PDA

View Full Version : Nieuw lid - even voorstellen



Funky242
21 november 2013, 15:01
Ziezo, registratie gelukt...

Ik ben Yves, 43 jaar, woon in Genk, België, en heb verleden jaar op mijn 42ste beslist om eindelijk te leren gitaarspelen (na me 25 jaar beklaagd te hebben dat ik het niet kan).

Dus verleden jaar in oktober heb ik me een Ibanez ART200 gekocht. Daarop begonnen met de basis, met een Orange Microterror erbij gecombineerd met een PPC112 erbij om wat kabaal te kunnen maken.

Intussen is er nog een acoustische steelstring bijgekomen, een tweedehands Cort MR710F.

Ik volg af en toe les, als vrije leerling bij een fulltime gitaarleraar, voor de rest probeer ik mezelf vooruit te helpen door veel te oefenen, tinternet af te schuimen en sinds kort met Rocksmith2014.

Ik had het wel degelijk onderschat...er is heel veel om te leren, het gaat langzaam vooruit en ook de algemene kennis over gitaren is niet simpel om onder de knie te krijgen.

Ik weet nog niet waar ik naartoe wil, ik hoor in feite alle gitaarmuziek graag, van blues tot folk tot metal...optreden staat ook nog niet op de agenda, alhoewel ik wel enkele musicerende kameraden heb die dat wel zien zitten. Wie weet ooit...

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een electrische gitaar met een dikkere nek dan de Ibanez, ik heb het gevoel dat mijn handen te groot zijn voor die nek...kwestie van eens wat anders te kunnen proberen.

Elric
21 november 2013, 19:02
Welkom welkom. Leuk om na 25 jaar toch aan de gitaar te gaan en gewoon gaan spelen. Wat die Ibanez betreft, ik ken het probleem. Hals te dun om echt comfortabel mee te kunnen spelen. Vaak hebben de wat oudere modelen (en reishues) zoals Tele's en LP's uit de 50s en 60s wat dikkere halzen. Al moet ik wel zeggen dat de hals op mijn strat (2011 Am spec) met haar moderne C hals het meest prettige is.

Over smaak valt niet te twisten en qua gitaarsmaak zeker niet;). Gewoon proberen dus.

Funky242
21 november 2013, 20:45
Yep, dat is wat ik ga doen. Eens passeren bij Musicstore om wat gitaren bij de nek te grijpen, en dan beginnen wisselen. De weg is nog lang maar ik zie het volledig zitten. Na een jaar prutsen is de motivatie groter dan ooit !

Brainfart
22 november 2013, 04:43
Welkom. Voor een dikkere neck, kijk eens naar een PRS...

Duhsjaak
22 november 2013, 08:46
Gaat het je om een dikke nek? Neem dan Rob Ford, burgermeester van Toronto. Rookt crack, ook al errug R&R..... kortom.
Ik maak effe een geintje, zeg ik er voor de zekerheid bij. Welkom hier.
Maak er een feestje van.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
22 november 2013, 08:55
Welkom! Geen comments wbt dikke nekken :p
Gewoon welkom
:)

Elric
22 november 2013, 18:35
Musicstore? Dat raad ik sterk af. Meerdere forum leden klagen over de service en mijn eigen ervaringen met name met betrekking tot het afhandelen van klachten is niet echt om over naar huis te schrijven. Er is zelfs een topic over:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160843-Heeft-Music-Store-K%F6ln-zijn-beste-tijd-gehad

Als je graag in Duitsland shopt dan is Thomann misschien een beter optie. Zelf zou ik ook eens bij bax in Zeeland gaan kijken. Die hebben ook aardig veel en nette service.

Funky242
27 november 2013, 18:26
Bedankt voor de tips. Nu was ik niet echt van plan om bij Musicstore te kopen, liever wat lokaler. Feit blijft natuurlijk dat je daar in de winkel vlotjes 20 verschillende gitaren kan bespelen zonder dat er een verkoper zijn advies komt geven....

Mijn huidige gitaar komt van Thomann, maar nu zou ik liever lokaal een gitaar kopen. Het is niet zo mooi om ergens te gaan proberen en elders te kopen, maar ik koop af en toe wel wat spulletjes (tuners, belt, draagtas etc) dus ik ben wel klant bij Musicstore. Ben van plan eens langs te gaan bij LLMusistore in Maaseik, heb ik al goeie ervaringen mee gelezen,

En voorlopig heb ik mijn oog laten vallen op deze gitaar :

http://www.fender.com/en-BE/series/artist/chris-shiflett-telecaster-deluxe-rosewood-fingerboard-arctic-white/

Niet zozeer voor de naam, ben niet zo'n fanboy van bepaalde gitaristen, wel omdat ik 'm wel mooi vind, en omdat hij qua sound moet aansluiten bij wat ik wil. En hij schijnt een vrij beefy nek te hebben.