PDA

View Full Version : Amp zoektocht voorbij voorlopig Blackstar is choice of weapon



Droffie
24 november 2013, 11:17
Kogel is door de kerk. Ik ben gevallen voor de Blackstar Ht5r combo.
De Twintone en ik waren nooit echte vrienden geworden.

Maar wat klinkt die amp ontzettend lekker.
Iemand die ervaring heeft met die amp in band situaties? Als ik het volume zo hoor moet dat lukken.

Ik ben weer blij.

Brum
25 november 2013, 11:15
Vijf watt in een band is wel wat aan de karige kant... Wat thuis erg hard klinkt, valt in een bandje al gauw weg hoor. Ik zou zeggen, probeer het, wie weet!:)

access
26 november 2013, 08:52
Werkt inderdaad niet. Ik heb het geprobeerd met een ht5 op een 4x12.
15 watt is wel een beetje het minimum. (drummer slaat als een wijf..... ;-))

LRS
26 november 2013, 19:59
Ik heb jaren lang in band verband rock classics (Stones, Bryan Adams, Free, etc.) met een ht5 head plus 2x 10" cabs gespeeld. Tenzij je ultra clean nodig hebt, voldoet dit voor oefenruimtes en kleinere kroegen prima!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

jasses
27 november 2013, 10:19
Ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij dat 5 watt voldoende zou zijn. Mijn 5 watt minimat leek me ook erg luid, zo luid dat ze me twee straten verder nog hoorden spelen. Ik heb 'm maar 1 keer moeten meenemen naar repetitie om te weten dat het niet werkte (en ik spreek niet over clean). Natuurlijk hangt veel af van de techniek van je drummer.

LRS
27 november 2013, 11:14
En t repertoire dat je speelt. Trash metal is waarschijnlijk een no-go. Daarbij zal in mijn geval ook de spreiding van twee losse cabs ook geholpen hebben. Hoe dan ook, bij mijn vorige band voldeed het, bij mijn huidige band ben ik overgestapt op een Koch Studiotone. Goede crunch en prima clean op repetitie en kleine kroeg niveau. Voor grotere podia haal ik m'n Budda van stal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

arjanb01
27 november 2013, 11:32
5 watt is inderdaad heel krap, of je moet een verwijfde drummer hebben die met luciferhoutjes slaat -:)
Vanaf 20 watt is een lekker vermogen om op het podium te spelen.

Tabula Rasa
27 november 2013, 20:25
De ene 5 watt versterker is de andere niet. Het is echt een kwestie van uitproberen. Ik heb een 5 watter met 1x EL84 en die kan het denk ik wel redelijk aan, maar echt clean is. Het dan niet meer.

Sinner1980
28 november 2013, 19:12
Ik ben zelf etg nieuwsgierig naar de ID serie van Blackstar. Heb je die toevallig ook gecheckt?