PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering snarenshop



frunneboom
11 november 2013, 11:11
Hoe vreemd is het dat via een tag van gitaarnet de snarenshop nog steeds zichtbaar is in de periode van de eerster eigenaar, die er een redelijk zooitje van maakte. De Snarenshop is al lang en breed overgenomen zogezegd en levert snel en voordelig. Pijnlijk om dan te moeten zien dat gitaarnet zijn oude tags onberoerd laat, heeft de nieuwe snarenshop zker niet verdiend.

Mitch
11 november 2013, 14:30
En u bent? Tags? De zoekfunctie, of via google, waar hebben we het over? En ja, op internet een slechte naam duurt even voordat het over is gewaaid. Een oproep gaat hier weinig doen, dat kun je beter direct regelen in plaats van wat te roepen in een topic.
Indien het erg bezwaarlijk is, regel het even direct met de moderator van het desbetreffende subforum (te zien rechts naast de lijst subforums). Je kunt dan een privé bericht sturen.

frunneboom
12 november 2013, 10:25
En u bent? Tags? De zoekfunctie, of via google, waar hebben we het over? En ja, op internet een slechte naam duurt even voordat het over is gewaaid. Een oproep gaat hier weinig doen, dat kun je beter direct regelen in plaats van wat te roepen in een topic.
Indien het erg bezwaarlijk is, regel het even direct met de moderator van het desbetreffende subforum (te zien rechts naast de lijst subforums). Je kunt dan een privé bericht sturen.

Tja, roepen in een topic is jouw idee misschien, de kreet komt uit 2009 en is in google te zien als 3e item. Dit zou ondertussen al lang verdwenen moeten zijn mijns inziens. En wie ben jij dan wel? Een sneu verhaal dat al lang en breed weg had moeten zijn. Ik heb ondertussen van de huidige snarenshop begrepen dat ze al pogingen hebben ondernomen, zonder resultaat overigens, om deze tags weg te krijgen, dat schijnt niet te kunnen, wat mij overigens sterk lijkt. In ieder geval voor moderator Mitch, dank voor je wijze les.

The Bertman
12 november 2013, 10:49
Ook van deze mod het advies om rechtstreeks contact op te nemen met gitaarnet (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?1-gitaarnet)in plaats van het op een openbaar forum te plaatsen. Hier kan niemand, inclusief de mods, iets mee helaas.

Pepe
12 november 2013, 10:53
Nou Mitch, ben jij even mooi op je plaats gezet!

Ik heb ook geen idee waar het over gaat? Als ik gitaarnet in google intik dan is de 3e link een oude link want er is een andere eigenaar?

http://imageshack.com/a/img713/1325/st3.gif

bat
12 november 2013, 11:05
Ik heb ook geen idee waar het over gaat? Als ik gitaarnet in google intik dan is de 3e link een oude link want er is een andere eigenaar?
Nee: als je op google "snarenshop" intypt, is het derde resultaat dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?129082-Let-op-Snarenshop-nl-zijn-oplichters!

Gitaarnet kan daaraan niet zo heel veel doen, het is google die over de zoekalgoritmes gaat. Het enige wat zou kunnen is het topic verwijderen, maar naast dat dit geschiedsvervalsing zou zijn, betekent dat helaas niet dat het zoekresultaat ook meteen verdwijnt.

Wat wellicht wel chique zou zijn is dat er in de startpost van het betreggende topic gemeld wordt dat de winkel inmiddels in andere handen is overgegaan en dat de informatie daarom wellicht inmiddels niet meer klopt.

Overigens is de tweede link in Google op deze zoekterm de beoordeling van de winkel op Trustpilot. Met een 9,4 op basis van 1672 beoordelingen lijkt me dat een hele goede basis en de goede verstaander zal ook begrijpen dat je daar meer waarde aan moet hechten dan aan een topic uit 2009/2010.

Pepe
12 november 2013, 11:15
Op zich is het een idee, dat de mods oude topics blijven updaten aan de hand van huidige ontwikkelingen, gewoon tussen het koffiedrinken door.

gitaarvrouwtje
12 november 2013, 11:46
Nou er kan volgens mij gewoon nog gepost worden in de betreffende topic dus wat let de TS om er ieven een toevoeging te doen?

