PDA

View Full Version : p90 of humbucker in danelectro



jojoblabla
10 november 2013, 02:49
Hallo allemaal!

Ik was aan het denken om mijn bridge pickup op mijn danelectro '56 pro te vervangen voor een p90 of humbucker. De reden hiervoor is, dat ik een beetje meer sustain en kleur wil hebben. Maar is dat wel verstandig om dit te doen op mijn gitaar?

Alvast bedankt.

RS-Rik
10 november 2013, 03:25
Hoe is de frezing bij een danelectro? Zo ver ik weet hebben die altijd lipsticks, die heb je in HB uitvoering, maar als je die al hebt, past daar een P90 of een gewone HB in? Waarschijnlijk moet je het gat verruimen.


Daarnaast verkoopt Seymour Duncan ook lipstick pickups, je kunt er re-de-lijk van uitgaan dat dat een pup is die met wat meer finesse in elkaar is gedraaid dan wat ze er bij danelectro in zetten en daarom wellicht wat meer sustain zou hebben. Wat niet wil zeggen dat Danelectro ruk is. Ik heb een gitaar met lipsticks (heeeele goeiekope) en die heeft prima sustain.


Hoe is de sustain acoustisch van je danelectro?

jojoblabla
10 november 2013, 14:02
Er zitten lipsticks in, dus ik moet het gat inderdaad groter maken. Akoestisch klinkt hij goed, maar ik wil een beetje meer power eruit hebben als ik op mijn overdrive zit. Maar is het aan te raden om er een hum of p90 in te zetten?

barno
10 november 2013, 16:31
In een body van frame met wat trespa platen erop zit natuurlijk weinig sustain. Daar veranderen pickups niks aan.
Bij Dano 56 worden de lipsticks op hun plaats gehouden door een veer tegen de back wegens hol. soapbar of dogear p90 gaat dus niet zomaar. HB met pu ring kan wel. gat ruimen uiteraard.

Pepe
10 november 2013, 17:00
Ja, P90 wordt lastig, humbucker is vrij simpel. Ik denk wel dat je later er op terugkijkt als "gekkigheid". Beetje zoals ik terug kijk op het gebeitel in mijn '71 Mustang voor een humbucker en vlak daarna gewoon Tele custom kocht.