PDA

View Full Version : Kijk dit nou... LakLand Skyline...



De Teng
30 juni 2003, 21:18
Kwijl... ik toch ff browsen op de site van Lakland. Zie je van alles aan beauties staan. Skylines zijn niet eens zo heel duur, 1600 euro nog wel, maar daar heb je de USA specs qua electronica voor en ze worden nog in USA in elkaar gezet en gecheckt. 't Is dan wel de 02 series ipv de 01, maar voor die extra klap geld heb ik het er wel voor over. Standaard Skyline kost 1000.

http://www.lakland.com/misc_images/4402_front_of_body.jpg

Verder

http://www.lakland.com

Anavrin
30 juni 2003, 21:30
het zullen vast hele goede bassen zijn, maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen zo over Lakland heen kwijlt... OK, smaken verschillen natuurlijk, maar bijvoorbeeld de Joe Osborn signature is volgens mij gewoon een verbouwde Fender Jazz bas, en de Bob glaub signature is een verbouwde Fender Precision bas. de goedkoopste versie van deze 2 types die ik nu noem is 3100 dollar !!! Voor dat geld (of waarschijnlijk minder) heb ik toch liever een echte Fender, zonder grafieten dingetjes eraan. Ik snap dus niet waarom mensen bijvoorbeeld helemaal geil zijn op een Lakland Joe Osborn (wie dat dan is :???: ), terwijl ze zeiken op de Fender Jazz bas... Kortom, ik vind Lakland niet echt creatief...

basswasp
30 juni 2003, 21:38
Ga ze nou even niet afzeiken op die Fender-imitaties en die onbekende signature-artiesten, maar kijk eens naar de rest van die bassen. Die dingen zijn echt bloedmooi. Misschien niet zo'n ingewikkeld design als bijvoorbeeld Alembics, maar gewoon mooi door eenvoud.

bassopotmus
30 juni 2003, 22:40
vind hele mooie dingen, maar miashcien net wat te prijzig voor wat ze bieden. Ik heb gehoord dat het allemaal niet zo erg natuurlijk klinkt door die berg electronica, maar mischein zoek je juist zoiets..

AllodoX
1 juli 2003, 09:23
Fender gebruikt maple.. Lakland gebruikt AAA-grade maple.

'nuff said.

bassopotmus
1 juli 2003, 10:05
het zijn zeker kwaleits instrumenten, maar verkopen ze ook passieve?
Of alleen maar actieve 3-bands en alles erop en eraan..?

De Teng
1 juli 2003, 11:04
De elementen zijn ook passief te schakelen, dus het heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Ze zijn fretless (met lijntjes) te bestellen, staat zeker nog een op mijn verlanglijstje... ooit.

Venomer
1 juli 2003, 11:06
Qua uiterlijk zijn ze inderdaad heel mooi. Mijn voorkeur gaat uit naar een natural body zonder slagplaat.

Zou Sinterklaas dit forum eigenlijk ook lezen? :P

De Teng
1 juli 2003, 12:04
Mooi fretless beestje (wat is dat toch ook eigenlijk een stom woord, bassen worden alleen maar gerefereerd aan beesten. Het knort... blabbla... anyway...) staat absoluut op mijn verlanglijst ja. Die Cort Artisan Fretless is ook erg goed hoor... tering.

Kleine jongetjes zijn we ook...hehe (en wat is het leuk en wat zijn we er trots op :D )

Anavrin
1 juli 2003, 19:47
Ga ze nou even niet afzeiken op die Fender-imitaties en die onbekende signature-artiesten, maar kijk eens naar de rest van die bassen. Die dingen zijn echt bloedmooi. Misschien niet zo'n ingewikkeld design als bijvoorbeeld Alembics, maar gewoon mooi door eenvoud.
ik heb net nog eens aandachtig gekeken, en het enige wat maar enigszins creatief is is de ovale brug... Jij zegt dat ze bloedmooi zijn, ik zeg dat smaken verschillen...

