PDA

View Full Version : hagstrom super swede



kapeller
12 november 2013, 15:14
hoi allemaal, ik ben 14 ik heb sinds enkele dagen een nieuwe gitaar, een hagstrom super swede (nou ja, nieuw, een 3 jaar oude, via marktplaats gekocht). Speelt super en het geluid klopt wat mij betreft helemaal. Ik heb een chinese fender strat die matig klinkt, maar heb er wel een poos op gespeeld en wel eht nodige geleerd. Zit sinds januari op de popschool en leer vooral blues en jazz, omdat ik dat ik lekkerst vindt klinken en daar volgens mij de meeste muziek in zit. De hagstrom klinkt dus goed, maar de lage e-snaar rammelt soms wat en nou heb ik begrepen dat je de hoogte van de snaar kan afstellen door een moertje aan te draaien bij de kam, maar ik weet niet goed welke kant ik het uit moet draaien. weet een van jullie hoe ik dat kan op lossen?

Duhsjaak
12 november 2013, 15:45
Hi K
Welkom!
Het is inderdaad verstandig niet lukraak aan van alles te gaan draaien. Alhoewel het gevaar daarvan meestal meevalt.

Kijk eens op:

http://www.gitaarhulp.nl/

En zoek iemand die een beetje bij je in de buurt woont, tenzij je bij de HEMA zo'n kaart hebt gekocht waarmee je heel NL door kunt.

Als je eenmaal hebt gezien hoe het moet, kun je het volgende keer gewoon zelf. Handig hè? Goed idee van Hendriks (die slanke jonge God uit NO Groningen). Hem zul je nog welk eens tegen komen.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus


(voor het geval je denkt dat ik Hendriks effe zit te katten: Zelf ben ik ook tamelijk slank!)