PDA

View Full Version : kan ik deze gitaar nog meer custumizen+foto's nieuwe gitaar!



ostenberg
30 juni 2003, 21:31
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=179244
dit is mijn huidige gitaar ik heb ze al 2 weken ongeveer maar eigelijk

gaat het over deze gitaar
http://www.epiphone.com/guitars/egxp.jpg

deze heb ik ook nog maar 6 maand maar
mijn vraag is nu kan ik dezelfde elementen als die van de prs kan inzetten
ik heb al aanvraag gedaan of ik de elementen kan bestellen en dat kan

maar gaat dit nu lukken ?


ik ga trouwens inlays ( van die kruizen ) laten inzetten dat is geen enkel probleem volgens de winkeluitbater



voorbeeld van de inlays :
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=179267

met die inlays en prs elementen heb ik een vrij originele epiphone :cool: 8-)

closure
30 juni 2003, 21:39
als je geluk hebt lukt het wel ja

die inlays zijn wel gaaf en passezn natuurlijk bij de gothic series

closure
30 juni 2003, 21:40
trouwens ->
de prs custum 24 vind ik mooier maar deze is ook niet slecht :)

closure
30 juni 2003, 21:42
welke gitaren heb jij eigelijk nog alemaal?
want jij had een paar maand geleden zo iets van een 10000 euro ofzo :-?

ostenberg
30 juni 2003, 21:46
ik heb
gibson korina V
epiphone firebird
epiphone explorer gothic
bc rich NJ
ibanez de korn 7 snarige
prs custum 22
squire telecaster
vantage s-98 ofzo
dat is het :D

Mithrandir
30 juni 2003, 21:53
Je hebt ze vast puur op uiterlijk gekocht, of niet :)

skabouter
30 juni 2003, 21:56
mooi lijstje voor een 14 jarige, ik benijd je !

maar zeg eens eerlijk, heb je al die gitaren gekocht na die erfenis ?
of heb je er wel zelf geld in gestoken :)

desalnietemin erg mooie lijst, kerel !

Swan
30 juni 2003, 21:58
hehe damn

roppie
30 juni 2003, 22:01
staat volgens mij best vreemd een 14 jarige met een prs custom 22 :)

Swan
30 juni 2003, 22:05
geef je adres eens 8-)

ostenberg
30 juni 2003, 22:08
om te antwoorden op skabouter zijn vraag
de prs en de gibson korina V heb ik gekocht na de erfenis
de explorer epiphone,bc rich en ibanez heb ik gekocht nog voor de erfenis ( we zaten zowiezo al goed bij kas)

de squier vantage en firebird waren van mijn vader maar omdat hij al 45 is besloot hij om met zijn ( mattalica en judas priest coverende ) band te stoppen ,
hij heeft ook nog een jackson soloist maar die krijg ik absoluut niet in mijn handen want daar had hij de laatste 6 jaar op gespeeld en dus een emotionele waarde voor hem heeft

ostenberg
30 juni 2003, 22:10
krijg ik nu wat info over het custumizen

Anders Destium
30 juni 2003, 22:12
Die Custom 22 Artist is een SUPER keuze :) Ik zou zelf ook een 22 ipv een 24 kopen, ik heb namelijk al genoeg gitaren met een tremolo en ik vind een stoptail mooier :wink:

Als je die gitaar wil gaan customizen zou ik beginnen met het weghalen van het Epi-logo :D

Maar even serieus: Ik zou de slagplaat er standaard aflaten en de humbuckers direct-mounten, dat wil zeggen dat je geen pickup-rings meer hebt, zoals deze (ik hou nogal van blauwe finishes :) ):

http://www.ibanezrules.com/images/gallery/rg3120tw.jpg

Elementen kun je natuurlijk naar keuze vervangen, en de zwarte hardware kun je ook goud maken (als je van kitsch houdt :lol: )

PS Een erfenis is een "prettige" bijkomstigheid bij het bouwen van een imposante verzameling, ik spreek uit ervaring :)

Swan
30 juni 2003, 22:12
www.voxhumana.nl

closure
30 juni 2003, 22:13
metallica is trouwes met 2 LL' en en niet met 2 T's maar kom
zo een vader wil ik ook wel ofzo maarja :razz: spijtig voor jou van de soloist

hij speelt waarschijnlijk in zijn vrije tijd nog op de jackson?

