PDA

View Full Version : Liedje in 2 uur



Jaws77
14 november 2013, 16:45
Hallo forumleden!
Ik moet binnenkort voor mijn stage een les geven aan een groep jongeren van 15 t/m 17 jaar. Ik heb 2 uur de tijd om ze iets te leren spelen op gitaar. Het liefst zou ik ze natuurlijk een heel liedje laten spelen, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Hebben jullie misschien nog bekende en vooral makkelijke riffjes of liedjes?

Alvast bedankt!
Jaws77

Plant
14 november 2013, 18:50
Gaat het om jongeren die helemaal nog nooit een gitaar hebben vastgehad? Of zijn het jongeren die op zich wel wat kunnen spelen en je moet alleen jouw liedje er in stampen. 2 uur lijkt me wel erg kort.

Harald
14 november 2013, 19:07
7 nation army

of de begin riff van smoke on the water, met de bas voor de meer getalenteerden.

Jaws77
14 november 2013, 19:26
@Plant, er zitten een paar (2 of 3) die ooit eerder een gitaar vast hebben gehad. Het gaat om een groep van ongeveer 6/7 man voor echt elektrische gitaar, paar gaan drummen, en we hebben nog dingen als keyboard ed.
@Harald, smoke on the water moet vast wel lukken, op elektrische gitaar, bas, en drums niet héél erg lastig. Bedankt voor de tip!

Burnt_Flowers
14 november 2013, 20:14
Three little birds van Bob Marley? (als je op youtube dit opzoekt van justinguitar kom je wel een goed filmpje tegen), of Zombies van the Cranberries? Of het is een nacht van Guus Meeuwis? Numb van Linkin Park? Kan je allemaal met weinig akkoorden doen.

Gesualdo
15 november 2013, 03:36
Vader Jacob