PDA

View Full Version : The Lo Lands | Don't Cry before you Die



The Lo Lands
23 november 2013, 20:38
Een nieuw (klein) instrumentaal nummer met alleen wat gelaagde gitaarpartijen en bas. Een nummer welke gaandeweg het opnemen zijn complete vorm kreeg. Geinspireerd op een nummer van een bekende gitarist waarvan ik de naam nog even niet noem ;-) Ben benieuwd wat jullie hier van vinden want het kan misschien wat gevoelige snaren raken :-)

Don't Cry before you Die (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Duhsjaak
25 november 2013, 17:11
In zeg maar één ding:
- te mooi
- te kort

Maar goed, tot twee tellen is ook nog een kunst. Normaal zeg ik maar één ding:
- ik reageer niet op stukjes onder de twee minuten
- stukjes onder die grens vallen onder de KKS (korte kloten stukjes)

Van die laatste categorie krijg ik een blessure in mijn rechter arm (terwijl ik daar altijd zo zuinig op ben geweest) door het telkens opnieuw opstarten van het stuk.

Maar ik zeg maar één ding:
- eerlijk
- is
- eerlijk, de klank is weer hemels.

Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
25 november 2013, 20:39
In zeg maar één ding:
- te mooi
- te kort

Maar goed, tot twee tellen is ook nog een kunst. Normaal zeg ik maar één ding:
- ik reageer niet op stukjes onder de twee minuten
- stukjes onder die grens vallen onder de KKS (korte kloten stukjes)

Van die laatste categorie krijg ik een blessure in mijn rechter arm (terwijl ik daar altijd zo zuinig op ben geweest) door het telkens opnieuw opstarten van het stuk.

Maar ik zeg maar één ding:
- eerlijk
- is
- eerlijk, de klank is weer hemels.

Vriendelijke groet, Gus Als eerste dank Gus voor je eerlijke en altijd prettige commentaar! Mooi is goed en kort, ja, daar is een verklaring voor enwel...

...met heel wat nummers gemaakt hebbende kwam ik erachter dat ik nauwlijks nummers gemaakt heb waarbij geen drums zijn toegepast. Dit is voor mij redelijk 'nieuw terrein' en ben dus benieuwd of dit genoeg hout snijd voor misschien wel meer 'drumloze' nummers. Het nummer is kort en gemaakt in een tijdbestek van zo'n twee uurtjes met opnemen/afmixen/masteren. Het was een probeersel wat na het inspelen van de laatste take mijzelf kippenvel bezorgde, of dat goed of slecht is laat ik aan jullie over ;-) Het smaakt voor mijzelf naar meer, en hoewel dit stuk kort is had ik ook nog even niet meer te vertellen :-) Wordt vast vervolgd Gus...

benwave
26 november 2013, 08:37
Een mooi stukje weer, ligt wel in het verlengde van je andere muziek. Tot zover geen verassingen dus .
Gitaar werk doet mij toch wel weer aan Gilmour denken

Fusion
26 november 2013, 12:01
Mooi hoor! Mooie gitaarsounds ook. Twee puntjes van kritiek het kabbelt wat tegen t einde, mist een sterke melodielijn. En je snelle loopjes zijn niet lekker getimed, nu vaak groepje van 3, dan te veel ruimte, weer groepje van 3 etc.

Luister nu je volgende nummer: Great Wide Open, das mooi hoor!

The Lo Lands
26 november 2013, 18:25
Een mooi stukje weer, ligt wel in het verlengde van je andere muziek. Tot zover geen verassingen dus .
Gitaar werk doet mij toch wel weer aan Gilmour denken Dank je Ben! Gilmour was niet mijn inspiratie maar wel een mooie vergelijking. Gaat denk ik ook al gauw als je een strat bespeelt met weinig distortion op je neck element en een subtiele solo speelt :-)


Mooi hoor! Mooie gitaarsounds ook. Twee puntjes van kritiek het kabbelt wat tegen t einde, mist een sterke melodielijn. En je snelle loopjes zijn niet lekker getimed, nu vaak groepje van 3, dan te veel ruimte, weer groepje van 3 etc.

