PDA

View Full Version : Lex Bos Superdrive IV



tnijland
24 november 2013, 21:30
Ik ben van mening dat er nog steeds leven na de dood is voor "de buis"

Daarom heb ik al een hele tijd voor mijn compacte PA direct-in oplossing met tevredenheid een Koch Pedaltone met een Eventide H9 effectpedaal gecombineerd. Nu heb ik onlangs vernomen dat er inmiddels door Lex Bos een Superdrive IV buizenpedaal is ontwikkeld dat in samenwerking met Kool & Elfring wordt geproduceerd.

Omdat ik onder de indruk ben van de bouwer(s) van dit soort producten en de youtube demo's ook erg goed klinken heb ik er toch maar eentje gereserveerd. Ik ben overtuigd dat de buis-preamp formule echt werkt en ben daarom ook erg benieuwd of er meer mensen die er al eentje hebben en hun ervaringen hierover willen delen.

Al was het alleen om dit soort producten een hart onder de riem te steken ;-)

miyaru
25 november 2013, 18:27
Ik heb de mazzel gehad om in de laatste week drie keer op een superdrive te kunnen spelen. Ik weet niet welke Mk het was. Wel weet ik dat het super klinkt. Ik heb het geld er niet voor maar vind het prachtig......... Is het de buis? Ik weet het niet, de schakeling speelt ook een grote rol hoe alles klinkt. Vergis je ook niet: de oversturing van een mesa v twin komt uit twee diodes.......

Einzeln
25 november 2013, 21:56
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?103292-Lex-Bos-Superdrive

tnijland
30 november 2013, 12:12
Ik ga er binnenkort eentje proberen want ik sta op de wachtlijst. Hou jullie wel op de hoogte van mijn bevindingen...

dikkiedik
3 december 2013, 13:09
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m752226311-lex-bos-superdrive-iv-nieuwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

kwam ik net tegen op MP. Kon jullie deze niet onthouden.

Einzeln
3 december 2013, 20:12
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m752226311-lex-bos-superdrive-iv-nieuwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

kwam ik net tegen op MP. Kon jullie deze niet onthouden.

Hoewel op marktplaats een SD staat met mijn foto blijkt het te kloppen dat de verkoper er een te koop heeft, alsdus Lexbos.


Zoals beloofd mijn pedaaltje. de Lexbos Superdrive nummer 4.
https://lh5.googleusercontent.com/-kRjGRqZxeGE/UHA7zWJnDTI/AAAAAAAAABI/breuSqSsWmo/s640/IMG_0206.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-fNM0sijGtqQ/UHA70MzKUTI/AAAAAAAAABY/7H79LZYnOso/s640/IMG_0209.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-x2UkbLkKBY0/UHA70iw0t1I/AAAAAAAAADA/1x69dDg4HIo/s640/IMG_0210.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-8QOL5T-l2j0/UHA70p4OkAI/AAAAAAAAADw/kRbr0ikWSbs/s640/IMG_0211.JPG

telecastermaster
3 december 2013, 23:45
Mmm, als ik 'm zo open zie liggen heb ik het idee dat ie nog wel een flink stuk compacter kan worden, dat pedaal.

the sure thing
4 december 2013, 07:34
Hihi: meer ruimte voor gebakken lucht ;-)

Dirk_Hendrik
4 december 2013, 07:52
Sommige pedalen zie ik blijkbaar liever niet geopend. Valt me erg tegen.

Einzeln
4 december 2013, 11:00
Ik merk dat ik het wil gaan verdedigen. Raar. Het schema is vele male complexer in vergelijking met de matchless hotbox die ik ook in bezit heb gehad, terwijl het pedaal net zo groot is. Ik vond de hotbox visueel een plaatje, van binnen en van buiten. Daar zaten de onderdelen vrijwel alleen in de bodem en hier over bodem en deksel verdeeld. Verder moet je begrijpen dat dit pedaal er in het begin van binnen anders uitzag, maar dat het zich verder heeft ontwikkeld. Het formaat van toen was gebaseerd op het nogal highgain ontwerp wat het noodzakelijk maakte om bepaalde onderdelen verder uit elkaar te zetten. Dat was nu helemaal niet meer nodig. Ik denk dat het pcb model echter nog groter is geworden. Hoe dat komt weet ik niet, maar misschien komt dat doordat de 3 switches op die manier naast elkaar passen. Ik ben benieuwd naar de binnenkant van de pcbversie.

telecastermaster
4 december 2013, 11:01
Valt me erg tegen.

