PDA

View Full Version : Just beat it, beat it...



USofguitar
11 november 2013, 17:51
Gewoon een klassiek gitaar moment van de geschiedenis van pop and rock... Ik ben nooit een fan van Van Halen geweest, maar die solo is niet minder dan te gek.

Rock mode on!:rockon:


http://www.youtube.com/watch?v=gY3P_wJrNlw&feature=share&list=UUJ7wHE2AAVcnExMG9GTcLQQ

Rizz
11 november 2013, 18:08
Heul vet! Wel veel en of ik dat nou goed vind weet ik niet. Moet er niet teveel van horen, zo was het goed.. Maar nogmaals vet!

benwave
11 november 2013, 19:17
Geweldig man smile op mijn bek..echt geweldig hoor

Tabula Rasa
11 november 2013, 21:18
Mooi gespeeld, erg lekker!!! Ik mis alleen die dikke "brown sound". Je opname lijkt wel kil en dun.

Mitch
11 november 2013, 22:15
Sluit ik me bij aan. Hoewel dit niet mijn smaak is krijg ik toch altijd een beetje een "had ik maar..." bui. Als ik preciezer en sneller zou kunnen spelen zou ik dit ook eens kunnen maar deze ouwe aap heeft geen zin meer om nieuwe kunstjes te leren hahaha! Good for you,, Ulrich :ok:

arjanb01
11 november 2013, 22:21
Leuk gespeeld, alleen de sound vind ik verre van goed, ik mis ballen en dikheid. Probeer es een 5150 amp simulator te downloaden in die axe fx van je of welke unit je ook gebruikt, want ik heb betere posts van je gehoord, ulli. Dit kun jij zeker beter, want jij behoort tot een van de beste gitaristen van dit forum, samen met timo Somers en robbert hanenberg.
Dus keep on posting!

Fusion
11 november 2013, 22:39
5150 zit er standaard in hoor ;)

USofguitar
12 november 2013, 19:02
Leuk gespeeld, alleen de sound vind ik verre van goed, ik mis ballen en dikheid. Probeer es een 5150 amp simulator te downloaden in die axe fx van je of welke unit je ook gebruikt, want ik heb betere posts van je gehoord, ulli. Dit kun jij zeker beter, want jij behoort tot een van de beste gitaristen van dit forum, samen met timo Somers en robbert hanenberg.
Dus keep on posting!

Wat voor audio systeem gebruik jij Arjan? In mijn home studio klinkt het dik genoeg, hoor. Haha
Bedankt voor de complimenten nog... Always appreciated! :)

USofguitar
12 november 2013, 19:03
Sluit ik me bij aan. Hoewel dit niet mijn smaak is krijg ik toch altijd een beetje een "had ik maar..." bui. Als ik preciezer en sneller zou kunnen spelen zou ik dit ook eens kunnen maar deze ouwe aap heeft geen zin meer om nieuwe kunstjes te leren hahaha! Good for you,, Ulrich :ok:

Practice makes perfect! Hoeft niet lang te zijn, maar wel elke dag.

Han S
12 november 2013, 19:47
Vet man! Respect!

jannest
12 november 2013, 20:10
vraag me af of de reaguurders het origineel kennen
zo niet
luister er eens naar gewoon voor de grap

arjanb01
12 november 2013, 20:51
Wat voor audio systeem gebruik jij Arjan? In mijn home studio klinkt het dik genoeg, hoor. Haha
Bedankt voor de complimenten nog... Always appreciated! :)

Misschien dat het ligt aan het feit dat ik dit filmpje op m'n iPhone afspeelde, maar heb ook andere fragmentjes beluisterd en daar heb ik dat idee niet dat je sound dun klinkt. Vreemd, misschien word ik doof doordat ik zelf jarenlang al in bands speel😉

The Lo Lands
13 november 2013, 07:31
Master! Klinkt weer erg lekker en super glad gespeeld, bijna te gecontroleerd als ik een klein puntje ter waarneming mag opnoemen (weinig expressie op je gezicht af te lezen ;-).