ostenberg
30 juni 2003, 22:20
-ok metallica dan


-anders destium : ik wil eiglijk aleen doen wat ik zeg en de slagplaat vind ik juist mooi maar kom

-die winkel heeft me trouwens EMG's aangeraden maar dat zal waarschiijnlijk zijn omdat ze er winst aan maken maar ik ben zo voldaan van het prs geluid dat ik het ook in mijn epiphone wil ( want epiphone heeft ook een hoog speelgemakkelijkheids gehalte vind ik )

-Welke gitaar uit mijn lijstje vind je het indrukwekkendst?

-en ja mijn vader speelt nog op de soloist (solo van judas priest - painkiler klinkt trouwes heerlijk :) )


-ja inderdaad die inlays passen bij de goth series

King_Nothing
30 juni 2003, 22:20
krijg ik nu wat info over het custumizen

misschien moet je iets specifieker je vraag stellen. je wilt volgens mij weten of je je gitaar meer kan customizen? correct me if i'm wrong.

Dat kan natuurlijk. als je die kruizen hebt laten inleggen kun je hem nog laten airbrushen. ga voor zowel de inlays als de airbrush eens met fred dons praten. die heeft er echt verstand van.

over de elementen weet ik niets, maar mail eens naar vox humana (ik geloof mail@voxhumana.nl).

suc6 ermee

ostenberg
30 juni 2003, 22:23
met custumizen bedoel ik gewoon de prs elementen en de kruizen


(wat is airbrushen?)

Swan
30 juni 2003, 22:23
-die winkel heeft me trouwens EMG's aangeraden maar dat zal waarschiijnlijk zijn omdat ze er winst aan maken maar ik ben zo voldaan van het prs geluid dat ik het ook in mijn epiphone wil ( want epiphone heeft ook een hoog speelgemakkelijkheids gehalte vind ik )



met alleen de PUs van de PRS krijg je nog niet het geluid van de PRS... en is t niet fijner om gitaren te hebben met verschillende klanken?

King_Nothing
30 juni 2003, 22:25
met custumizen bedoel ik gewoon de prs elementen en de kruizen


(wat is airbrushen?)

je eigen afbeelding er op laten spuiten zoals op karlof the mummy van kirk hammet

closure
30 juni 2003, 22:26
volges mij speelt hij graag op de epiphone qua gemakkelijkheid en wil hij de prs klank ofzo
hoewel prs denkik tog gemakkelijker is dan epiphone :p

Soulflyhigh
30 juni 2003, 22:39
Dude je hebt een vette lijst met spullen zeg :-D Maar dat is vanzelfspreken en dat is ook al 10 x gezegd. Ik zou er een James Hetfield Explorer van maken. DAt lijkt me cool. Lekker onorigineel! Twee EMG erin (81-60) en ergens proberen zo'n metalen slagplaat te krijgen. Bij warmoth of dat soort zaken. Je kunt het misschein ook zelf wel maken al je een beetje handig bent. Je moet er wel van houden maar ik denk dat je vader het wel cool vindt :-D

Matsvansanten
1 juli 2003, 07:43
wow echt wel een hele vette lijst met spullen voor een 14 jarige (ik ben zelf ook 14 :razz: )...Maare kan je ook een beetjuh spelen???want ik bedoel je kan wel van die vette stuff hebben maarja als je er nix uit kan laten komen is het gewoon een kwestie van mazzel met geld erfen....(wel heel mooie gitaren hoor :lol: )

ostenberg
1 juli 2003, 08:02
wow echt wel een hele vette lijst met spullen voor een 14 jarige (ik ben zelf ook 14 :razz: )...Maare kan je ook een beetjuh spelen???want ik bedoel je kan wel van die vette stuff hebben maarja als je er nix uit kan laten komen is het gewoon een kwestie van mazzel met geld erfen....(wel heel mooie gitaren hoor :lol: )



natuurlijk kan ik erop spelen

slayer-disciple
iced earth - stormrider ( inc solo)
iced earth - desert rain
hammerfall - een heele boel
iron maiden - run to the hills,the trooper (inc solo)
enzovoort

Matsvansanten
1 juli 2003, 08:06
ow ok gelukkig maar anders kwamen die mooie instrumenten namelijk niet helemaal tot hun rechten maar zo te horen lukt dat wel :lol:

Jay Cal
1 juli 2003, 08:49
Ik heb mijn Gibson Explorer Gothic licht gecustomized door alle verchroomde onderdelen te vervangen door zwart (pu-schroeven, en switch) en de originele elementen te voorzien van kapjes.
Nieuwe inlay vond ik niet nodig omdat die dan ook zwart zou moeten :wink: en zwarte inlay op ebbenhout... I dont think so.