Wat precies valt je erg tegen?

peter_heijnen
4 december 2013, 11:07
Waarschijnlijk hetzelfde als wat mij tegenviel: rommelig zooitje daarbinnen.

Edit: Hier wat werk van Dirk_Hendrik voor zijn referentiekader. Hij moest er ontzettend voor op de mm priegelen, het resultaat spreekt voor zich.

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/BLFguts.jpg (http://s534.photobucket.com/user/peter_heijnen/media/BLFguts.jpg.html)

Dirk_Hendrik
4 december 2013, 11:53
Wat precies valt je erg tegen?

Peter drukt het vrij aardig uit, behalve dat ik een re-case project, en een bouwproject niet geheel vergelijkbaar vind.

Maar, in essentie,
Als je uitgebried vertelt (youtube) over hoe je jaren bent bezig gweest met ontwikkeling, luisteren, expirimenteren, weer luistere, etc etc. Waarom dan niet een fractie van die tijd benutten om een goed produceerbaar ontwerp te maken. Daarmee weet je zeker dat je al dat luisteren en expirimenteren ook altijd op dezelfde manier gaat terughoren in je productiemodel. En dus niet elk gebouwd apparaat feitelijk een nieuw prototype is.
Nog los van dat je het met een goed doordacht productieontwerp sneller kunt bouwen en dus meer verdient.

Einzeln
4 december 2013, 19:58
Dat is Lex met je eens, denk ik. Hij zegt aan zijn kopers dankbaar te zijn dat ze hebben volgehouden. Het heeft hem vermoedelijk tot nu nu niets opgeleverd, en ik denk ook niet dat het met 100 productiemodellen gaat gebeuren. Hij is gaan verkopen vanaf superdrive 1 en had toen enkele prototypes gemaakt. Maar hij besefte gaandeweg dat het pedaal beter kon. Dus met de wijsheid van nu had hij vanaf januari 2013 denk ik pas het pedaal kunnen verkopen.

tnijland
6 december 2013, 18:35
Hier ben ik het wel mee eens. Een product maken is heel wat anders als werken aan een ideaal overdrive pedaal want dat betekent dat je eigenlijk nog aan het experimenteren bent hetgeen ook wel te zien is aan de vele versies. Op een bepaald moment bepaal je dat het goed genoeg is voor de markt en dan ga je alles netjes maken. Lijkt me erg logisch en ik moet de eerste nog tegenkomen die vanuit zijn hoge hoed een serieproduct maakt zonder eerst te hebben geëxperimenteerd.

Het productie model is volgens mij de Kool & Elfring versie...

Einzeln
6 december 2013, 18:53
Hier ben ik het wel mee eens. Een product maken is heel wat anders als werken aan een ideaal overdrive pedaal want dat betekent dat je eigenlijk nog aan het experimenteren bent hetgeen ook wel te zien is aan de vele versies. Op een bepaald moment bepaal je dat het goed genoeg is voor de markt en dan ga je alles netjes maken. Lijkt me erg logisch en ik moet de eerste nog tegenkomen die vanuit zijn hoge hoed een serieproduct maakt zonder eerst te hebben geëxperimenteerd.

Het productie model is volgens mij de Kool & Elfring versie...

Lex heeft 100 point to point exemplaren verkocht. En vanaf deze week worden er 100 pcb exemplaren verkocht die door Kool en Elfring worden geproduceert. Ik moet mijn point to point versie nog up to date laten maken, en dan is ie identiek. Mijn pedaal is dan denk ik 6 keer gewijzigd.

