PDA

View Full Version : verkeerde slagbeweging? krassen op body?



NineEleven
14 november 2013, 17:53
Hoi allemaal. Ik merkte net dat ik wel erg veel krassen maak op mijn gitaar. Deze is 2dehands van het jaar 2005 en de vorige eigenaar had helemaal geen krassen gemaakt op die plek. En ik speel er nu 3 weken op en het stat bij wijze van spreken vol.

Is dit normaal of houdt ik mijn gitaar verkeerd vast/sla ik de snaren verkeerd aan?
http://i42.tinypic.com/2up6c15.jpg

barno
14 november 2013, 18:41
of dat normaal is, kan ik niet zeggen, ik hoor je nl niet spelen. het geluid dat uit de gitaar komt is nl het enige criterium, voor de rest mag je ermee doen wat je wil en zo'n gitaar kan best wat hebben …

maar theoretisch is het dus niet noodzakeljik dat je plectrum daar de gitaar raakt :)

mikeyaxeman
14 november 2013, 18:57
Maak je niet druk, krijgt je axe karakter van!
Ik heb een SG net als jij en de slagplaat daarvan zit ook onder de krassen en de rest van de body zit ook onder de butsen.
Kijk maar eens naar No 1 van SRV, Rory's Strat of bijv. Philip Sayce's Strat:

http://proguitarshop.com/media/cms/blog/signalchain.jpg

Heb ik nog ooit live samen met Jeff Healey in Tilburg gezien, in dat ding zit gewoon een gat gespeeld precies op de plek waar jij je krassen hebt zitten. :)

Orpheo
14 november 2013, 19:47
als krassen het enige probleem is.... Willie Nelson zou hard lachen ;)

NineEleven
14 november 2013, 20:07
die krassen maken me niks uit :D Het gaat erom dat ik misschien iets verkeerd doe vermits ik via internet heb leren spelen en dus geen corrigerende leraar heb. Tis wel zo dat ik vrij agressief en ruim sla met de rechterhand. Dat hoort wel bij de stijl (blink 182, papa roach) en voelt wat leuker aan :) De positie waar ik sla is dezelfde plek als waar ik met een palmmute strum

mesaman
15 november 2013, 00:00
ik denk dat je het verkeerd doet, ook de verkeerde stijl speelt, en over de verkeerde versterker.

Maar maakt jou mijn mening ook maar iets uit?

alles gaat stuk en iedereen gaat dood, dus het maakt toch geen fuck uit!