PDA

View Full Version : Eleven Rack en TC G-Major



Nocki
19 november 2013, 10:34
Hi all,

Tis al weer even geleden dat ik hier was... Ik speel eigenlijk alleen nog maar op mn Eleven Rack met een 1x12 monitor erbij.
De amps op de Eleven Rack en de feel van dat ding zijn wat mij betreft fantastisch.

Ik mis af en toe voor thuis een pitchshifter om mee te rommelen, live eigenlijk nooit, en ik zou die TC Chorus wel weer willen hebben...
Als ik het goed heb begrepen heeft de Eleven Rack een paralelle FXloop waardoor ik de G-Major kan gebruiken zonder last te hebben van de tonesuck die ik bij mn oude amps vreselijk vond (dus een linemixer en toen uiteindelijk gekozen voor een oude Intellifex).

Heeft er iemand ervaring met de combinatie Eleven Rack en TC G-Major wat betreft tonesuck en levels?
Ik ken de Gmajor en heb er wel een stuk of 8 gehad. Ik ben dus op de hoogte van de levels en consumer/pro settings. Omdat ik m dus nog nooit in combinatie met de Eleven Rack heb gebruikt stel ik de vraag.

erwin_ve
19 november 2013, 11:20
Hoi Nocki, bij mijn weten heeft de 11r alleen een serieele fx loop.

Nocki
19 november 2013, 13:58
Dat las ik ook maar ik zag dat mn fxloop een mix control heeft.... kan ook niet terug vinden wat de mix control doet in de manual en bedacht dat het misschien iets kon zijn van na de expansion pack...

Nocki
19 november 2013, 18:35
Even verder gezocht.
Op http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/FAQ/en359231?retURL=%2Fpkb%2Farticles%2Fen_US%2FCompat ibility%2Fen354509%3FretURL%3D%252Fpkb%252Farticle s%252Fen_US%252FUser_Guide%252Fen358799%26popup%3D true&popup=true staat:

Q: Why in some cases do I get a "phasey" or comb filtered sound when I engage the FX Loop?
A: In the FX Loop, the signal has to go through a stage of digital to analog and analog to digital conversion to connect to an external device. All digital to analog and analog to digital converters have some degree latency (usually less than a millisecond) so the return ("wet") signal is slightly delayed relative to the send ("dry") signal. When the signals are mixed, some comb-filtering can occur which causes that "phasey" sound.

Setting the FX Loop "MIX" control to 100% will prevent this from happening. If the device you have connected to the FX Loop has a wet/dry mix control, it's recommended to use it to control the balance between the dry and wet signal.

When using delays or reverbs in the FX Loop, the using the Eleven Rack FX Loop "MIX" control with this configuration is totally suitable for adjusting the balance between wet and dry signals. Just make sure you set the "Mix" control on the delay or reverb device to 100% or its maximum setting. For other FX (non-delay based), is it generally advisable to set the Eleven Rack "MIX" control to 100%. Feel free to experiment with the setting to depending on your specific application.

Hier is dus wel sprake van de problemen die een parallelle loop kan hebben en sprake van het mixen van wet en dry...
Spannend dus :-) Erg benieuwd hoe dat gaat werken. Ik zal er eens een pedaal tussen hangen en proberen wat er gebeurt...

Edit: Ja. Ik heb er net een pedaal in gehangen en ik kan de mix regelen... :-)

erwin_ve
20 november 2013, 12:24
Ok mooi, weer wat geleerd!