Pepe
6 december 2013, 19:37
Ik schatte zo in dat ie niet veel anders zou zijn de de Marble maar het lijkt een ander beestje?

http://img441.imageshack.us/img441/4365/lowresf.jpg

Einzeln
6 december 2013, 20:44
Deze lijkt veel meer op de matchless met ingebouwde voeding, alhoewel de Matchless weer net als mijn Sd point to point zijn. Wat ik vooral fijner vind aan de SD in vergelijking met de hotbox is de filtering.

tnijland
6 december 2013, 22:31
Dat ziet er idd een stuk beter uit. Maar zoals altijd gaat het om wat de oortjes horen ;-)

Einzeln
6 december 2013, 23:01
Dat is bij de Marble ook niet verkeerd hoor! Ik zou vooral zeggen probeer eens een SD als je de kans krijgt.

Pepe
7 december 2013, 01:27
Ik heb de Hotbox gehad, daar kon ik niks mee, te veel hoog, te modern. De Marble klinkt bluesy maar de filtering is wennen. De toonregeling zit op het 2e kanaal en met de bas vol open en de mid en hoog dicht geeft hij een ongekleurd signaal. In de praktijk hou ik het hoog op nul, een beetje mid erbij is voldoende.

Ik heb een aantal pedalen die op buizen werken, ze zijn lastiger, minder instant gratification maar je kan nauwelijks terug naar transistor stompbox als je ze gewend bent.

Dirk_Hendrik
7 december 2013, 07:50
Lijkt me erg logisch en ik moet de eerste nog tegenkomen die vanuit zijn hoge hoed een serieproduct maakt zonder eerst te hebben geëxperimenteerd.
Da's een andere nuance. Het verschil tussen een productiemodel zonder experimenteren vs je experimenten als product verkopen.

Einzeln
7 december 2013, 09:10
Ik heb de Hotbox gehad, daar kon ik niks mee, te veel hoog, te modern. De Marble klinkt bluesy maar de filtering is wennen. De toonregeling zit op het 2e kanaal en met de bas vol open en de mid en hoog dicht geeft hij een ongekleurd signaal. In de praktijk hou ik het hoog op nul, een beetje mid erbij is voldoende.

Ik heb een aantal pedalen die op buizen werken, ze zijn lastiger, minder instant gratification maar je kan nauwelijks terug naar transistor stompbox als je ze gewend bent.
Zo ontzettend eens.

tnijland
8 december 2013, 01:38
Da's een andere nuance. Het verschil tussen een productiemodel zonder experimenteren vs je experimenten als product verkopen.

Het ligt inderdaad wat genuanceerder. Toch begrijp ik wel hoe moeilijk het is om van idee tot product te komen (kom zelf uit een vergelijkbare wereld). Dus op een bepaald moment kiest men (vaak door omstandigheden) definitief voor de volgende stap om het idee om te zetten tot product.

Laten we blij wezen dat er nu een kwalitatief hoogstaand product wordt toegevoegd aan de reeds aanwezige pedalen...

Einzeln
13 december 2013, 20:55
Wat is jullie oordeel over deze?
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1508634_651052088271400_783609636_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q71/1463104_651053314937944_362554681_n.jpg

Einzeln
13 december 2013, 20:59
En hier de ace boost
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q71/988756_629707910405818_1221448092_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q71/1456617_644808045562471_324027660_n.jpg

Einzeln
15 december 2013, 14:30
En hier dan een heldere binnenkant van de PCB versie. Misschien dat jullie hier vrolijker van worden. Geen gloop, maar wel "special filters".
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/886154_677884795585817_376315807_o.jpg

Lex heeft het thema in dit topic op het pcb gezet. Hij beschrijft met een knipoog de hobbels van proto naar productie: "A straight road to your destination"

tnijland
15 december 2013, 20:19
Nou. Dat ziet er echt heel goed uit!!

tnijland
15 december 2013, 20:20
Ben er ook enorm geinteresseerd in hoe hij klinkt. Ik zoek namelijk nog een 2e overdrive/lead pedaal naast de Koch Pedaltone zodat ik sowiso een kwalitatief goede backup heb tijdens mijn optredens. Ik heb geprobeerd om met dat een Zoom G3 (extra versterker modellen) op te lossen maar dat klinkt echt helemaal nergens naar.