Ukeloeder
13 november 2013, 09:38
Hahaha! Ja, veeels te netjes gespeeld natuurlijk. Wanneer ik dezelfde solo speel dan spat het gevoel er af. Dan klinkt het nergens naar maar je kunt horen dat ik het meen. ;)
Net als Mitch krijg ik van deze filmpjes altijd een beetje een spijtig gevoel. Had ik maar een beetje... minder eigenwijs geweest, of gewoon stug mijn weg gekapt in dat gitaarspeeloerwoud. De weg stond op de kaart aangegeven, het enige dat ik hoefde te doen was de machete ter hand nemen en een uurtje per dag zweten. Maar ja, ik vond al snel een oase met een waterval en mooie meisjes en alle kokosnoten en ananassen die ik op kon. Die kaart gebruikte ik om het sap van mijn kin te vegen.
Ik weet de weg nog wel ongeveer naar de gitaarstad, maar ik ben te lui (nog altijd) om de machete te pakken. Maar goed ook, anders was iedereen zo'n lekkere gitarist. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

arnoldtims
13 november 2013, 13:16
Gewoon fantastisch gespeeld. ik vind dat je een mooie manier van spelen hebt, ziet er allemaal erg ergonomisch uit.Je vingers lijken niet veel te doen maar ze zijn bloed snel.

Fusion
14 november 2013, 08:29
Fantastische techniek uiteraard, maar ik vind t toch leuker als je je eigen rock solo's speelt. Vind t origineel dan ook mooier, spetterender, dikker, tijdsgeest etc. Wat n controle heb jij over de gitaar, geweldig.

USofguitar
15 november 2013, 22:06
Hahaha! Ja, veeels te netjes gespeeld natuurlijk. Wanneer ik dezelfde solo speel dan spat het gevoel er af. Dan klinkt het nergens naar maar je kunt horen dat ik het meen. ;)
Net als Mitch krijg ik van deze filmpjes altijd een beetje een spijtig gevoel. Had ik maar een beetje... minder eigenwijs geweest, of gewoon stug mijn weg gekapt in dat gitaarspeeloerwoud. De weg stond op de kaart aangegeven, het enige dat ik hoefde te doen was de machete ter hand nemen en een uurtje per dag zweten. Maar ja, ik vond al snel een oase met een waterval en mooie meisjes en alle kokosnoten en ananassen die ik op kon. Die kaart gebruikte ik om het sap van mijn kin te vegen.
Ik weet de weg nog wel ongeveer naar de gitaarstad, maar ik ben te lui (nog altijd) om de machete te pakken. Maar goed ook, anders was iedereen zo'n lekkere gitarist. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Heel erg bedankt voor de complimenten, guys!

@Ukeloeder en @ Gus... Ik denk dat jullie te veel naar de video of naar mijn gezicht kijken.
Ik bedoelde elke bendings en alle noten. Na meerdere keer terug luisteren blijf ik ervan overtuigd dat mijn intentie wel waarneembaar is.

Volgende keer neem ik alleen mijn vingers op... Haha...
Xx

Han S
15 november 2013, 22:11
Ik heb wel eens contact met Bruce Swedien, die het origineel opnam met Michael Jackson en Eddie van Halen en als ik het goed heb is die solo een compilatie van een aantal tracks, dus een aan elkaar gelijmde solo van een aantal takes.

En jij doet het gewoon in een keer goed.

Duhsjaak
16 november 2013, 08:05
Heel erg bedankt voor de complimenten, guys!

@Ukeloeder en @ Gus... Ik denk dat jullie te veel naar de video of naar mijn gezicht kijken.
Ik bedoelde elke bendings en alle noten. Na meerdere keer terug luisteren blijf ik ervan overtuigd dat mijn intentie wel waarneembaar is.

Volgende keer neem ik alleen mijn vingers op... Haha...
Xx

Dan te bedenken, dat ik nog niet had gereageerd!
Maar ik denk dat Han S gelijk heeft.
De verhalen zijn luid en duidelijk: Het is een (qua studio techniek) knappe samenstelling van allerlei verschillende takes waaruit de controle kamer één solo hebben gemaakt.

In die zin is het verschil duidelijk U, je speelt ze het snot voor de ogen.
Toch vind ik persoonlijk je eigen dingen beter.
Persoonlijker dus.
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
16 november 2013, 11:31
Dan te bedenken, dat ik nog niet had gereageerd!
Maar ik denk dat Han S gelijk heeft.
De verhalen zijn luid en duidelijk: Het is een (qua studio techniek) knappe samenstelling van allerlei verschillende takes waaruit de controle kamer één solo hebben gemaakt.

