PDA

View Full Version : Vraag setup midi-looper-ground control en g major



rolfeurope
12 november 2013, 20:51
Hallo,

Ik heb sinds deze week een Kitty Hawk midi looper, een G major en een ground control. Daarnaast nog een losse tube screamer, korg pitchblack + met dubbele uitgang voor 2 gitaren met switch/mute functie, volume pedaal en een dyna compressor van MXR. Dit gaat over een Marshall DSL 50 met modificatie zodat je kunt kiezen dmv 2 losse footswitches voor clean/crunch en clean/overdrive. Zodra je kiest voor overdrive dan vervalt de crunch. Hiervoor had ik een aantal losse pedalen, maar vond het erg lastig om elke keer meerdere pedalen tegelijk aan/uit te moeten schakelen. Na goed overwegen en een klein budget heb ik deze drie items gevonden.

Ik heb e.e.a. aangesloten, het werkt nog niet helemaal en ik heb na een week de gebruiksaanwijzingen gelezen te hebben nog de volgende vragen:

* Hoe sluit ik de footswitches aan? Achterzijde Marshall zitten twee uitgangen voor elk een footswitch. In de Ground control zit al een volume pedaal dus daar kom ik er eentje te kort. in de G major zit een enkele footswitch mogelijkheid en in de midi looper zitten ook twee function switched. Welke kan ik het beste gebruiken?
* Ik heb nu 4 presets en 8 instant access buttons in de ground control. Die instant access buttons kan ik enkel instellen voor 1 effectgroep. Wat ik zou willen is 1 access button met chorus standard en bijvoorbeeld 1 access button met deep chorus. Echter lijkt het alsof ik maar 1x de effectgroep chorus kan gebruiken. Klopt dat?
* Kan ik beter de g major in de effectsloop zetten of juist niet? Nu zit die rechtstreeks in de midi looper net als de Ground Control.
* Waar plaats ik de TS9 tubescreamer in het geheel? Mijn presets zijn clean, crunch, lead en solo. De tunescreamer wil ik graag bij alles behalve clean aanzetten tesamen met de crunch/lead functie van de Marshall.
* Waar plaats ik mijn stemapparaat.

Alle hulp wordt gewaardeerd:)

Groeten,
Rolf