Ik trad tot nog toe op met een Koch Pedaltone i.cm. een Line6 M5 maar dat wordt dus straks waarschijnlijk een Koch Pedaltone, Lex Bos Superdrive en een Eventide H9. Heel misschien komt er nog een Torpedo CAB bij.

Best of both worlds....

telecastermaster
16 december 2013, 10:15
Wat gaat die Kool & Elfring versie kosten?

telecastermaster
16 december 2013, 11:35
Ik zoek namelijk nog een 2e overdrive/lead pedaal naast de Koch Pedaltone zodat ik sowiso een kwalitatief goede backup heb tijdens mijn optredens.


http://rycooder.nl/pages/amt.html

Dirk_Hendrik
17 december 2013, 11:10
Wat is jullie oordeel over deze?

Kijk! Da's volwassenheid!

Einzeln
9 januari 2014, 20:04
http://www.youtube.com/watch?v=koUkEuxoX-Q&feature=share

Einzeln
19 april 2014, 13:24
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xW1HJrkafjU

tnijland
3 mei 2014, 19:24
Ik was vandaag samen met een vriend naar de muziek vlooienmarkt in Ibbenburen. Het was fantastisch weer en we hebben dan ook een hele leuke dag gehad. En als je niets specifieks zoek vind je vaak de leukste dingen. Zo ook hier. Ik vond namelijk een ADA Ampulator...!@#$$ wat is dat nou weer?


Deze ADA Ampulator blijkt een prachtig 19" apparaat te zijn dat bestaat uit een echte buizen eindversterker in de vorm van 1 12AX7 vacuum buisje die in verschillende power-amp modes (pentode/triode) is te schakelen. Verder zit er feedback (presence), power-amp tube distortion/drive, bias t.b.v. klasse A, AB of B op en heeft hij zowaar een ingebouwd cabinet array (variërend van 12" -> 4x12", open/closed, depth cab etc.) en ingebouwde microfoon simulatie aan boord. Afijn, hij zag er als nieuw uit en na flink afdingen heb ik hem mee mogen nemen voor 180 Euro en hem thuis maar eens aan de tand gevoeld.

Het is dus een kleine buizen eindversterker met een uitgebreide cabinet/microfoon simulator voor recording of live PA doeleinden. Na wat afregelen gaf de combinatie mijn Superdrive echt een totaal andere dimensie (net of je ineens met een grote versterker speelt over de mengtafel).

Dit wilde ik jullie niet onthouden...

Tristan
3 mei 2014, 19:32
Wow, dat klinkt als een gaaf ding zeg!
Moet ik dan denken aan een Palmer PDI achtig iets, heeft hij ook een load zodat je er een volledige buizenversterker (top) op kan aansluiten zonder een speaker te gebruiken?

tnijland
3 mei 2014, 21:16
Onvoorstelbaar he? Ik loop al jaren te zoeken naar iets dat ik eenvoudig rechtstreeks kan combineren met een PA zonder poweramp (heb echt van alles uitgeprobeerd) en zo vind ik op een rommelmarkt een complete line-level (-20 tot +20dB) buizen eindversterker dat precies datgene doet wat ik zocht. All analog circuitry en het lijkt ook behoorlijk goed doordacht als ik de manual lees. Er zijn in de praktijk hele bruikbare sounds uit te halen i.c.m. mijn Lex Bos Superdrive en een simpele Roland KC-880 stereo keyboard combo. Alles beïnvloed elkaar enorm dus het vereist wel veel experimenteren maar er zitten gewoon hele goede sounds tussen.

De manual is te vinden op: http://www.amptone.com/ampulatormanual.htm

Het grappige is dat ik eerst dacht dat het gewoon een analoog transistor a la load box apparaat was en qua specs een beetje vergelijkbaar met de Palmer PDI reeks. Maar om op je vraag terug te komen, het is dus geen loadbox maar meer een buizen power-amp simulator + cabinet/mic simulator (wellicht vergelijkbaar met zijn digitale vriend, de torpedo cab).

Btw, ik was inmiddels ook wel nieuwsgierig geworden naar je ervaringen met de Chase Bliss Audio Warped Vinyl...

