PDA

View Full Version : La Guitarra Buena



Nobilta
10 november 2013, 00:08
Mijn ontevredenheid over La Guitarra Buena dus.

Even vlug in het kort:

Begin oktober was ik op zoek naar een Ukelele en ging eens kijken op hun website. Ik had er al eerder wat accessoires gekocht en dat ging redelijk goed.
Een concertgitaar bijvoorbeeld zal ik uiteraard nooit via een webshop kopen maar een uke voor erbij durf ik wel.
Ik zag er 2 Ukeleles waarvan ik er wel zeker 1 zou willen bestellen. De prijs leek me wel wat en aan de hand van de info had ik de knoop doorgehakt. Maar er was geen koffer bij en die wilde ik toch wel.
Dus voor ik mijn bestelling plaats eerst maar eens een mailtje met de vraag of zij er een passende koffer bij kunnen leveren.
Geen antwoord. Na enkele dagen maar terug dezelfde mail gestuurd.
Ok, dan kreeg ik antwoord dat de Uke midden oktober binnen zou komen. Maar zij kunnen wel een koffer leveren. OK dan, dan wil ik die bestelling doen. Viel wel tegen dat ze niet binnen waren, maar geen ramp, dan wacht ik hun bericht wel af wanneer ze binnen komen.
Ik keek, na mijn mail van hen gelezen te hebben, nogeens op hun website en zag dat ze de tekst hadden aangepast. Dus dat ze erbij hadden gezet dat ze midden oktober binnen zouden komen.
MAAR, wat zag ik nog? De prijs was ineens fors gestegen.
Ik terug een mail naar hen of ik de uke kan kopen aan de prijs van wanneer ik de bestelling gedaan had OF dat ik de nieuwe hogere prijs moet gaan betalen.
De hogere prijs dus!
Ik mijn teleurstelling eens geuit maar nee hoor, ik kreeg een mail met hun regeltjes en ik kon er niets meer aan doen. Gewoon pech.

De mail vond ik zeker verreweg van klantvriendelijk.

Nu wil ik een andere uke bestellen maar mailde hen maar eerst voor de zekerheid met de vraag of die in voorraad is en of ik die aan de prijs kan kopen zoals die nu op hun site staat.

Ik denk dat ik daarmee op hun tenen getrapt heb want meneer Rudolf Eeken reageert totaal niet meer op mijn mails.

Wat een eikel van een vent is dit.

Ik weet het, ik kan ook eens een telefoontje doen, maar heb daar nog niet veel zin in. Het kan evengoed via mail. Heel vlotte bestelling via de webshop schrijven ze, dus ...

Dit moest ik hier toch even kwijt.

arjanb01
10 november 2013, 07:50
Ik snap je frustratie helemaal en het is zeker niet netjes van hun om de informatie aan te passen nadat je de bestelling hebt gedaan. Maar wat ik niet netjes van jou vind is dat je naam en toenaam noemt van de eigenaar hier op dit forum. Eerst bellen, oplossen en dan het forum hier inlichten was sjieker geweest.
En bovendien, nog maar eens een les dat je niet te makkelijk naar internet moet grijpen voor je aankoop, want honderden muziekwinkels en ook hele goeie winkels met service en klantvriendelijkheid gaan door jou handelen kapot of hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden.
Les: benader een echte winkel met goed personeel die ukeleles voor je bestellen en maak daar een keuze uit! Je bovenstaande verhaal is juist een van de redenen dat ik webshops links laat liggen.

Dirk_Hendrik
10 november 2013, 09:47
Ik snap je frustratie helemaal en het is zeker niet netjes van hun om de informatie aan te passen nadat je de bestelling hebt gedaan. Maar wat ik niet netjes van jou vind is dat je naam en toenaam noemt van de eigenaar hier op dit forum. Eerst bellen, oplossen en dan het forum hier inlichten was sjieker geweest.


Eensch.



En bovendien, nog maar eens een les dat je niet te makkelijk naar internet moet grijpen voor je aankoop, want honderden muziekwinkels en ook hele goeie winkels met service en klantvriendelijkheid gaan door jou handelen kapot of hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden.
Les: benader een echte winkel met goed personeel die ukeleles voor je bestellen en maak daar een keuze uit! Je bovenstaande verhaal is juist een van de redenen dat ik webshops links laat liggen.

