PDA

View Full Version : Nieuwe supergoedkope budgetamp gezocht



ackm
13 november 2013, 09:45
Allen,

Ik ben opzoek naar een goedkope amp. Het budget ligt max op 150 euro. 2e hands of nieuw, buizen of solid state etc maakt allemaal niet uit. Ik zoek gewoon een amp die hard genoeg gaat voor repitities met een drummer en bassist en die zo goed mogelijk klinkt (Ik begrijp dat ik niet al te veel moet eisen in deze prijsklasse).

Mijn voorkeur gaat uit naar een combo (1x12) omdat dit vaak goedkoper is als een head + top en dus wat meer in mijn prijsklasse ligt.

Ik luister veel muziek zoals the Raconteurs, White Stripes, Arctic Monkeys, Black Keys maar ook veel 'oudere' zoals Hendrix, Stones, Beatles etc.

Ik heb al over een Vox Pathfinder 30 watt gespeeld, dit geluid beviel me erg goed dus dit is zeker een optie. Ook zit er een tremelo/reverb op. Dat is zeker mooi meegenomen.

Verder heb ik ook over een Gallient Krueger backline 100 gitaarversterker gespeeld. Dit geluid was verassend goed alleen kom ik deze amp nergens meer tegen (Alleen Bass combo's, is dat misschien een optie..?).

Jullie hebben mogelijk nog goede suggesties?

Thanks!

deefke666
13 november 2013, 10:25
Hoi ackm,

Ik zou eens kijken naar een Peavey bandit, die komt tweedehands regelmatig voorbij en ligt in jouw budget.
Qua power heeft die zeker genoeg om in een bandje mee te draaien en heeft best een redelijk geluid voor een solid state bakje.
Hij heeft alleen geen toeters en bellen qua ingebouwde effecten zoals de meeste moderne versterkers, alleen een ingebouwde reverb.
Er zijn best wel wat clipjes op you tube over te vinden, het ene al wat beter als het andere maar dan heb je toch een idee.

grtz D

arcane
13 november 2013, 10:37
Een 2e hands Marshall Valvestate.

jannest
13 november 2013, 14:16
zo iets ??

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m743965457-roland-cube-60.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

arthurh
13 november 2013, 20:05
En 2e hands vox vt40+(nieuw €200). Heeft genoeg(misschien wel erg veel :P) effecten en amp models en ik vind hem erg goed klinken. Het is wel een 1x10 maar je kunt de wattage knop opdraaien tot 60 watt, of voor rustig alleen oefenen terug naar 10 watt. Er zit ook een buis is(12ax7) en die zit in de pre amp ofzo. Ik weet het niet precies maar hij klinkt wel mooi.
Nog suc6 met je zoektocht.
Groet,
Arthur

fastfolkert
14 november 2013, 10:03
FWIW; ik gebruik voor repetities een oude Fender Princeton 112 plus die daar staat.
Is een transistorbak maar klinkt naar mijn idee best goed, mooie springreverb en ruim voldoende vermogen om mee op te treden.
Goed clean geluid en zelfs het drive kanaal is bruikbaar met de gain op minimaal, maar een TS ervoor. Ik gebruik meestal een LP.
Voor rond de 100 Euro wel te scoren.

YMMV uiteraard.

raabje
17 november 2013, 11:37
Ik heb onlangs een Vox Pathfinder 15R gekocht voor thuis in de woonkamer, 's avonds laat. Prima solid state versterkertje, crunch is ook aardig als je dit niet overdrijft. Er zit een clipping circuit in om buizen te "simuleren", die kan je door te modden uitschakelen, dan gaat het cleane volume nog een stuk omhoog, maar daarna is de VOX meer solid state en minder buis-achting.

Probleempje (voor mij) is dat ie echt hard kan, master volume heb ik amper open staan en dan is het al meer dan genoeg. Met een OD pedaaltje ertussen met level zachter is dat geen probleem meer, kan master volume weer wat omhoog.

Voor wat het waard is, BAX heeft een Kustom 2 x 12 inch SS versterker, cleane kanaal schijnt best goed te zijn, voor ca. 150,-:

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/kustom-kg-212fx-30w-2x12-inch-gitaarversterker-combo/product-details.html