Foto's van mijn "duistere dame" staan hier:
http://community.webshots.com/album/79037679MOaRUG

Greetz!

jorrit
1 juli 2003, 13:59
ik heb ook een epi expl goth. ik heb een emg 81 in de brug en er komt een 84 in de nek positie. verder heb ik de versie met een floyd gekocht. maar goed, als je de elemenen vervangt (jah je kunt er prs dingen ingooien) en de inlays waarom zou je dan nog meer veranderen? misschien de stem knoppen etc.....

maar een vraagje....waarom zou je willen dat je epi als je prs klinkt. ten eerste lukt dit je nooit omdat er toch wel een bak verschil zit tussen de kwaliteit van prs en epi. ten tweede stel dat het je lukt, waarom wil je dat ze het zelfde klinken....dan heb je toch geen afwisseling meer....

jorrit
1 juli 2003, 14:00
owjah.....wat voor werk doet je vader/moeder verder???
want volgens mij ben jij aardig verwent.....(en ik aardig jalours...)

BLOK182
1 juli 2003, 14:05
Je ouders verdienen zeker ook flink wat? Want mijn normaal-verdienende ouders zouden het denk ik niet echt flex vinden als ik ff op mijn 14de voor dik 20,000 gulden aan gitaren ging kopen.

-robbert-
1 juli 2003, 14:06
om te antwoorden op skabouter zijn vraag
de prs en de gibson korina V heb ik gekocht na de erfenis
de explorer epiphone,bc rich en ibanez heb ik gekocht nog voor de erfenis ( we zaten zowiezo al goed bij kas)


dus al die gitaren zijn je eigenlijk gewoon aan komen waaien :o

kon ik maar met nix doen veel krijgen :cry:

King_Nothing
1 juli 2003, 15:45
wow echt wel een hele vette lijst met spullen voor een 14 jarige (ik ben zelf ook 14 :razz: )...Maare kan je ook een beetjuh spelen???want ik bedoel je kan wel van die vette stuff hebben maarja als je er nix uit kan laten komen is het gewoon een kwestie van mazzel met geld erfen....(wel heel mooie gitaren hoor :lol: )



natuurlijk kan ik erop spelen

slayer-disciple
iced earth - stormrider ( inc solo)
iced earth - desert rain
hammerfall - een heele boel
iron maiden - run to the hills,the trooper (inc solo)
enzovoort

hoe lang heb je daarover gedaan (hoe lang speel je al). lijkt me echt gaaf om te kunnen.

@jay cal die explorer is mooi, maar die met die airbrush is nog veel mooier zelf gedaan? of laten doen en waar?

ostenberg
1 juli 2003, 17:55
mijn vader is advocaat / gitarist in coverband
mijn moeder heeft een klein make-up bedrijf ( :( )


ik speel al 11 jaar akoestish en al 7 jaar elektrish <- nog van m'n vader toen
toen ik 12was kocht ik de squier en omdat mijn vader ook muziek speelde wou hij met plezeir de explorer, ibanez ... helpen financieren

en dan die erfenis ...

Matsvansanten
1 juli 2003, 18:26
als je al 11 jaar akoestisch speelt en je bent 14 dan ben je op je 3e begonnen :???: das best jong en dan ook nog 7 jaar elec.??? speel je wel lang al...........ik ben 14 en ga nu beginnen aan me 5e jaar....... :P

King_Nothing
1 juli 2003, 18:45
als je al 11 jaar akoestisch speelt en je bent 14 dan ben je op je 3e begonnen :???: das best jong en dan ook nog 7 jaar elec.??? speel je wel lang al...........ik ben 14 en ga nu beginnen aan me 5e jaar....... :P

ik win!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Ik ben 18 en een maand geleden begonnen :-D