In die zin is het verschil duidelijk U, je speelt ze het snot voor de ogen.
Toch vind ik persoonlijk je eigen dingen beter.
Persoonlijker dus.
Vriendelijke groet, Gus

Oops, sorry Gus. In mijn geheugen was jou de Lo Lands... Excuses aan Lo Lands ook. :)

Ja, maar ik ben nog alleen een performer: Hoewel ik het wel kan spelen; heb ik hem niet geschreven! Haha
Het maakt niet uit hoeveel takes Eddie heeft opgenomen, hij blijft de gast die kwam met een solo die geschiedenis maakte en ons kippenvel leverde. Daarvoor moeten wij altijd respect hebben. Het blijft de perfecte solo en performance voor een te gek liedje. Ik durft de huidige gepolijste liedjes die vandaag op de radio komen niet te vergelijken met zo'n muzikale monument. Toen had muziek en hadden muzikanten echt balls! De groete artiesten voelden zich verantwoordelijk om met iets authentiek en innovatief te komen. Vandaag is 80% van de muziek die uitkomt voor supermarkten bedoeld. Ik mis de WOW effect en daarom luister ik steeds minder naar radio:


http://www.youtube.com/watch?v=NPJp9_prW5c

Harald
16 november 2013, 11:56
Dat iemand dat achteraf in één keer goed speelt zegt weinig. Zou wat anders zijn als dat een first take op een track was die hij nog nooit gehoord heeft. Beat it was wel weer voor het eerst in tijden een nummer met een gitaarsolo die er daadwerkelijk toe deed, dat desondanks in de hitlijsten belandde. (al vind ik die in Kiss van Prince nog knapper, mensen kijken je echt heel verbaasd aan als je zegt dat daar een gitaarsolo in zit :D )

Maar USofguitar kan idd. spelen.

Harald
16 november 2013, 12:02
Wat dat geconcentreerd kijken betreft, daarom denkt iedereen dat Timo zo goed is. Die kan echt enorme bekken trekken bij het spelen. Idioot genoeg maakt dat enorm veel verschil uit voor de kwaliteit van de solo. (insert appropriate smiley)

Seriously, ik heb het wel eens geprobeerd. Bij solo's in een optreden bewust gaan kijken alsof er net een loodzware les paul op je tenen is geflikkerd, of dat je hoognodig naar de plee moet.... en ja hoor, er wordt merkbaar harder geklapt na de solo... I kid you not. Probeer het maar eens. Maar ergens is het wel frustrerend. Van nature sta ik er ook gewoon rustig bij, en is enige concentratie ook wel noodzakelijk.

En wat Timo betreft, die moet het gelukkig niet alleen van zijn bad looks hebben. Hij kan ook nog eens echt spelen.

USofguitar
16 november 2013, 12:02
Ik heb wel eens contact met Bruce Swedien, die het origineel opnam met Michael Jackson en Eddie van Halen en als ik het goed heb is die solo een compilatie van een aantal tracks, dus een aan elkaar gelijmde solo van een aantal takes.

En jij doet het gewoon in een keer goed.

Te gek dat jij contact met Bruce hebt gehad. Ik wou zo graag eens met Quincy en Stevie Wonder kunnen praten. Haha

USofguitar
16 november 2013, 12:18
Wat dat geconcentreerd kijken betreft, daarom denkt iedereen dat Timo zo goed is. Die kan echt enorme bekken trekken bij het spelen. Idioot genoeg maakt dat enorm veel verschil uit voor de kwaliteit van de solo. (insert appropriate smiley)

Seriously, ik heb het wel eens geprobeerd. Bij solo's in een optreden bewust gaan kijken alsof er net een loodzware les paul op je tenen is geflikkerd, of dat je hoognodig naar de plee moet.... en ja hoor, er wordt merkbaar harder geklapt na de solo... I kid you not. Probeer het maar eens. Maar ergens is het wel frustrerend. Van nature sta ik er ook gewoon rustig bij, en is enige concentratie ook wel noodzakelijk.

En wat Timo betreft, die moet het gelukkig niet alleen van zijn bad looks hebben. Hij kan ook nog eens echt spelen.

Natuurlijk... hoewel studio opnemen en live optreden 2 helemaal anders situaties zijn. In studio probeer je vooral alle details van je spel onder controle te krijgen en de beste performance te leveren. Live, ga je gewoon los.


http://www.youtube.com/watch?v=beEtecGEg_A

Han S
16 november 2013, 12:34
Te gek dat jij contact met Bruce hebt gehad. Ik wou zo graag eens met Quincy en Stevie Wonder kunnen praten. Haha

Bruce was een tijdje behoorlijk actief op een paar recording forums, is een leuke vent en houdt niet zo van die amerikaanse kontlikkerij. Ik kreeg van hem een paar MP3's met opnamen die hij maakte in de jaren 60 van Count Basie en een mix van Michael Jackson's 'Earthsong'. Een mix die de CD niet heeft gehaald, maar geweldig klinkt.

