het eerst dat ik deviante geluiden laat horen. Dus zie maar wat je er mee doet.
Probeer de bassist eens te overtuigen (af te tuigen? nee, ben je mal) dat ie ook andere dingen kan doen dan strikt de grondtoon op iedere tel mee te pompen.

Verder hulde voor zo'n band. En zo'n drummert. Dit een demo? Je moet zijn kinderen: You must be kiddin', toch?
Begin nu alvast aan nieuw materiaal te werken; stel je voor dat dit alles ineens een succes wordt, dan kom je dan niet in tijdnood.

De afloop van How to get a woman in 12 beds is even onvoorspelbaar als het verloop van een band na een demo.
Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

jonesd
5 december 2013, 09:51
Allen bedankt voor de positieve commentaren!!

Dit geeft zin om door te gaan.

Jonas