PDA

View Full Version : Ergus samenwerking: Silly cat



Duhsjaak
20 november 2013, 10:08
Laatst kreeg ik als comment, dat ik wel erg graag over poessies schreef en of ik dat niet vreemd vond.

Nee, dat vind ik niet vreemd, en bovendien blijkt dat ik niet alleen sta in mijn voorkeur hiervoor.

Opnieuw een verrassende Ergus samenwerking, vinden wij zelf. Liep het in het bankwezen maar zo soepel!

Ernest01
Al het akoestische, zang en tekst over poessies
Gus
Al het elektrische, plus melodie

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13906770/Silly%20Cat.mp3

En, om te zorgen dat je de prima verstaanbare tekst kunt mee lezen:

Silly Cat

Sneaking around
Looking to hunt things.
Stay low and hide
Approaching those white wings.
Jumping too low
And off is the first prey
Just wait and see
Next one is not far away.


Excercise is good and fun
Keeps you in great shape.
Getting ready for the next run
Be sure this time not to fail.


Summertime is very great
Weather is just fine.
Staying out untill very late
Silly cat 7x


Checking the yard
With those big green eyes.
Ears pointing up
Watch all those creatures fly
Muscles are tight
Ready to jump again
This time should go right
Just try the best you can.


Missed another butterfly
Damn they are so quick
Maybe time to rest a while
And think of a better trick.


Summertime is very great
Weather is just fine.
Staying out untill very late
Silly cat 7x

Enjoy!
Vriendelijke groet, Ergus

Cageman
20 november 2013, 23:49
Hmm... Dit doet me wat minder.. sorry.. Waar ik de vorige twee samenwerkingen leuk vond (terwijl ik daarin toch ook hamerde op een gemixte bezetting qua instrumenten, I admit), vind ik dit eigenlijk een beetje de mindere kanten van beiden samengevoegd. Bovendien zitten die dan ook nog in een omgeving waar ze niet thuishoren. Zou ook kunnen komen door de sterke splitsing in rechts links; het smelt niet echt samen.

Het spijt mij. :hide:

Volgende keer beter (wat mijn perceptie betreft dan).

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
21 november 2013, 20:22
Jammer dat de enige reactie tot dusver zo sterk afwijkt van de lol die we hebben gehad met het in elkaar zetten. En hoe dus het beeld dat je van zo'n nummer hebt, afwijkt van wat anderen horen.

Dank voor je reactie. Je bent een fijne gozer die er niet omheen draait. En da's maar goed ook. Anders bleven we dit leuk vinden (smiley).

Thanks mate, Eens kijken wat we de volgende keer gaan bakken.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
21 november 2013, 22:32
Bedankt voor het luisteren en jouw opmerkingen, Merijn.

We hebben een heel leuke samenwerking, waarbij we niet overleggen. Dus we laten ieder lekker zijn gang gaan.
Heel leerzaam en geweldige manier om eens met een andere "stijl" in aanraking te komen.
Om dan een combi te maken is een probeersel, met dit als resultaat.
Levert in ieder geval voor ons een hoop lol op.

Maar we nemen jouw opmerkingen ter harte. Bij het volgende 'project' gaan we meer letten op de opname-mix,
om het nog meer één te laten worden. Daar is tijd voor nodig, die wij met veel plezier erin zullen steken.
En hopelijk doen we op die manier weer nieuwe ideeën op met hulp van de GN-leden.
Dus voorlopig zijn wij nog niet klaar en GN nog niet van ons af.....

Als er nog meer mensen met commentaar/aanbevelingen zijn.... laat je horen !

gitaarvrouwtje
22 november 2013, 08:51
Ik ben altijd zo slecht in dat soort kritieken :p
1 twee van mijn favoriete GN vriendjes, dat kan bij mij al niet stuk
2 leuke tekst :) en zo netjes hahaha
3 ik hoor het kenmerkende gitaargeluid van gus :)
4 lekker tokkeltje ernest
5 in het geheel erg leuk en met plezier geluisterd
6 zang verstaanbaar en aangename stem ernest
7 leuke samenwerking waardoor ik van Gus weer eens iets geheel anders hoor dan " normaal"

Dan wat puntjes
Ik hoor ook wel een beetje dat het geheel samensmelten niet een eenvoudig klusje is, daar ontkom je denk ik niet helemaal aan want ieder zn sound bij het inspelen, bij ernest klinkt het wat helderder meer krispy en bij gus altijd dat wat smoezige rokerige underground geluid
Ik heb ook wel eens dergelijke samenwerking gedaan met een kennis in zeeland, superleuk om te doen maar wij hadden ook wel wat moeite de sounds goed af te mixen uiteindelijk.

