PDA

View Full Version : MicroPOG: wie gebruikt de dry out? -> tuner?



HaroldA
18 november 2013, 23:36
Uit de handleiding (http://www.ehx.com/assets/instructions/micro-pog.pdf):


EFFECT OUT Jack - This ¼” jack outputs the effect. The output impedance at this jack is 250 Ω.

DRY OUT Jack – This ¼” jack outputs a buffered version of the input signal. The output impedance at this jack is 250 Ω.

Ik zit er aan de Dry Out als uitgang voor mijn tuner te gebruiken want hij is lekker gebufferd en het eerste pedaal in mijn keten. Gebruikt er iemand hier de dry out? En waarvoor?

Henri H
19 november 2013, 13:01
Wat maakt het uit dat ie gebufferd is als je er toch alleen maar een tuner op aansluit?

HaroldA
19 november 2013, 13:25
Wat maakt het uit dat ie gebufferd is als je er toch alleen maar een tuner op aansluit?

Passief je signaal splitten kost "de helft van je signaal". Er moet dus altijd een buffer voor je split zitten, met de POG kan ik dus een extra buffer omzeilen ... maar kan maar een paar mensen vinden op het Internets die het doen, of er over geschreven hebben ... ik gok op het 2e.

Henri H
19 november 2013, 13:34
Had je eerder je tuner op de gebufferde uitgang van je patchkastje zitten, en de rest v.d. pedalen op een niet-gebufferde uitgang van je patchkastje?

HaroldA
19 november 2013, 13:35
Had je eerder je tuner op de gebufferde uitgang van je patchkastje zitten, en de rest v.d. pedalen op een niet-gebufferde uitgang van je patchkastje?

Nee, de buffer "splitte" het signaal naar zowel tuner als POG. Bleek niet nodig te zijn ... less = more!

Henri H
19 november 2013, 13:37
Ja dus. ;) (waarschijnlijk begrijp je me niet, maar ik jou wel, denk ik :hide:)

HaroldA
19 november 2013, 13:40
Ja dus. ;) (waarschijnlijk begrijp je me niet, maar ik jou wel, denk ik :hide:)

Als ik passief het signaal zou splitten naar pedalboard en buffer, dan was ik weer "de helft van mijn signaal" kwijt.

Goed:


In > Buffer > POG > rest van mijn pedalen
> Tuner

Fout:


In > Buffer > POG > rest van mijn pedalen
> Tuner

Beter:


In > POG > rest van mijn pedalen
> Tuner

Henri H
19 november 2013, 14:04
Die eerste bedoelde ik dus....