De Teng
1 juli 2003, 19:58
Tja, wat valt er nou te veranderen aan de basgitaar... vooralsnog weinig. We zijn blijkbaar nog lang niet uitgekeken en uitgedacht op de sound van nu. Smaak is altijd relatief, ofschoon ik maar moeilijk kan geloven dat iemand zo'n ding niet mooi vindt. Vind ik dan weer... ;)

basswasp
1 juli 2003, 20:10
Ga ze nou even niet afzeiken op die Fender-imitaties en die onbekende signature-artiesten, maar kijk eens naar de rest van die bassen. Die dingen zijn echt bloedmooi. Misschien niet zo'n ingewikkeld design als bijvoorbeeld Alembics, maar gewoon mooi door eenvoud.
ik heb net nog eens aandachtig gekeken, en het enige wat maar enigszins creatief is is de ovale brug... Jij zegt dat ze bloedmooi zijn, ik zeg dat smaken verschillen...
Iets hoeft toch niet creatief te zijn, om mooi te zijn?
Smaken verschillen inderdaad.

bassopotmus
1 juli 2003, 22:26
Ik vind ze wel gelikt eruit zien..best classy

koen_V
3 juli 2003, 15:40
Ik vind die lakland hollowboddy bas wel mooi
maar kost ietsiepietsieveel te veel geld :)

De Teng
3 juli 2003, 17:38
Staat er nog eentje op marktplaats te koop ook! (niet dat ik het kan betalen... maar goed)

soulbrother
7 juli 2003, 09:04
Tegen de mensen die hier Lakland zitten af te zeiken omdat ze te duur zijn, niet innovatief e.d, zou ik willen zeggen: "Houd die vooroordelen maar ff voor je want waarschijnlijk heb je er nog nooit een bespeeld en als je dat wel gedaan hebt, kun je in 5 minuten nooit een weloverwogen oordeel vellen". :o Dat lucht op! De kwaliteit, bespeelbaarheid, afwerking e.d. van deze bassen is gewoon TOP. Wat ik vooral zo kick vind is dat je de afstelling echt ULTRA laag kan zetten zonder dat er ook maar een rammeltje te horen is. Probeer dat niet zomaar met een willekeurige USA Fender. Welke Lakland je ook maar uit het rek pakt, als het een B snaar heeft, dan is ie altjd STRAK. Ik heb echt respect voor de mannen van Lakland en hetgeen er uit hun "fabriek" komt. Dus, eventuele aanstaande Lakland bezitters, laat je niet afschrikken door die negatieve berichten over Lakland! Oordeel zelf.....

wimpie
7 juli 2003, 17:23
Damn Right Brother !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (BtW: kep nog een Fender te koop :-D )

bassopotmus
7 juli 2003, 18:18
een P-bass? Die zoek ik nog namelijk

wimpie
7 juli 2003, 18:33
Nope, tis een New American serie Fender Jazz V ,Natural finish, Pao Ferro toets, Badass bridge,J-Retro en Bartolini PU's...........belangstelling??
te koop vanwege aanschaf Lakland USA Joe Osborne 5 :-D

De Teng
8 juli 2003, 14:51
Hehe... eindelijk een positief bericht over die dingen. Ik heb bij Bassmatters toen ik even met Paul zat te praten daar een vijfsnarige Lakland op mijn schoot genomen en die wat zitten te bepielen, maar het is echt niet normaal dat spul. Erg mooi afgewerkt, maar dat is natuurlijk niet echt het belangrijkste. Op een amp heb ik hem niet geprobeerd, maar accoustisch klonk hij al erg goed zeg, heel vlak, heel mooi gewoon...aargh... ik kwijl er nog bij. Ook zo'n dikke kap over het hals element...wauw...

Ff off topic: Ik vind dat ook maar gek, dat als je een dergelijk merk op dit forum noemt, dat van alles en iedereen er een mening over heeft, terwijl de meeste posten over basjes van 300 euro gaan. Toevallig heeft er iemand ook nog een keer een 4.10" speaker in zijn huiskamer staan. Uitzonderingen daar gelaten, maar toch. Alles is kut, iedereen heeft verstand van innovatie en allerlei dure termen komen de hoek om zetten, maar zelf hebben ze dan een squier van 200 euro. Punt. Een gegronde mening wordt ook nog wel eens gewaardeeerd.

