PDA

View Full Version : iemand ervaring intertoys cbsky kindergitaar ?



elena75
19 november 2013, 11:46
ik heb van intertoys de kindergitaar gekocht de cbsky
nu ondervind ik dat hij totaal niet op stemming blijft en de topkam scheef zit
nu moet ik niet al te veel klagen over een gitaar van 25 euro maar vind het wel jammer

hij is voor 5 december voor mijn dochter ik heb hem via de webshop besteld en dan kun je hem niet ruilen in de winkel maar moet je hem (wel gratis) per post retour sturen

wat zal ik hier nou mee doen iemand tips of een idee :???:
ik denk dat ik zoiezo wel even vraag voor een ander exemplaar

Ernest01
19 november 2013, 12:18
Terug sturen 'dus'. En in de winkel eens kijken, of ze daar wel een redelijk exemplaar hebben.
Zo niet, dan misschien via marktplaats iets zoeken.
En anders iets geheel anders kopen.
Niets zo frustrerend als een gitaar die niet goed is, ook voor die prijs.....

elena75
19 november 2013, 12:26
ik denk idd dat ik hem terug stuur helaas was alleen die week 15% korting anders was deze gitaar 30 euro
en ik heb nog maar een week om iets anders te regelen :(

vergeten te zeggen mijn dochter is 6 jaar

Rutger
19 november 2013, 12:41
Retour sturen. In een speelgoedwinkel koop je spullen om mee te spelen, geen serieus muziekinstrument.

Ga naar een muziekinstrumentenwinkel, kan ook online. Daar hebben ze soms kindergitaren voor eenzelfde bedrag, meestal ligt 't 2 of 3 tientjes hoger. Maar daar kun je dan wel echt op (leren) spelen.

elena75
19 november 2013, 16:59
ik dacht in de winkel dat het wel wat was maar ff snel gekeken

vanmiddag toch retour gestuurd als jezelf geen gitaar speelt zul je het misschien geen ergenis vinden maar ik vond het meteen drama en het klinkt voor geen meter voortaan maar geen overhaaste beslissingen nemen spaart weer alle extra ritjes naar de post ;)

ShadowShape
19 november 2013, 17:00
Voor een 6 jarige zou ik kijken naar een 3/4 spaanse gitaar. Op marktplaats staat er misschien eentje in de buurt? Zoals eerder gezegt, de speelgoedwinkels leveren ook echt speelgoed en niet een echt instrument.

Nu vraag je natuurlijk aan gitaristen wat zij er van vinden, dus die zijn geneigd om je een goed instrument aan te raden.

elena75
19 november 2013, 17:01
weer een leermoment :noob:

elena75
19 november 2013, 18:41
Voor een 6 jarige zou ik kijken naar een 3/4 spaanse gitaar. Op marktplaats staat er misschien eentje in de buurt? Zoals eerder gezegt, de speelgoedwinkels leveren ook echt speelgoed en niet een echt instrument.

Nu vraag je natuurlijk aan gitaristen wat zij er van vinden, dus die zijn geneigd om je een goed instrument aan te raden.

helemaal gelijk hoor om een goed instrument aan te raden helaas 2de hands niks in de buurt op het moment
ik ga nog even rustig kijken dus word iets anders voor sinterklaas en dan de gitaar in maart voor haar verjaardag wie weet komt er tot die tijd nog wat voorbij op marktplaats en anders idd een muziekwinkel/webshop

bedankt voor jullie mening ik had er spijt van gekregen als ik hem niet terug had gebracht

Rizz
19 november 2013, 18:47
Het kan wel goed gaan, maar dat is zeer exemplarisch. Heb er laatst 1 voor een vriend z'n dochter uit de Aldi meegenomen.. Heb er wel een stuk of wat in m'n handen gehad voor ik tevreden was. Heel wat exemplaren doen het niet meer als je een snaar indrukt voorbij de 2e fret.. Nu heeft ze een aardige..

