PDA

View Full Version : distortion pedaal kopen?



ssyybbrreenn
15 november 2013, 18:24
Hallo gitaarnetters,

ik speel nu 3-4 jaar elektrisch gitaar en ik zit te overwegen om een distortion pedaal aan te schaffen. Ik heb een roland cube 20x en ik zou graag een zwaardere distortion hebben dus heb ik me ingelezen. Maar ik heb wederom het gevaar gevonden van op het internet kijken want de een zegt dat distortion pedalen niks uitmaken en anderen zweren erbij. Uiteindelijk is mijn oog gevallen op de boss metal zone (mede omdat deze aangeraden werd als een pedaal dat een metallica sound kon maken en ik speel veel metallica).

Zal een distortion pedaal kopen iets toevoegen aan het geluid of kun je dat net zo goed maken met mijn versterker. En heeft iemand ervaringe met de boss metal zone?

Groet, Sybren

10us
15 november 2013, 19:35
Ik heb hem geprobeerd maar vond het niets. Nou is super higain niet echt mijn territorium maar bijvoorbeeld de MXR fullbore metal vond ik veeel stoerder. Let wel, dit was over een Fender Twin.

Mijn advies:
Probeer thuis op de cube een zo vet mogelijke metalsound in te draaien, onthoud de settings en ga naar een winkel waar ook de cube staat een paar pedalen testen. Dan kan je ter plekke horen of je het beter vind dan wat je al hebt!
Plan B is tweedehands op MP het pedaal scoren, thuis testen en evt voor hetzelfde bedrag weer verkopen mocht je het niets vinden. Dat dan net zo lang tot het je aanstaat...