PDA

View Full Version : Joyo pedalen



jojoblabla
10 november 2013, 14:32
Heeft er iemand gehoord van joyo? Ik heb gisteren een ''hot plexi'' gekocht. Het is een clone van de JCM800 en het klinkt echt geweldig! Voor maar 50 euro heb je een stevige overdrive met een true bypass switch. Ik raad m jullie aan!!

dikkiedik
10 november 2013, 14:42
Ik heb de compressor, Ultimate drive en vintage overdrive.

Alle drie stuk voor stuk erg goede pedalen en voor de 29 euro die ik er voor betaald heb is de deal nog mooier.

De Ultimate drive is een OCD clone en zelfs naast de OCD kan je nagenoeg het zelfde geluidje indraaien. De Ultimate drive is wel iets donkerder, maar toevallig hou ik daar erg van. Mijn nummer 1 overdrive pedaal momenteel!

pasqual
10 november 2013, 15:01
De compressor bevalt me goed. Hij is erg subtiel en is neutraal voor je tone. Verder heb ik de octa fuzz, of hoe heet dat ding, en die bevalt ook. Ik heb ook nog de Britisch overdrive en die is niet voor mij bestemd. Leuk voor een versterker maar thuis voor een digitech rp-1 is ie waardeloos.

Powderfinger
10 november 2013, 22:27
Ik heb de vintage overdrive en de american sound. Het zijn inderdaad klonen van andere pedalen. Met name die laatste vind ik ideaal om mijn cleane geluid wat bij te schaven. Komt ook een lekker bluesgeluid uit. Ze kosten bijna niets bij Thomann en tot dusver lijken ze van een best wel goede kwaliteit te zijn.

De ultimate drive en dat metalpedaal zijn te stevig voor mijn stijl, maar die klinken ook goed. De tremolo en de delay vind ik wel erg beperkt en een beetje cheap klinken.

TopRob
11 november 2013, 11:07
Ik heb zelf de Hot Plexi en de 6 Band Equalizer van Joyo. Niks mis mee en echt "bang for the buck".
Deze Oosterbuur (http://www.youtube.com/user/EytschPi42?feature=watch) bespreekt op YouTube een groot aantal Joyo/Harley Benton pedalen. Misschien leuk om eens te bekijken/luisteren.

Martijn-w
11 november 2013, 14:22
Ik heb de Crunch Distortion, Compressor, Digital Delay en Flanger. Niks mis met deze pedalen en zeker bang for the buck.

10us
11 november 2013, 14:33
Hier de delay en de vintage overdrive.

De delay is qua soud echt prima, hij is digitaal maar klinkt analoog. Geen crispy clean identical repeats. Wel een flinke sweep op de knoppen waardoor finetunen wat lastig is. Cool is dat hij gewoon de oscillatie in te trekken is. Gebruik hem nu niet wegens de giga-delay mogelijkheden op mijn M5 maar de sound is dus echt prima.

Vintage overdrive gebruik ik vol gas in de band als heavy drive. Met humbuckers vooral lekker op standje "aan" met lekker veel compressie. Voor lichte drive wat mij betreft niet heel geschikt want wat weinig "open".

Maar wat mij betreft absoluut de moeite waard om te proberen. En wat iedereen waarschijnlijk weet maar toch; het is dus hetzelfde als de metalen Harley Benton pedalen bij Thomann. Daar hebben ze alleen een beperkte serie...

edje kadetje
12 november 2013, 09:04
Ik heb de vintage overdrive en de american sound. Het zijn inderdaad klonen van andere pedalen. Met name die laatste vind ik ideaal om mijn cleane geluid wat bij te schaven. Komt ook een lekker bluesgeluid uit. Ze kosten bijna niets bij Thomann en tot dusver lijken ze van een best wel goede kwaliteit te zijn.

De ultimate drive en dat metalpedaal zijn te stevig voor mijn stijl, maar die klinken ook goed. De tremolo en de delay vind ik wel erg beperkt en een beetje cheap klinken.

Gebruik je die american sound als overdrive in combinatie met een versterker? Of direct naar PA/headphone?

Powderfinger
12 november 2013, 16:57
Als overdrive met een versterker, ja.

Als je de drive vrij ver opendraait, ontstaat er wel een ietwat hinderlijke ruis. Dat interesseert me verder niet zo, want daar gebruik ik de vintage overdrive of een big muff voor. En de EQ is erg gevoelig voor aanpassingen van de voice. Na het aanpassen van de voice moet je weer de juiste EQ-instellingen zoeken, maar ik vind dat geen heel groot euvel.

caliban
12 november 2013, 21:59
Ik heb de Harley Benton herlabelde Ultimate Drive, heb hem beetje gemodificeerd (zoals online ergens beschreven wordt ongeveer). Geweldige overdrive, bouwkwaliteit lijkt me ook wel oké, en kost behoorlijk weinig

dikkiedik
13 november 2013, 13:48
wat voor mod heb je uitgevoerd? Ik ben wel benieuwd!

marter544
13 november 2013, 14:37
Die vintage overdrive heb ik ook.. Is gewoon een tubescreamer volgens mij, ik gebruik em als boost. Heb tevens de classic flanger, die doet zijn werk maar ik denk dat er wel betere flangers te krijgen zijn. Wel goede bouwkwaliteit van de pedalen! Kan de serie zeker aanraden.

ThomasGuitarfreak
15 november 2013, 23:35
Ik heb de Ultimate drive, classic chorus en de digital delay ( die recent kapot is gegaan) heel jammer. De classic chorus is prima maar wel heel basic. De Ultimate drive is de beste van de drie naar mijn mening, kwaliteits gewijs. had de mogelijkheid om de Ultimate drive te kunnen vergelijken met de O.C.D en persoonlijk vond ik de Ultimate drive fijner. De Ultimate heeft net iets meer een warme tone, te gek voor blues/rock!!!

Jorikm
16 november 2013, 01:03
Ik heb hier:

-Crunch distortion: Met lage gain een leuk pedaal waar je het cleane mooi mee kunt breken. Op hoge gain vind ik hem voor mij te veel gaan kraken. Hoort natuurlijk wel een beetje bij het pedaal, maar voor mij niet weggelegd
-Super Chorus: Echt waanzinnig, vooral stereo geschakeld door mijn 8240 echt een gigantisch tof geluid!
-6bands EQ: Doet wat een EQ hoort te doen, niet veel meer op te zeggen..
-Extreme Metal: Klinkt goed, maar veroorzaakt echt gigantisch veel ruis, zo erg dat ik hem maar uit mijn pedalenbak gegooid heb.

Tips voor deze pedalen: Zorg in ieder geval dat je een true bypass hebt, een aantal pedalen van harley benton/Joyo/1potnat hebben dit niet.

Al met al zeker hun geld waard.

Jorik.

caliban
23 april 2014, 23:44
Heb intussen ook hun MI Crunch Box kloon pedaal gekocht (goed maar vrij 'hard') en de American sound (tech 21 kloon ofzo), deze klinkt echt fantastisch, favoriete overdrive pedaal voor mij momenteel denk ik. Had ik niet direct verwacht eerlijkgezegd (zit als ik me niet vergis voortdurend een soort speaker emulatie tussen), maar serieus, klinkt vet, gewoon in de buizenamp. Aanrader hoor, heb nog wat andere pedalen van hun geprobeerd, en de Ultimate Drive is ondertussen al kapot. Wilde de footswitch vervangen, blijkbaar iets aan verprutst.