En die 3/4 tip is wel een goede, zie ze met enige regelmaat voorbij komen op MP..

elena75
19 november 2013, 21:19
deze klonk gestemd voor geen meter even erop spelen en hij was alweer ontstemd waarschijnlijk zal mij dochter er nog niet veel mee kunnen of wel misschien natuurtalent maar ik vind het wel fijn om naar een goede gitaar te luisteren en zelf misschien ook af en toe op spelen

mocht iemand ervaring hebben met de gitaren van musikids hoor ik het graag dit merk verkopen ze op internet http://www.kidsmusicstore.nl/musikids-kindergitaar-roze.html

Dutch66
19 november 2013, 21:52
Vorig jaar kocht ik voor mijn dochter (7 jaar) een Gypsy Rose ik meen voor 6 tientjes,
kwam met fijne rose hoes, standaard en een dvd-tje erbij. Uiteindelijk vond ze de tevens
meegeleverde stickers nog het leukste aan het hele verhaal.. :)

Het gitaartje is op zich niet eens zo slecht, 3/4 inderdaad, blijft redelijk op stemming,
misschien wat hoge actie voor een beginner, maar op zich prima prijs/kwaliteit verhouding.

hier een linkje naar hun site ;

http://www.teamintlco.com/gypsyrose/

jimihattricks
19 november 2013, 23:21
...ik kan daarbij nog de yamaha guitalele aanraden: vanaf ca. 65 euro verkrijgbaar en ook nog leuk voor grote mensen ;)

mountainman
19 november 2013, 23:28
Ik heb ook zo'n Yamaha guitalele maar of die geschikt zijn voor kinderen betwijfel ik. Met 6 snaren is die hals toch nog vrij breed (48 mm). Ik zou dan toch eerder gaan voor een gewone ukelele.

vulvasonic
20 november 2013, 00:30
Het is uitermate lastig om voor weinig geld een goed kindergitaartje op de kop te kunnen tikken. Ik heb destijds voor mijn kleine meid een elektrisch kindergitaartje gekocht voor iets van €50,- Het was een stratocaster modelletje van het merk Volcano. Spijt van als haren op mijn hoofd. Niet te stemmen dat kreng! Er zat niet eens een stelpennetje in de hals en het hout reageerde direct op het stemmen van de snaren, waardoor de gitaar altijd vals bleef en het was nog behoorlijk hard werken ook om de snaren in te kunnen drukken. Het arme kind heeft er nooit iets aan gehad. Nu is ze inmiddels 14 en ze pakt zo nu en dan papa's akoestische gitaar. En ze blijkt bijzonder talentvol. Ze 'verzint' haar 'eigen accoorden' en zingt daarbij. En dat doet ze goed. Verbazingwekkend goed zelfs. Maar dat heeft ze niet te danken aan haar kindergitaartje.
Ik HEB wel goede kindergitaartjes gezien, maar daar hangen ook meteen heel andere prijskaartjes aan helaas. Beginnend bij €250,- en dat loopt vlug op. Het is jammer, maar ik heb echt nog nooit een acceptabele kindergitaar gezien voor weinig geld. En niets is zo frustrerend als een slechte gitaar. Helemaal als je het nog moet leren. Het spijt me.

jimihattricks
20 november 2013, 06:57
Ik heb ook zo'n Yamaha guitalele maar of die geschikt zijn voor kinderen betwijfel ik. Met 6 snaren is die hals toch nog vrij breed (48 mm). Ik zou dan toch eerder gaan voor een gewone ukelele.

daar zit wel wat in ja... (wbt de halsafmeting)

elena75
20 november 2013, 08:00
Vorig jaar kocht ik voor mijn dochter (7 jaar) een Gypsy Rose ik meen voor 6 tientjes,
kwam met fijne rose hoes, standaard en een dvd-tje erbij. Uiteindelijk vond ze de tevens
meegeleverde stickers nog het leukste aan het hele verhaal.. :)

Het gitaartje is op zich niet eens zo slecht, 3/4 inderdaad, blijft redelijk op stemming,
misschien wat hoge actie voor een beginner, maar op zich prima prijs/kwaliteit verhouding.

hier een linkje naar hun site ;

http://www.teamintlco.com/gypsyrose/

die zien er leuk uit :)

ik hoor het al best lastig voor kleine kinderen en als het al een duurdere gitaar is dan weet je nog niet of ze er mee door willen gaan of talent ervoor hebben je ziet vaak op marktplaats gitaartje gekocht maar 1 keer gebruikt of iets dergelijks

bij onze locale gitaarwinkel verkopen ze 3/4 de gitaartjes van het merk gomez (55 euro )weet niet of dat wat is maar kan het in ieder geval wel uitproberen

ik weet wel dat ik niet zo gauw meer iets van een webshop koop je weet niet wat je krijgt kan net een slecht exemplaar zijn en bij de koop terug draaien word het allemaal erg omslachtig terug sturen bedoel ik
gelukkig kon ik bij intertoys gratis retouren

elena75
20 november 2013, 08:02
En niets is zo frustrerend als een slechte gitaar. Helemaal als je het nog moet leren. Het spijt me.