Pepe
3 mei 2014, 23:15
Ik ken hem wel, was min of meer bedoeld als aanvulling op hun pre amp Mp1. Het sloeg niet echt aan, misschien omdat rond die tijd de wind weer richting boutique/old school combo's waaide en ADA zich vooral richtte op het hair metal geluid van chorus clean en rectifier lead met weinig ertussen. Ik had een paar van die H&K mini amps die hetzelfde deden, pre/power amp met een cabsim.
Ik geloof dat je die ADA ook gelijk op een speaker kan aansluiten als low wattage amp dingetje.

Tristan
4 mei 2014, 03:50
Ah, ik begrijp het, wel grappig dat ze toen al met 12AX7? poweramps experimenteerden, ik dacht echt dat Marshall met hun mini Anniversary lijn daar een van de eerste mee was.
De Warped Vinyl, dat ding is waanzinnig, het is een prachtige chorus en vibrato maar ook zeer interessant voor wat meer experimentele sounds, ik ken geen ander pedaal dat zoveel van deze specifieke verschillende sounds in een dergelijke kwaliteit ineen biedt.
De meeste chorus pedalen hebben een magere vibrato en vice versa, de Warped Vinyl kan ook nog square wave vibrato zoals de Zvex Instant Lofi Junkie en de Mid Fi Electronics (Deluxe) Pitch Pirate maar klinkt naar mijn mening daarbij ook nog eens veel beter dan de meeste andere pedalen.

telecastermaster
4 mei 2014, 14:27
Ik was vandaag samen met een vriend naar de muziek vlooienmarkt in Ibbenburen. Het was fantastisch weer en we hebben dan ook een hele leuke dag gehad. En als je niets specifieks zoek vind je vaak de leukste dingen. Zo ook hier. Ik vond namelijk een ADA Ampulator...!@#$$ wat is dat nou weer?


Deze ADA Ampulator blijkt een prachtig 19" apparaat te zijn dat bestaat uit een echte buizen eindversterker in de vorm van 1 12AX7 vacuum buisje die in verschillende power-amp modes (pentode/triode) is te schakelen. Verder zit er feedback (presence), power-amp tube distortion/drive, bias t.b.v. klasse A, AB of B op en heeft hij zowaar een ingebouwd cabinet array (variërend van 12" -> 4x12", open/closed, depth cab etc.) en ingebouwde microfoon simulatie aan boord. Afijn, hij zag er als nieuw uit en na flink afdingen heb ik hem mee mogen nemen voor 180 Euro en hem thuis maar eens aan de tand gevoeld.

Het is dus een kleine buizen eindversterker met een uitgebreide cabinet/microfoon simulator voor recording of live PA doeleinden. Na wat afregelen gaf de combinatie mijn Superdrive echt een totaal andere dimensie (net of je ineens met een grote versterker speelt over de mengtafel).

Dit wilde ik jullie niet onthouden...

Congratz.

De Ampulator was voor de komst van de digitale modellers de Holy Grail van de direct recording techniek .
'K heb er ook eentje.
D'r zijn er trouwens maar een stuk of 600 van gemaakt omdat er brand uitbrak in de ADA-fabriek en ADA daar nooit meer overheen kwam.
Ze waren indertijd (circa 1992-3) ook behoorlijk duur, zo'n 1700 gulden.
Ik heb 600 gulden betaald voor de mijne.

Tegenwoordig gebruik ik mijn Torpedo Cab die doet hetzelfde, maar het blijft een fijn stuk techniek waar je nog hele overtuigende klanken uit kunt halen. Ik doe de mijne ook zeker niet weg.

Maar je kunt er geen speaker mee aansturen.

Greot,

Peter

telecastermaster
4 mei 2014, 14:30
Alles beïnvloed elkaar enorm dus het vereist wel veel experimenteren

Ja, dat is ook mijn ervaring. Er valt veel aan te regelen en het werkt erg interactief.
Maar dat maakt het ook leuk.
Met MIDI zou ie helemaal top zijn.
Dan zou je met een footswitch tussen verschillende 'eindtrappen' kunnen schakelen. Maar ja, je kunt niet alles hebben....

tnijland
4 mei 2014, 17:38
Grappig dat je zo'n ding op een rommelmarkt tegenkomt en heel erg leuk om zo'n stukje ADA fabriekshistorie te horen ;-)

Ik neem aan dat de Torpedo CAB het wellicht nog beter doet ondanks het feit dat het geen buizen circuit meer is. Dit vanwege het feit dat we nu zo'n 20 jaar verder zijn... Aan de andere kant heb ik nog steeds 'ouwe' preamps die factoren beter klinken dan de meeste modelers. Mijn Lex Bos Superdrive IV klink m.b.t. direct recording eigenlijk heel aardig (de Koch Pedaltone doet dat overigens beter maar die heeft ook een speaker simulator).