En met alle respct, ga jij hier met je wijzende vingertje veel te ver Arjan. La Guitarra Buaena is een echte winkel. Juist in het perspectief van wat jij (naar ik vermoed) een echte winkel vindt, met een winkelpand, een toonbank en echt (kundig) personeel enzo.
http://www.guitarrabuena.nl/
En, wat zoveel van die "echte" winkels de kop kost omdat ze het niet doen, doen zij blijkbaar wél: het combineren van een winkel en een webshop. Dat dat, blijkens dit topic, nog niet helemaal lekker loopt is daarin een ander verhaal...

arjanb01
10 november 2013, 09:57
Begin dan geen webshop als winkel als je de kennis en vaardigheden niet hebt om die fatsoenlijk te beheren. Ronduit amateuristisch dat die winkel een webshop met slechte info heeft, waardoor de klant misleid wordt. Voordat je een webshop naast je winkel runt eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen. Dit is half werk en daar jaag je klanten mee weg. Commercieel dus niet handig.

Nobilta
10 november 2013, 09:57
Als HIJ mij zo behandeld dan zet ik MIJN ervaring over HEM hier neer. Dat is mijn recht en het gevolg van ZIJN gedrag. Dan had hij maar klantvriendelijker moeten zijn en alles netjes moeten afhandelen. Gewoonweg mails blijven negeren is wel zeer arrogant.
Ik bestel al jaaaren zéér veel via internet en meestal wordt dat allemaal perfect afgehandeld. Niet altijd. Ik bestel bijvoorbeeld zelfs mijn hondeneten via internet. Man, wat een service zeg. Net zoals ze het aangeven op hun site. Daar koop ik iedere keer weer tevreden terug. En daar maak ik zeer goeie reclame over.
Buena biedt zelf een vlotte aankoop via internet aan op hun site.
Daar meneer niet goed handelt zouden andere muziekwinkels over de kop gaan omdat ik hier eerlijk mijn ervaring neerzet? Wat een onzin zeg. IK ben niet de oorzaak, HIJ is de oorzaak.
Ik ken massa's goeie internetwinkels waar ik zeker reclame over maak en er altijd zeer tevreden terug koop. Het ligt gewoon aan de zaakvoerder. Als hij z'n klanten goeie service geeft zullen ze terug komen, wanneer hij slechte service geeft blijven ze weg. Dat zal toch wel eerder aan de zaakvoerder liggen dan aan de klant die slecht behandeld wordt. Dat is zo logisch als maar zijn kan.

Ik ken bijvoorbeeld nog een zeer slechte internetwinkel waar ik uiteraard ook nooit meer zal kopen. Je kan daar je bevindingen ook neerzetten. Maar wat doen zij? Eerst controleren zij de berichten die de mensen neerschrijven, en dan posten zij alleen de positieve berichten. Dus berichten van mensen die slechte ervaringen neerschrijven worden gewoonweg niet geplaatst op hun website.
Maar nu wijk ik af.

Ik dacht dus dat Buena een serieuze winkel was met fatsoenlijk personeel.

Enz enz...

showband
10 november 2013, 10:57
consumentenrecht maakt dat je na een verkoop de prijs niet eenzijdig mag verhogen. Zo simpel is dat.

Nobilta
10 november 2013, 11:12
Dat dacht ik ook ja. Maar ik ga er verder geen werk van maken.
Eén ding is zeker, mij zien ze er nooit meer terug.
Ook al hebben ze er fantastische gitaren en was ik van plan om er naartoe te gaan om naar een concertgitaar uit de hogere prijsklasse te gaan zien, nee, er zijn genoeg gitaren te koop op een ander.

jutter
10 november 2013, 12:23
[QUOTE=arjanb01;3033035].......eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen......QUOTE]

Het zijn verdorie net vrouwen! :crazyhappy:

jutter
10 november 2013, 12:25
Ik zou daar ook niet meer kopen. Begrijp je frustratie wel om het hier neer te pennen. In dit geval moet het ook kunnen, vind ik dan weer. Succes!

arjanb01
10 november 2013, 13:42
[QUOTE=arjanb01;3033035].......eerst goed voorwerk doen en als daar de tijd niet voor is, niet doen......QUOTE]

Het zijn verdorie net vrouwen! :crazyhappy:

Is toch zo? Ff een webshopje op internet knallen en dan hopen dat de bestellingen binnenstromen, zo werkt het niet. Als je het als muziekwinkel al moeilijk hebt te verkopen zorg er dan in ieder geval voor dat je professionele tools aanbiedt aan je potentiële klanten waardoor ze in ieder geval uitgenodigd worden om te kopen. Wat hier gebeurd is, vind ik amateurisme ten top. Maar misschien komt het ook doordat ik zelf een commerciële baan heb, dan ga je op dit soort dingen extra letten.

