PDA

View Full Version : Topkam



Murdock
10 november 2013, 09:30
De G snaar blijft steken in de topkam van mijn Les Paul, als je aan het stemmechaniek draait , geeft
het een ping geluid, snaar ontstemt ook constant, \\

Is hier wat aan te doen ???:???::???:

da Liks
10 november 2013, 09:34
ja.. correct invijlen als het er 1 van deugdelijke komaf is, en anders een deugdelijke kopen en die correct invijlen. evt grafiet (potlood) gebruiken om te smeren.

vulvasonic
10 november 2013, 11:08
Hoelang is het geleden dat je die gitaar gekocht heb, Murdock?
De topkam moet inderdaad een beetje worden bijgevijld, maar als je de gitaar nog maar pas hebt, dan hoort het bij de service van de zaak dat ze dit klusje voor je doen. Als je weet wat je moet doen en als je de juiste vijltjes hebt is het een klusje van niks, maar anders kun je het beter daar even laten doen. :)

Murdock
10 november 2013, 12:06
Hoelang is het geleden dat je die gitaar gekocht heb, Murdock?
De topkam moet inderdaad een beetje worden bijgevijld, maar als je de gitaar nog maar pas hebt, dan hoort het bij de service van de zaak dat ze dit klusje voor je doen. Als je weet wat je moet doen en als je de juiste vijltjes hebt is het een klusje van niks, maar anders kun je het beter daar even laten doen. :)

Gitaar heb ik al jaartje of 10, verder nooit wat aan gebeurd, is het verstandig om de topkam te vervangen voor een graptech???

barno
10 november 2013, 12:54
grafieten / benen topkam: potatoe potatoe: ze moeten beiden goed gesneden zijn

als je geen fretvijlen hebt: probeer es met stukje schuurpapier (240 of 320 grid): plooi stukje dubbel en ga enkele keren door fretslot van de nut.

Murdock
10 november 2013, 13:45
grafieten / benen topkam: potatoe potatoe: ze moeten beiden goed gesneden zijn

als je geen fretvijlen hebt: probeer es met stukje schuurpapier (240 of 320 grid): plooi stukje dubbel en ga enkele keren door fretslot van de nut.


Ok, bedankt dat ga ik eens proberen

BamBuFan1
10 november 2013, 17:36
Ok, bedankt dat ga ik eens proberen

En anders www.gitaarhulp.nl.

Murdock
12 november 2013, 09:12
grafieten / benen topkam: potatoe potatoe: ze moeten beiden goed gesneden zijn

als je geen fretvijlen hebt: probeer es met stukje schuurpapier (240 of 320 grid): plooi stukje dubbel en ga enkele keren door fretslot van de nut.

Heb gisteren nut met fijn schuurpapier doorgeschuurd, en inderdaad het probleem is verholpen

Bedankt nog