PDA

View Full Version : Testen Van Gitaarversterkers in België



dacrow
21 november 2013, 20:58
Weet iemand waar je 'rustig' een gitaaramp kan testen op een redelijk volume in België (door de week)?

Ik bedoel zonder een hijgende verkoper in je nek te voelen :)

Ik ben ook wel bereid een trip naar NL te maken zolang het 'grenst' aan België..

Ik ben best bereid om het geld er voor neer te leggen als ik een schitterende amp vind.

caliban
21 november 2013, 21:01
België echt niet direct, in Boekel Guitar King!

Mr.Fingers
21 november 2013, 21:29
Keymusic in St.Niklaas heeft een groot aanbod + herriehokjes. En toen ik daar met een kameraad ging om wat gitaren te testen (en uiteindelijk te kopen), heeft de verkopert ons gewoon de basic info gegeven, en ons toen met rust gelaten.

barno
21 november 2013, 21:36
Jacky Claes in Genk (niet Hasselt). apart versterkerkot, goede amps en geen opdringerige verkopers.

dacrow
21 november 2013, 22:12
Bedankt voor de tips!

caliban
22 november 2013, 00:56
Jacky Claes inderdaad niet opdringerig ofzo, maar het assortiment is wel beperkt (gitaarassortiment daarentegen is groot), zeker qua high gain. Key music enkel ervaring met de kleinere filialen. Ook geen opdringerige verkoop, maar wederom beperkt assortiment. Topic starter wil redelijk geld uitgeven, belangrijk dat hij dan ook voldoende en verscheiden amps test.

dacrow
22 november 2013, 10:15
Een trip naar Max guitar store of Haar gitaar zie ik wel zitten als de testmogelijkheden er zijn? Iemand ervaring?

barno
22 november 2013, 11:28
Jacky Claes inderdaad niet opdringerig ofzo, maar het assortiment is wel beperkt (gitaarassortiment daarentegen is groot), zeker qua high gain. Key music enkel ervaring met de kleinere filialen. Ook geen opdringerige verkoop, maar wederom beperkt assortiment. Topic starter wil redelijk geld uitgeven, belangrijk dat hij dan ook voldoende en verscheiden amps test.

je bedoelt high end, denk ik ;) veel gibson en fender cs gedoe dus

Aca Ilic
22 november 2013, 11:41
Een trip naar Max guitar store of Haar gitaar zie ik wel zitten als de testmogelijkheden er zijn? Iemand ervaring?
dacrow je hebt een PM

caliban
22 november 2013, 14:02
je bedoelt high end, denk ik ;) veel gibson en fender cs gedoe dus

Gitaren hebben ze heel wat high end staan, versterkers inderdaad wat minder high end (hoewel dr Z enzoverder). Ik bedoelde in mijn eerder post wel echt high gain, ze hebben soms wat (laatst als ik me niet vergis een tweedehandse ENGL Screamer), maar niet de moeite. Voor een high gainer echt niet de winkel om je keuze te maken naar mijn mening, indien je veel geld wil spenderen aan een goeie amp, vind ik dat je meer verschillende amps hebt moeten testen. Apart from that een goeie tot geweldige winkel, aangenaam personeel, goede keuze van gitaren en effecten, idem voor de synths en elektronica.

Kingfisher
22 november 2013, 17:27
Keymusic in Brussel heeft een herriehok, en een ruim gama aan versterkers. Als je op niet-school uren komt (dus niet woensdagmiddag), dan is het rustig en krijg je de ruimte.

Lemca aan het centraal station heeft meer "kwaliteitsversterkers" in hun kelder, dus daar kan je ook wel eens langs.

dacrow
22 november 2013, 19:28
Keymusic in Brussel heeft een herriehok, en een ruim gama aan versterkers. Als je op niet-school uren komt (dus niet woensdagmiddag), dan is het rustig en krijg je de ruimte.

Lemca aan het centraal station heeft meer "kwaliteitsversterkers" in hun kelder, dus daar kan je ook wel eens langs.

Interessant, ben bij beiden al eens geweest jammer dat Lemca niets op zijn 'website' heeft staan van amps

tillens
24 november 2013, 12:43
Een trip naar Max guitar store of Haar gitaar zie ik wel zitten als de testmogelijkheden er zijn? Iemand ervaring?

Jep, beide fijne shops waar haar iets meer boutique heeft staan. Waar ben je naar op zoek? Voor beide geld voor het beste resultaat even bellen. Zeker bij haar die werkt in principe op afspraak. Grt

dacrow
24 november 2013, 22:47
Jep, beide fijne shops waar haar iets meer boutique heeft staan. Waar ben je naar op zoek? Voor beide geld voor het beste resultaat even bellen. Zeker bij haar die werkt in principe op afspraak. Grt

Goed dat je het zegt, ik ga niet voor een specifiek merk, ik denk dat uitproberen de boodschap is misschien kom je dan bij een merk/type wat je helemaal niet verwacht kan zelfs een minder dure amp zijn .