PDA

View Full Version : nieuwe ''vintage"Fender versterkers



matto
17 november 2013, 21:48
Ik kwam ze per ongeluk tegen, heeft er hier al iemand ervaring mee opgedaan?
http://www.fender.com/series/vintage-modified/68-custom-deluxe-reverb-120v/

Little Jay
17 november 2013, 23:51
Check hier: http://www.tdpri.com/forum/amp-central-station/425148-well-ok-bring-silverface-reissues.html

matto
18 november 2013, 15:08
Dat topic had ik gezien, ik vroeg me af of er hier op het forum al mensen zijn die een reissue siverface hebben of hebben uitgeprobeerd.

Little Jay
18 november 2013, 21:21
Nee, ik niet, sorry!
Ook wel benieuwd naar eigenlijk. Staan ze hier eigenlijk al in de winkel?

Eko
18 november 2013, 21:43
911,- bij Thomann
Misschien dat er een winkel ze in de buurt heeft.

barno
18 november 2013, 21:46
nog even en ze gaan de rooie knoppen Twin reissuen :)

Little Jay
18 november 2013, 21:59
Oef, 911 euri voor een 18 watt versterktje....hmm... Voor 750 koop je een originele Silverface Twin!
(heb ik er trouwens al 2 van.... :)

barno
18 november 2013, 22:10
Oef, 911 euri voor een 18 watt versterktje....hmm... Voor 750 koop je een originele Silverface Twin!
(heb ik er trouwens al 2 van.... :)

jamaar da's een heel andere amp hé. heb ook enkele Twins gehad, maar wat was ik blij toen ik die verving door mijn vibroluxje.

grappig dat die SF deluxe aanvankelijk bekend stond als de poor man's twin :)

Little Jay
19 november 2013, 07:41
jamaar da's een heel andere amp hé. heb ook enkele Twins gehad, maar wat was ik blij toen ik die verving door mijn vibroluxje.

grappig dat die SF deluxe aanvankelijk bekend stond als de poor man's twin :)

haha, ja uiteraard, een geheel ander amp. Ben een hele grote Twin-fan, maar stiekem wil ik er wel een Princeton Reverbje bij hoor.... vind die 68 Customs wel tof (weet overigens dus niet hoe ze klinken), maar zou toch liever een originele hebben, puur om dan lekker te kunnen rommelen met mods (gaat nu eenmaal lastiger op zo'n PCB).

Overigens zijn de '68 Customs behoorlijk gunstiger geprijsd dan de '65 Reissues, terwijl - volgens mij - alleen de NFB-weerstand een andere waarde heeft, ze een ander speaker hebben en het Normal-kanaal nu gevoiced is als een Bassman (kwestie van wat andere caps- en weerstandwaarden). Dan concludeer ik dat de '65 Reissues te duur zijn.......

Speeddemon
19 november 2013, 14:20
Oef, 911 euri voor een 18 watt versterktje....hmm... Voor 750 koop je een originele Silverface Twin!
(heb ik er trouwens al 2 van.... :)
Tja, vraag en aanbod. Een SF Deluxe of Princeton zijn in NL in 99 vd. 100 keer duurder dan een SF Twin.
Heb onlangs zelf een '74 Princeton Reverb binnen, net voordat het nieuws uit kwam van '68 Custom versie; maar goed, de mijne heeft bijna 40 jaar mojo aan boord. :soinnocent: ;)
En heb een '73 Twin Reverb gehad; die Princeton is duidelijk veel leuker en klinkt qua galm ook meer 'surf'.