PDA

View Full Version : upgrade voor laney cub 10



Ruud van Ewijk
14 november 2013, 20:49
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die mooie upgrade's weten voor een Laney cub 10.
Ik heb er een voor een mooi prijsje kunnen kopen.
Nu ben ik benieuwd of er hier meer mensen zijn met deze amp.
En die hier al het een en ander aan verbouwd hebben.
Ik ben goed tevreden met de amp maar lees her en der dat er nog verbetering in zit.
Heb je tips en tricks hoor ik het graag.

Groeten Ruud

MarkS
15 november 2013, 16:29
Gooi de standaard fabrieksbuizen eruit en vervang ze door bijv JJ buisjes.
Stock speaker kun je vervangen door bijv. Eminence Ragin Cajun of spendeer wat centjes aan een externe cab.

Voor de duidelijkheid, heb zelf de Cub12r.

Jeroenvanhulsteijn
18 december 2013, 14:39
Hier staan wat enthousiaste reacties over wat mods van ene ES330:

http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-1113541.html

4 nieuwe buisjes en die speaker waar ze het over hebben kosten bij elkaar ongeveer € 100 bij
http://jukebox-revival.eu/

Ik ben er ook in geïnteresseerd :-) Sta op het punt zo'n versterkertje van iemand over te nemen.

Jeroenvanhulsteijn
21 februari 2014, 09:22
Zijn er mensen die de cub 10 hebben?

Ik heb er zelf nu andere preamp buizen voor gekocht en wil nog een keer een andere speaker kopen die wat beter met de lagere frequenties om kan gaan die de versterker uitspuwt. Maar ik was wel benieuwd naar het verschil tussen een aangepaste cub 10 en een standaard versie.

muziekschuur
21 februari 2014, 22:34
een extentie cabje met een tweede 10 inch...... De Fender 2x10 versterkers zijn heel vaak genoemd als ideale ampjes door zeer veel ervaren muzikanten... Jouw Cub 10 met extentie cabje zou wel eens een tegekke combinatie kunnen zijn.

dikkiedik
24 februari 2014, 14:50
Bij 10 inch speakers + amp met laag vermogen denk ik altijd meteen aan een 5751 buisje. Laat je amp vaak meteen een stuk schoner klinken (70% van de gain van een 12ax7). Zeker waard om te proberen. JJ maakt redelijke 5751's.