Verder zou zo n topic ook gewoon verwijdert kunnen worden..geschiedcorrectie lol
In het initiele bericht zou je als gitaarnet een bericht kunnen zetten, dat in,iddels narenshop over is in andere handen en dat de topic op dat vlak achterhaald is
Gewoon een creatieve oplossing zoeken

Verder is de SEO van sites gewoon erg log..het duurt erg lang voor oude meuk van internet " verdwijnt" of in elk geval ver genoeg wegzakt, zelfs als websites niet eens meer bestaan
Google is hardnekkig :p

da Liks
12 november 2013, 18:21
frunneboom heeft zich speciaal aangemeld hiervoor? ik denk dat Mitch vermoed dat je wat met snarenshop te maken heeft, vandaar de reactie. Roepen in een topic is je eigen idee, niet dat van Mitch misschien.

The Bertman
12 november 2013, 19:22
Waarom zegt ie dat niet gewoon dan? Ik denk inderdaad dat het de nieuwe baas is. Geen reden voor geheimzinnigheid, zelfs een terechte klacht, maar waarom nou meteen dat neerbuigende toontje?

Mitch
12 november 2013, 21:14
Als mijn toon agressief was, wat was de openingspost dan? Meestal stelt iemand zich voor als -ie voor het eerst ergens komt. Zo niet, ook goed, maar als je zonder voor te stellen of opgaaf van relatie tot een winkel verontwaardigd hier komt verkondigen dat het allemaal anders moet dan moet je niet op een warm applaus rekenen.
Ik heb een voorstel gedaan, Bertman ook, da Liks ook, gitaarvrouwtje doet een duit in het zakje én daar bovenop krijg je nog het directe mailadres van de beheerder. Ik denk niet dat de topic starter er bekaaid vanaf komt.

Pepe
12 november 2013, 21:49
hmmpff... mijn bijdrage was blijkbaar weer eens niet constructief terwijl ik toch zo'n goeie tip...

gitaarvrouwtje
12 november 2013, 21:56
Koffie dan maar? En een koekie bij?

macwilliams
12 november 2013, 22:15
Poeh, net op tijd m'n bestelling geannuleerd. Had bijna voor een heel jaar snaren besteld daar....

beruk
12 november 2013, 22:49
Ik heb nog een andere suggestie, verbeter effe je assortiment.



Denk ik een chips met cola moment te krijgen.. heb ik alleen bugles met een chocoladelaagje... mijn hemel

Dirk_Hendrik
13 november 2013, 15:48
Volgens mij is de betreffende gang van zaken en de nieuwe eigenaar in dat draadje al rechtgezet. Ik heb destijds heel wat tijd aan deze hut besteed en ze waren op dat moment knap "Stegeman" waardig. Ik hoef maar "snarenshop.nl" tegen m'n meisje te zeggen en ze gaat weer schuimbekken. Maar waar een Gitarist uit Dronten zich ineens zo druk over maakt volg ik eigenlijk niet.

kassie
13 november 2013, 21:35
Ik heb nog een andere suggestie, verbeter effe je assortiment.

Denk ik een chips met cola moment te krijgen.. heb ik alleen bugles met een chocoladelaagje... mijn hemel

Ohh hell what are we going to do? No cola, chips, bugles or chocolate for that matter... we are all going to die.

Echte mannen vreten een aambeeld op en schijten de snaren uit.

Brum
14 november 2013, 22:52
Puur spijsverteringtechnisch gezien zou je eerder verwachten dat je snaren opvreet en aambeelden uit schijt. Ik bedoel, als ik spaghetti eet...:)

kassie
21 november 2013, 09:16
Puur spijsverteringtechnisch gezien zou je eerder verwachten dat je snaren opvreet en aambeelden uit schijt. Ik bedoel, als ik spaghetti eet...:)

Haha held!

Buzzel
22 november 2013, 12:27
Even in de robots.txt zetten dat google dat topic niet mag crawlen, dan verdwijnt het wel een keer

geert1976
30 november 2013, 15:51
Als mijn toon agressief was, wat was de openingspost dan? Meestal stelt iemand zich voor als -ie voor het eerst ergens komt. Zo niet, ook goed, maar als je zonder voor te stellen of opgaaf van relatie tot een winkel verontwaardigd hier komt verkondigen dat het allemaal anders moet dan moet je niet op een warm applaus rekenen.
Ik heb een voorstel gedaan, Bertman ook, da Liks ook, gitaarvrouwtje doet een duit in het zakje én daar bovenop krijg je nog het directe mailadres van de beheerder. Ik denk niet dat de topic starter er bekaaid vanaf komt.

Trek het je niet aan, je post viel reuze mee, niets aan de hand.
Snap de geblazen reactie van TS niet erg goed.

Laten we het er maar op houden dat het aan het weer ligt ;)