Dan..uitspraak is wat op zn hollands :) mag ik wel zeggen he..hebben we allemaal wel last van bij t zingen der engelse taal,..kijk naar onze professionele artiesten met hun vaak rare " accentjes" die dat moeten verbloemen

Het kabbelt, is geen excess in de zin dat het geen nummer 1 hit zou zijn maar all in all heb ik genoten man :)

Harald
22 november 2013, 09:19
Was ik even bang dat Gus nu definitief ms Slocombe achterna ging met 'foute' opmerkingen over haar pussy... maar dit is idd. heel erg net. Sterker nog. dit is eigenlijk zelfs voor kittens van een maand of wat te lief. Ben gek op katten, hardstikke lieve dieren. Voor alles wat groter is dan zij zelf dan. Als het kleiner is wordt het net te vaak als een science project, of bouwpakket afgeleverd. Dit mist de ondeugendheid en concentratie van een kat die buiten jaagt. Om nog maar te zwijgen van het gepest als ze zo'n beestje eenmaal te pakken hebben. Het mist ook de snelheid van zo'n beestje dat speelt. De tekst en muziek samen kloppen gewoon niet. Alsof je een zwaar beschermd opgevoede Staphorster dame, die bij wijze van stoere uitzondering op zondag na de mis ook wel eens naar Nick en Simon mag luisteren, gruntend een aanzoek doet.

Zo'n lief muziekje over bankiers die de boel belazeren en erop los frauderen, dat zou kunnen werken. Die contrast als stijlvorm. Maar hier niet, deze muziek is zo zoet dat je na beluisteren het beste je tanden kunt gaan poetsen.

Maar, zolang jullie lol hebben met het maken, keep going!

Ernest01
22 november 2013, 09:55
De tekst moet inderdaad een onhandig jong katje, dat verwoedde pogingen doet omschrijven. En dan is er geen sprake van concentratie, maar meer onhandig geklungel.
Het ene katje is het andere niet....


Alsof je een zwaar beschermd opgevoede Staphorster dame, die bij wijze van stoere uitzondering op zondag na de mis ook wel eens naar Nick en Simon mag luisteren, gruntend een aanzoek doet.


Haha, dat is dan meteen een idee voor een volgend lied.
Zullen we eerst een ´studie-reis' naar Staphorst moeten maken, denk ik..... en dat grunten goed oefenen.

Duhsjaak
22 november 2013, 15:18
Was ik even bang dat Gus nu definitief ms Slocombe achterna ging met 'foute' opmerkingen over haar pussy... maar dit is idd. heel erg net. Sterker nog. dit is eigenlijk zelfs voor kittens van een maand of wat te lief. Ben gek op katten, hardstikke lieve dieren. Voor alles wat groter is dan zij zelf dan. Als het kleiner is wordt het net te vaak als een science project, of bouwpakket afgeleverd. Dit mist de ondeugendheid en concentratie van een kat die buiten jaagt. Om nog maar te zwijgen van het gepest als ze zo'n beestje eenmaal te pakken hebben. Het mist ook de snelheid van zo'n beestje dat speelt. De tekst en muziek samen kloppen gewoon niet. Alsof je een zwaar beschermd opgevoede Staphorster dame, die bij wijze van stoere uitzondering op zondag na de mis ook wel eens naar Nick en Simon mag luisteren, gruntend een aanzoek doet.

Zo'n lief muziekje over bankiers die de boel belazeren en erop los frauderen, dat zou kunnen werken. Die contrast als stijlvorm. Maar hier niet, deze muziek is zo zoet dat je na beluisteren het beste je tanden kunt gaan poetsen.

Maar, zolang jullie lol hebben met het maken, keep going!

Hi Harald,
Af en toe denk ik wel eens dat wij over en weer iets helderziends hebben.
Het lied, voordat ik het stripte en geschikt (smiley) maakte voor backing van Ernest, ging precies daarover.
Silly cat silly cat was bonussie bonussie kom toch bij mij.

Wat het oordeel ook mag wezen, we hebben samen iets gemaakt waar we allebei apart misschien niet op uitgekomen waren.

Een tekst over een poessie laaten voorbij gaan zonder opmerking. En dat van een Amsterdammer? Je moest beter weten.

Bovendien speelde opde achtergrond deze post:


Is het je opgevallen dat veel van jouw hersenspinsel sexueel getint zijn? Of gewoon vreemd?

Dus uit de bak met ideetjes die over de uiterste houdbaarheidsdatum zijn. Te mooi om voorbij te laten gaan, vind ik. Echt lachen hoor.

Hi Ernest
Weet je zeker dat fieldwork de oplossing is?
Stel dat je grunt en dat ze ja zegt?
Mijn oma zei altijd dat je voorzichtig moest zijn met wat je je wenst. Klinkt akelig cynisch, maar die gedachte ligt ten grondslag aan heel veel sprookjes.

Hi all
Dit is onze derde poging. Er zijn maar weinig samenwerkingen waarbij iedere stap wordt gedocumenteerd. Drie stappen en in alle drie de gevallen een volmaakt andere manier van aanpak. Dat dat zich niet voltrekt volgens een rechte lijn (mag ook niet van Hundertwasser; een rechte lijn is goddeloos) zal allemaal wel zo zijn; avontuurlijk is het zeker.

Is het misschien niet onze beste? Jammer! Pas als mijn gitaar van de rollator af flikkert geef ik op.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
22 november 2013, 19:48
Pas als mijn gitaar van de rollator af flikkert geef ik op.
Vriendelijke groet, Gus

Wat heet, als ze in de hemel geen gitaren hebben dan.... dan ....