LGB
1 mei 2014, 22:17
Hallo allemaal, ik ben ‘de eikel’ waarnaar in bovenstaande reactie van de heer/mevrouw NOBILTA wordt verwezen.
Ik kwam deze reactie op dit forum deze week tegen en het leek mij niet meer dan correct om even feitelijk weer te geven
wat er nu eigenlijk gebeurd is:

‘Nobilta’ bestelde via onze Webwinkel een fraaie ukelele (van een kleine 500 Euro), die op dat moment niet voorradig was – niet bij ons en ook niet bij de importeur. Tevens hoorden wij van de importeur dat de (Chinese) fabrikant inmiddels zijn prijzen had verhoogd, zoals wel vaker gebeurt. De prijs informatie en levertijd werd dus aangepast op onze website (zoals dat dagelijks met tientallen artikelen gebeurt).
Hebben we Nobilta vervolgens verplicht het artikel tegen de nieuwe prijs af te nemen? Nee.
Heeft hij een aanbetaling hoeven doen bij het plaatsen van de bestelling? Nee.
Hebben we hem gewezen op zijn recht de bestelling te annuleren, aangezien tussentijds de prijs was veranderd? Ja.
‘Nobilta’ eiste echter het artikel nog tegen de oude prijs geleverd te krijgen.
Hiermee gingen wij niet akkoord. Is dat raar? Ik vind van niet.

Is dit voldoende reden om mij persoonlijk en mijn bedrijf met naam en toenaam via een gitaarforum uit te schelden? Kennelijk wel.
Voor de goede orde ‘Nobilta’ heeft mij nog nooit persoonlijk gesproken, laat staan persoonlijk te woord gestaan. Het is zijn goed recht om teleurgesteld te zijn over een prijsverhoging of een langere levertijd, maar deze reactie lijkt mij toch wat buiten proportie.

En dames/heren moderators van dit forum – hebben jullie hier geen huisregels voor?
Iemand (anoniem) voor van alles uitmaken is OK? Het siert in ieder geval niet dit Forum.
Rudolf Eeken
LA GUITARRA BUENA

beruk
1 mei 2014, 22:57
Zoals je kan lezen heeft betreffende forummer al wat terug gehoord over zijn doen en laten. Hij hoort inderdaad rechtstreeks contact met je op te nemen.
Op zich ben ik wel nieuwsgierig naar de achtergrond van dit geschil. Maar dat is juristen voer, evenals het gevoel dat jullie goede naam te grabbel wordt gegooid.
Ik zou overigens de moderatoren rechstreeks benaderen.

Brewskie
1 mei 2014, 23:15
‘Nobilta’ bestelde via onze Webwinkel een fraaie ukelele (van een kleine 500 Euro), die op dat moment niet voorradig was

Was er wilsovereenstemming op het moment van bestellen van het artikel tegen de vraagprijs van 500 euro ?

Pepe
1 mei 2014, 23:33
‘Nobilta’ bestelde via onze Webwinkel een fraaie ukelele (van een kleine 500 Euro), die op dat moment niet voorradig was

Nobilta heeft toch niet via je Webshop besteld? Want dan moet je toch geld overmaken? In dat geval lijkt het me dat je je gewoon moet houden aan de overeenkomst en is het wel of niet op voorraad hebben niet iets waar je de consument mee moet lastig vallen. Dat "bestellen" lijkt me sowieso niet zo vrijblijvend.
Aan de andere kant, als ie alleen maar geďnformeerd heeft dan is er niks aan het handje lijkt me.

