PDA

View Full Version : iemand van dit forum die stratbody kan bouwen



harrie-beton
18 november 2013, 10:42
Ik zie hier prachtige creaties voorbij komen, ik heb een parto-caster met een Koreaanse body en zoek een andere body hiervoor. Dat heb ik al keer eerder (1995) zelf gebouwd maar ik kan het niet zo mooi als de bouwers hier op het forum.

Wie van dit forum wil een linkshandige stratbody bouwen? Heb ook contact gehad met 2 Nederlandse broepsbouwers en Warmoth gezien maar denk dat ik via dit forum beter geholpen kan worden. De hardware erin doe ik zelf. Of in overleg.
Het is niet mijn hoofdgitaar dus geen haast.

De Koreaan mist vooral sustain en warmte.

Alle hardware heb ik. Heb ook nieuwe pickups.

Grofweg zoek ik:
Linkshandige body stratocaster model
houtsoort: Essen ongelakt uit 1 stuk
Geen diep zwembad maar iedere pickup verzonken
Tremolo zoals bij gewone strat

PM voor meer info.

stijnkenens
18 november 2013, 11:03
Je zal zo'n vraag persoonlijk moeten PM'en,
want volgens de regels mag je zoiets niet posten.


s.

harrie-beton
18 november 2013, 11:09
Ik help zelf mee, dan mag het toch wel?

Kim Wilson
18 november 2013, 11:17
Cocobolo kan je wel aan goeie mallen helpen. Daarna is het een kwestie van een bovenfrees en een mooi stukje hout regelen en je kunt zelf aan de slag.

Ike57
18 november 2013, 12:39
Je zal zo'n vraag persoonlijk moeten PM'en,
want volgens de regels mag je zoiets niet posten.


s.


Ik help zelf mee, dan mag het toch wel?

Denk dat de meesten een beetje huiverig zijn om op je oproep te reageren omdat er al vaker is geroepen dat dit tegen de forumregels is. Ik weet ook niet zeker of dat zo is maar de meeste bouwers zullen hun vingers niet meer willen branden aan dat soort oproepen via het forum.
Je komt de meeste bouwers, die actief zijn op dit forum, ook wel tegen op facebook en daar is het allemaal wat meer open. Ik geef je meer kans via facebook want ik weet dat er genoeg zijn die het wel kunnen en willen.

Elric
18 november 2013, 17:18
Ik sluit me aan bij de rest. Ik vond het idee van Kim wel heel goed om zelf een body te bouwen. Misschien met de mallen van een ander forum lid of via guitarsupplies. Is echt heel leuk en het creeërd nog een extra band met de gitaar.

Als je mallen van een ander forum lid zou willen gebruiken dan zou ik dat ook via een PM vragen en niet via een gewone discussie.

Rock Bottom
18 november 2013, 20:51
De bouwers mogen zelf geen reclame maken en voor de rest mag het forum ook niet gebruikt worden vpor commerciele doeleinden.
Maar om het je makkelijk te maken, neus lekker rond door de bouwtopics en stuur de bouwers en prive bericht met je vraag.
Het geopperde idee over nallen van cocobolo is zeker een goede tip als je het zelf wil proberen. En als je een goede body wil zou ik persoiblijk eerst even bij forum lid oigun aankloppen.