Het lijkt me dat je pas een fatsoenlijke mening over een dure bas kunt krijgen dat je er op zijn minst een paar uur op hebt zitten spelen, of ben ik nou gek. In ieder geval staat Lakland wel op míjn verlanglijst! Maar eerst bepotel ik hem nog een uurtje of vijf. 8-)

bassopotmus
8 juli 2003, 15:20
Toevallig heeft er iemand ook nog een keer een 4.10" speaker in zijn huiskamer staan. Uitzonderingen daar gelaten, maar toch.
Uhm nee slaapkamer... :)

Maar je hebt gelijk, zullen zeker geile dingen zijn, damn als ik me ov heb ga ik eens op maandelijkse basis naar Nijmegen[/quote]

De Teng
8 juli 2003, 20:28
Volgende week ben ik van de partij daar, bas ophalen eindelijk :D

Ga ook niet te vaak hoor, anders schoppen ze je de winkel ook wel uit hoor! Zelfs Paul denk ik. ;) Hoe het kan dat ik Stand-By nog niet uitgekickt ben is me een vraag... oh ja, ik koop ook wel eens wat.

soulbrother
11 juli 2003, 20:37
Quote:

"Ik vind dat ook maar gek, dat als je een dergelijk merk op dit forum noemt, dat van alles en iedereen er een mening over heeft, terwijl de meeste posten over basjes van 300 euro gaan. Toevallig heeft er iemand ook nog een keer een 4.10" speaker in zijn huiskamer staan. Uitzonderingen daar gelaten, maar toch. Alles is kut, iedereen heeft verstand van innovatie en allerlei dure termen komen de hoek om zetten, maar zelf hebben ze dan een squier van 200 euro."

Goede uitspraak! Jammer dat ook hierin weer de Nederlandse mentaliteit opduikt. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!

basswasp
12 juli 2003, 00:19
Op zich zit er wel waarheid in, maar tegen wie De Teng het nu precies heeft is me een raadsel? Zelf speel ik op een Yamaha die nu nieuw nog geen €300 kost. Sterker nog, ik heb zelfs nooit langer dan een minuut op een bas van meer dan €700 euro gespeeld. Mag ik dan nu zeggen dat Lakland's er niet verkeerd uit zien?

En ja, na 17 jaar sparen en een 1 jaar testen, heb ik dan uiteindelijk een 4x10. Wat is daar mis mee?

soulbrother
12 juli 2003, 00:47
Je mag er alles over zeggen wat je wil. Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat er IN HET ALGEMEEN van alles wordt gezegd door bepaalde personen die eigenlijk niet weten waar ze het over hebben omdat ze simpelweg de ervaring missen met dergelijke klasseinstrumenten; maar die wel een uitgesproken mening erover hebben. Ik vind het leuk om de opinie van een ander te horen als het maar niet uit de lucht gegrepen bullshit is waar ik niks mee kan, snappie?!?! Maar over smaak valt wederom niet te twisten :-D

Dandelion
12 juli 2003, 09:58
Maar over smaak valt wederom niet te twisten :-D

Die "smaak" wordt alleen door sommige mensen nogal eens gebracht als zijnde de absolute waarheid.

:harmony:

De Teng
14 juli 2003, 19:25
Je mag er alles over zeggen wat je wil. Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat er IN HET ALGEMEEN van alles wordt gezegd door bepaalde personen die eigenlijk niet weten waar ze het over hebben omdat ze simpelweg de ervaring missen met dergelijke klasseinstrumenten; maar die wel een uitgesproken mening erover hebben. Ik vind het leuk om de opinie van een ander te horen als het maar niet uit de lucht gegrepen bullshit is waar ik niks mee kan, snappie?!?! Maar over smaak valt wederom niet te twisten :-D

Je slaat de spijker op zijn kop, Soulbrother. Coole nick trouwens, sinds ik Solomon Burke op North Sea Jazz heb zien en horen zingen, heb ik er weer een idool bij.