Leuke discussies met hem gehad en leuke contacten via email.

Duhsjaak
16 november 2013, 19:47
Oops, sorry Gus. In mijn geheugen was jou de Lo Lands... Excuses aan Lo Lands ook. :)

..............

Ha prachtig, excuses onnodig. Ik kan de lol er prima van inzien. Bovendien wil ik best met Da Lo worden verward. Ik vind die gast serieus goed bezig.

Geen probleem dus!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
17 november 2013, 00:08
Ha prachtig, excuses onnodig. Ik kan de lol er prima van inzien. Bovendien wil ik best met Da Lo worden verward. Ik vind die gast serieus goed bezig.

Geen probleem dus!
Vriendelijke groet, Gus
Weet niet of de discussie omtrend expressie naar aanleiding van mijn waarneming/observatie opmerking was(?). Ik doelde op het feit dat het op de video er zo makkelijk uitziet qua expressie en spel maar weet dondersgoed dat de werkelijk wel anders is! Als ik hetzelfde zou proberen krijg je een vrij pijnlijke expressie op mijn gezicht af te lezen haha. En ik heb er ook geen problemen mee om met Gus verward te worden ;-)

jannest
17 november 2013, 15:59
oooh studio ???

kan m'n oma ook





http://www.youtube.com/watch?v=-9cxR-9Do98

http://www.youtube.com/watch?v=WVtdQAgqtAI

arnoldtims
19 november 2013, 14:28
Oke maar miss Batten zit vooral in het 2de filmpje er behoorlijk naast, doet onze TS toch beter

arjanb01
19 november 2013, 14:39
Oke maar miss Batten zit vooral in het 2de filmpje er behoorlijk naast, doet onze TS toch beter

Niet best inderdaad, dit kan Ulli beter, ook technisch. Ik snapte al nooit waarom iedereen Jennifer Batten zo goed vind. Omdat ze vroeger bij MJ heeft gegitaard tijdens zijn tours ?
Ik snap het niet in ieder geval, net zoals iedereen die Orianthi zo goed vind. Ik vind haar vooral een lekker wijf, die goed Santana kan kopieren qua sound en truukjes. Maar een mooie zangstem heeft ze dan weer wel vind ik.

jannest
19 november 2013, 16:35
Oke maar miss Batten zit vooral in het 2de filmpje er behoorlijk naast, doet onze TS toch beter
yup dat hoorde ik ook
maar denk dat ze kwa monitoring toch slechter af is dan onze topic starter

jannest
19 november 2013, 16:38
@ arjan
als je met Mj op tour mocht als muzikant was je goed..................heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed
niks geen positieve discriminatie

Pepe
19 november 2013, 19:14
Batten is een van de weinig vrouwen die al een kleine 30 jaar op wereld niveau meedraait in het ozo competitieve shredder wereldje en dan is er een filmpje waarbij ze niet heel erg geweldig iets speelt en dan gelijk het zure commentaar van de slaapkamer helden?

Beetje respect voor de oude strijders kan geen kwaad mannen.

arjanb01
19 november 2013, 19:21
Tsja, ik vind haar niet zo goed. Haar spel doet me ook niet zoveel. Dan luister ik liever naar Bonnie Raith, veel authentieker en organischer, over goeie vrouwelijke gitaristen gesproken !

jannest
19 november 2013, 19:58
@ pepe
niks dan respect voor mevrouw batten

USofguitar
20 november 2013, 20:07
Hep mannen! Hou het vriendelijk AJB. Iedereen hoeft niet jullie favorieten leuk te vinden. Dit is toch niet "out of respect" van Arjan bedoeld. Iedereen hoort toch wel dat haar timing niet op haar best is op die videos. ;) Maar ik snap jullie punt wel... Haha

Ter info, heb ik ook geen pretentie om met de beste gitaristen van toen en nu, bekend of niet, vergeleken te worden. Ik blijf gewoon graag leren en ontwikkelen. Ik krijg graag die af en toe op video om te delen met gitaristen van deze forum die altijd interessante commentaren of eerlijk meningen geven. Eerlijkheid is goud waarde!

Peace!

arjanb01
20 november 2013, 21:04
En zo is het, ulli! Ik kijk met plezier naar je posts !
Keep on posting, want ik pik ook veel van je techniek op dus ideaal en nuttig voor mijn eigen spel. Sinds een paar maanden speel ik in een nieuwe rockband en zulke posts zijn alleen maar leerzaam voor mij. Dank !