PDA

View Full Version : soo. dat speelt opeens lekker



Nocki
1 juli 2003, 09:20
Hee.

ik heb op mn ibanez de veren voor de trem vervangen door stuggere, de hals wat afgesteld en een beetje tijd gestoken in het verstellen van de rest van de gitaar... Speelt nu opeens wel heel erg lekker...
nu een hele lage actie zonder dat de snaren kletteren...

leuk idee om dat gedaan te hebben en er nog plezier van hebben ook.

Niet echt belangrijk voor jullie maar michien eens een aanmodiging om ook de sleuteltjes ter hand te nemen en wat te doen aan de actie ipv hem naar een gitaarboer te brengen. ik ben er ook achtergekomen dat het met duurdere gitaren altijd makkelijker gaat dan met die goedkope. dus als je bang bent om wat te verknoeien op je dure gitaar met sleutelen hoef je dat echt niet te zijn

Nocki

Barret Wallace
1 juli 2003, 09:25
hmm weer 1 van je rare verkooptrucs :D

Nocki
1 juli 2003, 09:29
Nee sorry... ik ben gewoon enthousiast. ik heb mn gibson lp ook al afgesteld en sta gewoon te kijken met hoeveel gemak het gaat. dit is de eerste keer dat ik een gitaar met floyd rose afstel en ben gewoon verbaasd dat het zo makkelijk is...

Nocki

7th heaven
2 juli 2003, 19:57
ja duh daarom om zijn die dingen ook duurder die zijn gewoon beter af te stellen als els je een dure gibson koopt is dat echt niet alleen om het merk en dat ie goed klinkt maar ook omdat ie goed is afte stellen en dat komt door de kwaliteit an de onderdelen, en dat is bij een japanse ibanez ook zo is logisch

el loco
2 juli 2003, 20:40
Het loont inderdaad om zelf flink wat tijd te stoppen in het afstellen van je gitaar. Je moet gewoon even de moeite nemen om te kijken welk schroefie wat doet en wat voor invloeden het verder heeft, maar met logisch nadenken kom je echt een heel eind. En als je het eenmaal weet...

Ik ben inmiddels al jaren tevreden met de afstelling van mijn ibanez (niet een goedkope inderdaad, dat scheelt wel) en weet nu dus ook precies hoe die afstelling precies gedaan moet worden.

el loco
2 juli 2003, 20:41
Het loont inderdaad om zelf flink wat tijd te stoppen in het afstellen van je gitaar. Je moet gewoon even de moeite nemen om te kijken welk schroefie wat doet en wat voor invloeden het verder heeft, maar met logisch nadenken kom je echt een heel eind. En als je het eenmaal weet...

Ik ben inmiddels al jaren tevreden met de afstelling van mijn ibanez (niet een goedkope inderdaad, dat scheelt wel) en weet nu dus ook precies hoe die afstelling precies gedaan moet worden.