PDA

View Full Version : snelheid?



fuck nu-metal
1 juli 2003, 09:03
Ja, deze vraag is waarschijnlijk al honderd keer voorbijgekomen, maar ik stel hem toch maar.
Wat zijn nou echt goede oefeningen om snel op dat fretboard te worden, veel spelen zeg je misschien, maar dat lijkt me in mijn geval niet genoeg. Ik vind het erg irritant als ik een bepaald riffje wil spelen, maar mijn vingers gewoon niet 'luisteren'. (bijvoorbeeld de riff in Angel of Death, halverwege de song, met van de hammer-ons en pull-offs)
Weet iemand nog een goede site met oefeningen?

moretel
1 juli 2003, 09:45
Zoek maar eens op speed mechanics for lead guitar van Troy Stetina.

Oefeningen en sites zijn er genoeg maar als je dit boek serieus doorneemt zal je daar geeen spijt van krijgen,
enig doorzettingsvermogen en geduld worden beloond.

Anders Destium
1 juli 2003, 19:56
Je hoeft ook niet eens zozeer alleen op snelheid te oefenen, als je veel speelt merk je dat je steeds makkelijker speelt. Het is helaas een kwestie van veel oefenen, maar door veel Slayer ed te spelen zul je steeds makkelijker snel kunnen spelen...

Soulflyhigh
1 juli 2003, 23:41
Yep en probeer nog wat meer degelijke trash zoals vroege metallica, pantera, testament en megadeth. Geloog ik had in het begin al moeite al het wat sneller dan mid-tempo ging maar ik speel nu ook stukken sneller :-D

p.s. speed mechanics is wel goed met wat discipline (die moet ik alleen nog even zoeken in de zomervakantie)

Anders Destium
1 juli 2003, 23:48
Zomer is JUIST goed voor discipline, wat kun je nou beter doen met je nutteloze vrije tijd dan gitaarspelen :wink:

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 15:46
misschien kun je ook iets aan dit hebben
http://www.musik-produktiv.de/bilder/30/99/3099011.jpg

het is een Planet Waves Gripmaster.
19 euro bij musik produktiv

Barret Wallace
2 juli 2003, 17:10
Nergens voor nodig man die troep..
misschien als je een uur op 220 bpm 16de noten speelt ofzo

Phoenix Rising
2 juli 2003, 18:15
Toen ik net begon gebruikte ik wel zon ding maar je kan pas echt snel spelen als je je fret & picking bewegingen ontspannen ten uitvoer kan brengen. Ik zou zeggen, forget die "gripmaster" en ga je stretches oefenen, daar heb je veel meer aan.

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 19:12
zou die gripmaster goed zijn tegen RSI?

fuck nu-metal
2 juli 2003, 20:44
een Planet Waves Gripmaster.


Ziet er aardig uit. Heeft het ook echt effect?



Ik zou zeggen, forget die "gripmaster" en ga je stretches oefenen, daar heb je veel meer aan.

Wat zijn stretches?

Anders Destium
3 juli 2003, 00:19
Hé, die Gripmaster verkopen we bij Bever ook :)

Stretchen is dat je met je vingers steeds verder uit elkaar gaat bij het spelen. Bijv

2 3 4 5
1 1 1 1

proberen te spelen met steeds alleen je wijs- en middelvinger. Veel mensen blijven een beetje hangen in de powerchords en dat is vaak jammer.

moretel
3 juli 2003, 09:55
Maar als je serieus je snelheid wilt verhogen is een wat systematischer aanpak wel aan te raden,
als je daarna je favoriete nummers aanpakt weet je vrij snel waar je tekort komt en kan je gericht oefenen,
urenlang met een riffje kloten terwijl je essentiele dingen nog niet beheerst is niet productief en op termijn werkt dat demotiverend,

je zult zien als je met een goed boek aan de slag gaat je voorlopig weer van de straat bent.