Kingstring
1 mei 2014, 23:45
Ik ken alle ins en outs van dit verhaal natuurlijk niet, maar ik kan me in eerste instantie vinden in het verhaal van de webwinkelier. Wij hebben zelf 8 webwinkels en het is nagenoeg onmogelijk om in deze tijd alle artikelen op de plank te hebben liggen omdat er geen bank is die je een voorschot verstrekt voor het vol leggen van je schappen. Dus wat doe je? Je neemt je hardlopers op voorraad en de minder hardlopende bestellingen bestel je bij de groothandel als een klant deze bij jou koopt. Helaas is het onmogelijk om 24 uur per dag de voorraad bij de groothandel te matchen met jouw aanbod. Zeker niet als je net als wij met 9 verschillende groothandels door Europa te maken hebt.

Ik zie het zo: Bestelt (betaalt) een klant iets voor prijs x? Dan leveren we het ook voor prijs x. Is het niet voorradig? Mag een klant kiezen voor een vervangend artikel dat net iets beter (duurder) is dan artikel/ prijs x. Of, de klant mag de order annuleren.

Stuur jij een mail met ik wil misschien dit of dat maar je bestelt niets, en het product is 3 weken later duurder door bijvoorbeeld een prijswijziging bij de groothandel? Dan heb je pech. Oftewel: overeenkomst is overeenkomst en informatie is informatie.

Ben het wel eens dat alles valt en staat met communicatie en vroegtijdig proactief reageren naar de klant. Mails niet of na dagen pas beantwoorden is niet wenselijk.

Bij een webwinkel gaat alles sneller en de verwachtingen zijn hoog. Helaas betekend dat klanten soms sneller teleurgesteld zijn dan wanneer je ze in de echte winkel spreekt en iets uit kunt leggen. Klagen op het internet gaat dan soms ook sneller dan je lief hebt. Maar goed dat hoort er nu eenmaal bij.

barno
1 mei 2014, 23:53
Is dit voldoende reden om mij persoonlijk en mijn bedrijf met naam en toenaam via een gitaarforum uit te schelden? Kennelijk wel.
Voor de goede orde ‘Nobilta’ heeft mij nog nooit persoonlijk gesproken, laat staan persoonlijk te woord gestaan. Het is zijn goed recht om teleurgesteld te zijn over een prijsverhoging of een langere levertijd, maar deze reactie lijkt mij toch wat buiten proportie.

En dames/heren moderators van dit forum – hebben jullie hier geen huisregels voor?
Iemand (anoniem) voor van alles uitmaken is OK? Het siert in ieder geval niet dit Forum.
Rudolf Eeken
LA GUITARRA BUENA

absoluut akkoord dat dit het forum niet siert. Zonder iets te weten over de grond van de zaak: TS had op zijn minst eerst een telefoontje kunnen doen met zijn grieven vooraleer lekker gemakkelijk en zelf anoniem iemand anders met naam en toenaam op het eeuwige internet te zetten.

Duhsjaak
2 mei 2014, 07:01
Als TS niet eerst geprobeerd heeft de zaak op nette manier te schikken, verdient het geen schoonheidsprijs dat hij zijn ergernis op een forum zet.

Aan de andere kant, dat een professional meent een half jaar na dato zijn verongelijkte en treurige verhaal nog even kwijt te moeten? Ik heb daar wel een mening over.

De professional moet zich namelijk realiseren dat de afnemer uit menselijk oogpunt misschien begrip kan opbrengen voor de moeilijke positie waarin een ondernemer terecht kan komen. Maar de wetgever heeft juist voor het in balans brengen van rechten en plichten tussen profs en consumenten het nodige aan consumentenbeschermingswetgeving opgetuigd. En die is al vanaf 1992 (!) van kracht. Een wetgeving waaraan vanaf 1949 is gewerkt. Daar was dus enige aanleiding voor zullen we maar zeggen. En ondernemers hebben in die tussenliggende tijd niet teveel aan moeite gedaan om die wetgeving overbodig te maken.

Al anderhalve eeuw van kracht is de al eerder genoemde wilsovereenstemming. Wat is er nodig voor een rechtsgeldige overeenkomst?
Er is een rechtsgeldige overeenkomst indien voldaan is aan de volgende eisen:
1. Wilsovereenstemming tussen partijen
2. Handelingsbekwaamheid door partijen
3. De bepaalbaarheid van de wederzijdse verplichtingen
4. Niet in strijd is met de openbare orde en zeden

Aan die vereisten lijkt te zijn voldaan. De rest (sorry hoor) is het ondernemers risico. Als het product onderwijl goedkoper wordt, is dat ineens extra marge. Ben je dan ook zo fair die verlaging door te berekenen? Nee, dat heet een glukkie in Amsterdam.