Maar na wat inregelen (vond hem namelijk in eerste instantie wat bassig) merk je pas wat voor enorm verschil deze combinatie op kan leveren. Vooral de drive/volume combinatie afstelling en de tube bias regeling (potmeter waarmee je A, AB of B mengvormen en dus eindtrap oversturing kunt regelen). Ik moet toegeven, de Lex Bos komt nu veel beter tot zijn recht en ik ben ook in staat een behoorlijke vette sound met grit neerzetten alsof ik echt over een oude Marshall versterker zit te spelen.

Ik vind het echt een geweldig concept en begrijp niet goed waarom veel pedaalbouwers dit niet maken als effectpedaal. Gat in de markt?

tnijland
4 mei 2014, 20:37
De Warped Vinyl, dat ding is waanzinnig, het is een prachtige chorus en vibrato maar ook zeer interessant voor wat meer experimentele sounds, ik ken geen ander pedaal dat zoveel van deze specifieke verschillende sounds in een dergelijke kwaliteit ineen biedt. De meeste chorus pedalen hebben een magere vibrato en vice versa, de Warped Vinyl kan ook nog square wave vibrato zoals de Zvex Instant Lofi Junkie en de Mid Fi Electronics (Deluxe) Pitch Pirate maar klinkt naar mijn mening daarbij ook nog eens veel beter dan de meeste andere pedalen.

Ben erg benieuwd. Ik heb Max van Vintage Revolutions er ook al op gewezen omdat dit pedaal ook van dit soort envelopes gebruik maakt. Ik verwacht wel een beetje in de buurt te kunnen komen maar moet toegeven dat de demo's van warp bliss echt overdonderend zijn. Zou er eigenlijk eentje moeten kopen...alleen al voor het maken van zulke mooie clipjes ;-) Blijf er naar luisteren...

Tristan
4 mei 2014, 22:14
Tja, de Warped Vinyl is voor mij precies zo'n voorbeeld van waarom ik toch liever een pedaal heb dan een rack unit.

Nu moet ik wel zeggen dat je er niet zo'n enorme wiebel in het laag van moet verwachten maar volgens mij doet de Pedal Pro dat ook niet echt in de chorus / vibrato modi, mijn Mono Vibe gaat wat dat betreft ook in de vibrato stand een stuk dieper.

Dat is dan ook mijn enige aanmerking op het pedaal, plus dat een tone control wel erg leuk was geweest om de pure vibrato sounds ook net iets meer sprankel mee te kunnen geven maar echt nodig is dat eigenlijk ook weer niet.

Als ik het me goed herinner woon je een eindje uit de buurt maar je mag 'm altijd eens een keertje komen uitproberen als je wil.
Of ik kom een keertje jouw kant op, in de Pedal Pro ben ik niet echt geinteresseerd maar misschien hebben we wel genoeg ander spul om lekker mee te gearnerden. :)

tnijland
4 mei 2014, 23:51
Ach, als je van kikkerpoelen en van buitenaf county houdt dan zit je bij mij wel goed ;-) Ruimte genoeg en we hebben eventueel ook nog wel een logeerkamer over.

Echter, ik ben wel wat meer van de preamp & amp generatie en dus iets minder van de wacky effecten (heb meestal met rack fx gespeeld). Maar het lijkt me wel leuk om eens wat dingen te proberen en ervaringen uit te wisselen. Misschien iets voor een komende forum meeting (max. 5-7 personen) met een topic dat door jullie nog aan te dragen is? Ik zorg dan wel voor de studio, drank en hopelijk goede sfeer ;-)