PDA

View Full Version : Focusrite Scarlett Opname set



Jan-Douwe22
22 november 2013, 13:01
Is dit een goede set om mijn zang en gitaar tegelijk op te nemen?
Akoestische gitaar met elementen. Dus gewoon aan te sluiten, en niet opnemen met mic.

http://www.bax-shop.nl/studio-opname-set/focusrite-scarlett-studio-opname-set/product-details.html

guhlenn
22 november 2013, 13:06
Prima set voor dat doel!

Jan-Douwe22
22 november 2013, 14:39
Heb hem net aangeschaft.

-Martijn-
23 november 2013, 01:38
Maar waarom je gitaar niet ook met een microfoon opnemen? Wat voor elementje zit erin?
Zelfs een hele goedkope microfoon maakt al een gigantisch verschil, bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/condensator-studiomicrofoon/behringer-c-1-studio-condensatormicrofoon/product-details.html

jannest
23 november 2013, 11:48
@ uuhhh hij heeft een condens mic

beide tegelijkertijd gebruiken klink vaak het best
dus di en mic

-Martijn-
23 november 2013, 13:08
@ uuhhh hij heeft een condens mic


Hij wil zang en gitaar tegelijk opnemen.

Jan-Douwe22
25 november 2013, 08:41
Het klinkt supergoed, en gebruik de microfoon puur voor zang en plug mijn gitaar direct in.

Ik heb verschillende dingen die ik niet kan vinden in mijn software. Misschien kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden.

Rode paneeltjes (die ook op de achterkant van de doos staan)
Download Access code (om misschien die rode paneeltjes te downloaden)
Effecten zoals Echo

En ik wil graag weten hoe ik als mp3 kan opslaan want hij zegt nu steeds ''export range is empty''

Alvast bedankt!

harrie-beton
25 november 2013, 11:07
Zou haast denken dat de software die erbij zit is beperkt totdat je meer geld betaalt voor opties. Er is genoeg gratis voorhanden.

Volgens mij werkt hij zodanig dat je elke software zoals audacity of liever REAPER - www.reaper.fm - kan gebruiken als opname software. Hier zijn mp3 bestanden mee te maken. Ook echo en galm.

Harry
25 november 2013, 14:03
ik ben juist gestopt met audacity omdat er geen galm bijzat. Reaper ken ik niet, maar dan zou dat mijn voorkeur hebben. Zelf gebruik ik Garageband, stond toch al op mijn mac en het werkt zeer aardig.

-Martijn-
28 november 2013, 16:32
Het klinkt supergoed, en gebruik de microfoon puur voor zang en plug mijn gitaar direct in.


Wat voor elementje zit er in je gitaar?

Jan-Douwe22
28 november 2013, 16:35
Ik heb geen idee,
Nieuwe hardware van Fishman

-Martijn-
28 november 2013, 16:57
Neem bijvoorbeeld eens een instrumentaal stukje op met op het ene kanaal de microfoon die je voor je gitaar zet en op het andere kanaal je element. Kun je het verschil horen.
Er zit namelijk wel een heel verschil tussen hoe een gitaar akoestisch klinkt en wat een Fishman elementje er van maakt. Sommige mensen vinden het mooi, sommigen niet.