geen spijt hoor ik ben blij met jullie eerlijke en ervaren meningen

Rutger
20 november 2013, 09:08
Het is jammer, maar ik heb echt nog nooit een acceptabele kindergitaar gezien voor weinig geld. En niets is zo frustrerend als een slechte gitaar. Helemaal als je het nog moet leren. Het spijt me.
Als het om een 3/4 nylonsnaar gaat kun je voor 5 tientjes al best een leuk oefengitaartje krijgen hoor. Ik heb er genoeg zien langskomen. Ja, ook die echt slecht bespeelbaar zijn, maar die komen dan ook van de website die het eerst bovenaan de googlesearch verschijnt. Gewoon even goed laten informeren en dan valt het echt wel mee.

Die Gomez is helaas zo eentje die ik zou afraden. Echt gruwelijk fretwerk, moeilijk bespeelbaar, van het niveau waar Vulva het over heeft. Het ontneemt het speelplezier.

Misschien ken je iemand die zelf gitaar speelt en die met je mee wil gaan als je een gitaar gaat kopen? Die kan hem dan even voor je uitproberen en zeggen of het wat is.

Harald
20 november 2013, 09:22
Ik HEB wel goede kindergitaartjes gezien, maar daar hangen ook meteen heel andere prijskaartjes aan helaas. Beginnend bij €250,- en dat loopt vlug op. Het is jammer, maar ik heb echt nog nooit een acceptabele kindergitaar gezien voor weinig geld. En niets is zo frustrerend als een slechte gitaar. Helemaal als je het nog moet leren. Het spijt me.

De goedkopere driekwartsgitaartjes (via internet zeg 60 of meer, richting honderd euro)(of normale maat nylonsnarig voor beginners) die ik langs zie komen bij leerlingen zijn bespeelbaar (of te krijgen), kunnen gestemd worden, en het ziet er als een gitaar uit. Subtiele klankverschillen ga je er zeker niet uithalen. Ook niet als je echt wel kunt spelen.

Ik heb hier ook een 3/4 gitaartje dat net geen 200 euro heeft gekost. Die gitaar heeft een voor de afmeting en prijs absoluut fijne klank. Daar kun je ook best al wat nuances uit halen. Is nog steeds geen top gitaar, maar wel zeer bruikbaar. Dat klinkt en speelt al als een redelijke klassieke gitaar.

Voor echte beginners zijn die nuances nog niet spannend. Maar als een kind aanleg heeft en echt gaat oefenen kan dat al snel veranderen. Maakt het wel uit of je klassiek speelt, of alleen wat akkoorden wil raggen. Zeker bij kinderen is een wat goedkoper gitaartje nog geen ramp, maar dan wel iets wat bedoeld is als instrument, niet als speelgoed dat er uitziet als een instrument.

Die blokker (of intertoys, of ...) dingen van 30 euro, dat is inderdaad zowat kindermishandeling. Met een beetje handigheid en kennis krijg je ze net aan speelbaar en stembaar tot de eerste 5 frets. Maar het geluid is op zijn best volledig de-inspirerend.

Maar voor iets meer is iig een gitaar te vinden waarop je even kunt aankijken of een kind het wel leuk gaat vinden. Die gitaar van 200 euro is tenslotte nog maar de helft waard als je de winkel uitloopt. Maar dat is er wel eentje waar een kind, zolang het de maat nog niet ontgroeid is, een paar jaar op vooruit kan.

That being said, heb nu ook een meisje van 6 die met haar moeder op les komt. Dat kind speelt op een roze (1/2 of misschien zelfs kleiner) kindergitaartje. Super goedkoop, niet bepaald goed, maar ze ploetert er op en vindt het leuk. Zeker op die leeftijd is het toch altijd afwachten of ze het echt leuk gaan vinden, of dat het na twee weken weer over is. En na een kwartiertje is de concentratie echt op, en gaat ze mamma 'commanderen' dat die ook maar even moet laten horen of ze goed geoefend heeft :seriousf:

apekop
20 november 2013, 09:25
Het is jammer, maar ik heb echt nog nooit een acceptabele kindergitaar gezien voor weinig geld. En niets is zo frustrerend als een slechte gitaar. Helemaal als je het nog moet leren. Het spijt me.