Luister nu je volgende nummer: Great Wide Open, das mooi hoor! Dank je Fusion en ook dank voor het luisteren van mijn vorige nummer! Mooi is goed en voldoende :-) Qua opname en speeltechniek kan het beter inderdaad. Het zijn improvisatie opnames en de eerste takes dus verder geen overdubs of meerdere takes gemaakt. Ik vind zelf de imperfectie en losse timing wel mooi ;-)

Kefding
28 november 2013, 00:07
Mooi werk, dit. Kan er verder weinig op aanmerken, gewoon erg prettig om naar te luisteren. Mix klinkt ook lekker. Ik zie dit wel uitgroeien tot iets "groters". :)

The Lo Lands
28 november 2013, 20:26
Mooi werk, dit. Kan er verder weinig op aanmerken, gewoon erg prettig om naar te luisteren. Mix klinkt ook lekker. Ik zie dit wel uitgroeien tot iets "groters". :) Dankjewel Kefding! Ben van plan een compleet nummer zonder drums te gaan maken of met minimale drums erin verwerkt. Ik dacht zelfs met dit huidige stuk het als lang intro te kunnen gebruiken en zoals je zegt laten uitgroeien tot iets groters :-)

Cageman
29 november 2013, 00:05
Mooi. Jammer dat het zo lang is. :crazyhappy:

Zoals toch bij bijna al je stukjes, ga ik ook hier weer Buckethead zeggen. Dus hierbij: Buckethead (http://www.youtube.com/watch?v=Ql2M7TnrT3E), BH dus. Gheghe.

Die tremolo is goed hypnotiserend en sfeervol. Zorgt ook voor vervanging van een ritmepartij. Voor de vorm zou de trem misschien iets heftiger kunnen, met de lage frequenties iets hoger. Dan de drive uit de achtergrondpartij weg en dan zou ie nog net iets beter zijn (denk ik). Die pingeltjes door die tweede gitaar geven het geheel nog meer ruimte. Misschien is het een mogelijkheid om die riedeltjes steeds van links naar rechts te laten dwalen? (In de wetenschap dat er nog een dergelijk drumloos nummer gaat komen.) O en.. je hebt het over minimale drums; zou zoiets (http://www.youtube.com/watch?v=bP4L9thuW9o) lukken? Zo'n ritme in combinatie met BH-achtige muziek zou wonderlijk zijn.
Ik zeg heel de tijd hoe je muziek ook zou kunnen zijn. Dat doe ik alleen als ik het al vet vind zoals het is. Dat vind ik het dan ook. Je hebt brute skills.

Ik ben benieuwd naar de volgende, langere drumloze song!

Loeters,

Merijn

The Lo Lands
7 december 2013, 17:34
Mooi. Jammer dat het zo lang is. :crazyhappy:

Zoals toch bij bijna al je stukjes, ga ik ook hier weer Buckethead zeggen. Dus hierbij: Buckethead (http://www.youtube.com/watch?v=Ql2M7TnrT3E), BH dus. Gheghe.

Die tremolo is goed hypnotiserend en sfeervol. Zorgt ook voor vervanging van een ritmepartij. Voor de vorm zou de trem misschien iets heftiger kunnen, met de lage frequenties iets hoger. Dan de drive uit de achtergrondpartij weg en dan zou ie nog net iets beter zijn (denk ik). Die pingeltjes door die tweede gitaar geven het geheel nog meer ruimte. Misschien is het een mogelijkheid om die riedeltjes steeds van links naar rechts te laten dwalen? (In de wetenschap dat er nog een dergelijk drumloos nummer gaat komen.) O en.. je hebt het over minimale drums; zou zoiets (http://www.youtube.com/watch?v=bP4L9thuW9o) lukken? Zo'n ritme in combinatie met BH-achtige muziek zou wonderlijk zijn.
Ik zeg heel de tijd hoe je muziek ook zou kunnen zijn. Dat doe ik alleen als ik het al vet vind zoals het is. Dat vind ik het dan ook. Je hebt brute skills.

Ik ben benieuwd naar de volgende, langere drumloze song!

Loeters,

MerijnDankjewel Merijn. Ietswat late reactie maar ik was afgelopen week in New York. Buckethead was ook niet de inspiratie voor dit nummer maar wel John Frusciante (solowerk). Er is één nummer waarvan ik de titel niet direct weet, daarin speelt hij een in mijn beleving soortgelijk akkoordenschema. Toen ik de melodie had bedacht van dit nummer moest ik direct aan dat nummer denken. Komt van één van zijn 6 in een half jaar gemaakte albums. Misschien weet iemand hier direct welk nummer ik bedoel? Het is absoluut geen kopie maar qua feeling heeft het er zoals gezegt in mijn beleving wat van weg :-)

En bedankt voor je tips en opmerkingen welke ik zeker zal meenemen!