Iedere keer blijkt dat ondernemers 'niet op de hoogte zijn' van 'recente' Wetswijzigingen.
Waarschijnlijk onder het mom van dat het Nieuw Testament ook al 2000 jaar nieuw is.

Da's geen nieuws dus. Wat relatief nieuw is, is dat als een ondernemer niet communiceert, Facebook dat wel doet. Of het forum in dit geval. Je daarover beklagen? Je kunt ook proberen de band met je klant te herstellen in plaats van TS te beschimpen. Als het zo vaak gebeurt dat iemand een Ukelele van die prijs bestelt, had de ondernemer hem wel op voorraad gehad. Dus je moet in je admin zo kunnen nagaan wie dat is geweest.

LBG, jullie zijn Amsterdammers. In de meest Amsterdamse krant staat een rubriekje 'De Servicepolitie'. Kijk daar eens naar en verbaas je over hoe verkrampt veel ondernemers daarin reageren. En wees blij dat TS het forum heeft gekozen als uitlaatklep voor zijn ergernis in plaats van Het Parool.

Herstel de band met je klant. Is dat niet een beter idee? Nu je lid bent van deze club, had je hem ook een PM kunnen zenden in plaats van een huilverhaal te plaatsen. Natuurlijk kun je dat alsnog doen hč? Veel sympathieker en commerciëler dan in het openbaar je onkunde te etaleren.

Mijn mening alleen maar, en niet eens in Het Parool. Tel je zegeningen.
Vriendelijke groet, Gus

Brewskie
2 mei 2014, 07:20
Complimenten, Gus. Mooi gezegd. En met dit stukje toelichting op de wet is de LGB aan zet om te reageren.

muffstuff
2 mei 2014, 11:15
La guitara buena had de mogelijkheid haar reputatie te redden hier, jammerlijk gefaald. Is dus wel duidelijk hoe ze staan in klantvriendelijkheid. Komt op mijn lijstje van te vermijden winkels.

Tunes
23 mei 2014, 23:23
Lekker makkelijk, ik weet van beide partijen te weinig om op de inhoud te reageren.
Alleen de ondernemer wordt met naam en toenaam enz enz genoemd, als de TS een vent was dan had hij ook zijn naam hier gepost (wat dat betreft is het een nul voor de ondernemer).
Wat een gelul dat de ondernemer hier komt huilen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat hij wel had moeten leveren, er was besteld voor de prijsverhoging (dat is dan het risico van de ondernemer). Ik snap wel waarom hij niet wil leveren, de winst op muziek instrumenten bij webwinkels is heel erg laag.
De post van de TS vind ik buiten proporties, als er iemand huilie huilie doet is hij het wel.

Overigens doe ik het heel anders, alles wat ik aanbied heb ik ook daadwerkelijk in huis.
Ik koop niet op de pof en ik verkoop niet op de pof, boter bij de vis.
Verdien er mogelijk wat minder mee maar ik en de klant weten waar ze aan toe zijn.

gitaarvrouwtje
25 mei 2014, 11:22
Tsjonge wat een verhaal,..en mja ben t wel met Gus eens , duidelijk
Lang voor de tijd der webwinkels zei mijn moeder altijd, als ik goed wordt behandeld in een winkel ..kom ik daar terug
Klantenbindingwas in die tijd een kwestie van hoffelijkheid en goede service
De klant is koninge
De klant heeft altijd gelijk , behalve wanneer deze zich schofterig gedraagt

In dit geval had ik als ondernemer gekozen om de klant gewoon het artikel te leveren voor de prijs waarmee dit artikel reeds op de website stond ten tijde van het bestellen
Dat de leverancier de prijs verhoogde is ondernemersrisico, deze klant had een vaste klant kunnen worden als er een mail was gestuurd waarin de winkelier had aangegeven de klndizie op prijs te stellen en uiteraard het artikel voor oude prijs te leveren . De marge is dan wat kleiner maar je hebt wel een klant die goede reklame levert en ook nog eens vaker bij je bestelt

Soms moet je er voor kiezen een paar veren te laten vallen om een tooi rijker te worden