Helemaal mee eens. Ik heb er al veel in mijn handen gehad. Een goede kindergitaar koop je niet voor 5 tientjes bij de Intertoys, Kijkshop, Aldi, Blokker etc. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat zulke winkels van die brandhout gitaren verkopen. Zo'n instrument motiveert totaal niet. Zeker voor beginnende leerlingen is dit extreem belangrijk en dan kan bepalen of iemand er mee verder wil of niet. Misschien geeft hij/zij wel op vanwege een slechte gitaar en mist daardoor een gitaarcarrière, dat zou zonde zijn. Dus ik raad iedereen altijd aan om in de 100-200 euro prijsklasse te kijken voor een kindergitaar. Een Martinez of een Yamaha is doorgaans wel ok. Vaak kun je bij een muziekwinkel ook afspreken dat je hem later weer kan inruilen (met wat bijbetaling) voor een 4/4 gitaar.

Als je niet zeker weet of gitaar wat voor je kind is zou je ook nog een gitaar kunnen huren.

Kim Wilson
20 november 2013, 09:27
Wij hebben al jaren een roze baggergitaar van de speelgoedwinkel in de hoek staan. Ding is nauwelijks bespeelbaar en blijft niet op stemming. Maar toch wordt dat ding elke keer weer uit de hoek gepakt om even op te rammelen. Ik vind het prima, tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om serieus te leren spelen, kunnen we altijd nog kijken voor een goeie. Voorlopig hebben ze hier nog lol genoeg mee.

Ter illustratie: mijn dochters zijn 5 en 7 jaar oud.

elena75
20 november 2013, 13:34
wat een boel reacties bedankt alvast :)
ben blij dat er verschillende en ook gezamelijke meningen zijn alles bij elkaar moet ik toch wel wat kunnen vinden
jammer vind ik dat als je net op zoek bent er eigenlijk nooit wat in de buurt op marktplaats staat

mocht ik wat op het oog hebben dan vraag ik zeker om raad en de moeder van een vriendje van mijn dochter speelt ook gitaar ik kan haar ook nog eventueel meenemen of om raad vragen

Muzieknono
22 november 2013, 10:31
Kijk hier eens, ik heb de valencia voor mijn kleinzoon gekocht, is in 1/4, 1/2 en 3/4 te verkrijgen, ik zou persoonlijk voor een kind van 6 een 1/2 nemen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
http://www.beginnersgitaren.nl/1/2-kindergitaar-4-6-jaar?gclid=CNmMqJyK-LoCFUcV3godykUAXw
Mvgr. Dirk Jan :B

elena75
22 november 2013, 19:17
Kijk hier eens, ik heb de valencia voor mijn kleinzoon gekocht, is in 1/4, 1/2 en 3/4 te verkrijgen, ik zou persoonlijk voor een kind van 6 een 1/2 nemen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
http://www.beginnersgitaren.nl/1/2-kindergitaar-4-6-jaar?gclid=CNmMqJyK-LoCFUcV3godykUAXw
Mvgr. Dirk Jan :B

dat ziet er goed uit dank je Dirk Jan zelf krijg ik straks mijn valencia weer terug had hem uitgeleend aan mijn zusje maar dat is een gewoon formaat dus die is natuurlijk te groot maar ben wel fan van het merk

Muzieknono
24 november 2013, 09:57
Tot je dienst
Mvgr. Dirk Jan :B

elena75
24 november 2013, 11:19
kijk ik zijn ze bijna overal niet leverbaar haha pas eind maart ze zijn de 18de jarig maarrrr ik zag dat de locale winkel hier deze waarschijnlijk ook verkoopt zal alleen wel zonder het cdtje zijn dat is dan weer jammer
maar kan hem wel even testen :)

FlameDude
1 december 2013, 00:31
http://www.thomann.de/nl/concertgitaren.html :ok:

elena75
2 december 2013, 08:16
http://www.thomann.de/nl/concertgitaren.html :ok:

thanx dude ;)