PDA

View Full Version : HNAD VOX Tony Bruno



Buzzel
9 november 2013, 21:05
Hallo!

Blijdschap hier, voor mijn verjaardag heb ik mij zelf een nieuwe versterker cadeau gedaan. Een Vox TB18C, geruild voor een mesa 50 caliber en wat geld, leekt mij een goeie deal en zeker voor wat je krijgt. De vox is een raar beestje in het assortiment van Vox. Gezien deze op 2 6V6 buizen draait heeft deze een heel Americaans karakter met een vleugje Vox. Dynamisch wat compressie en een lekkere romige drive. Erg geschikt voor blues en Rock. Volgens de verkoper ook nog goed met pedalen (nog niet getest, klinkt zonder al goed). Samen met een FX loop en een ingebouwde reverb is het eigenlijk een heel betaalbaar compleet beest. Binnenkort sleur ik hem is mee naar de oefenruimte om het volume eens lekker open te gooien!

en een mooi plaatje :)

http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/1467243_672364089462514_1901180447_n_zps360b8488.j pg

10us
10 november 2013, 00:30
Coole amps zijn dat toch, ben benieuwd op ie op bendvolume clean mee wil...

Thunder_be
10 november 2013, 07:03
Veel plezier ermee ! Heb mijn vox twee weken geleden ook gekocht voor mijn verjaardag :D leuke cadeau he ^^

Jorikm
10 november 2013, 13:02
Zag hem op Facebook al voorbij komen, erg leuk ampje inderdaad! Ooit eens een kwartiertje op gespeeld in een oefenhok, op volume klinkt hij nog veel beter!!:cooler:

Mitch
10 november 2013, 13:05
Mooi bakkie hoor, plezier ermee!

macwilliams
10 november 2013, 23:10
Gefeliciteerd met je:

Verjaardag!
Nieuwe amp!

:cheerup:

Buzzel
11 november 2013, 12:16
Bedankt! Vanavond gaat ie mee naar het repetitie hok, ik ben benieuwt.

the sure thing
11 november 2013, 15:12
En? Hoe klinkt ie met andere instrumenten erbij?

jim__
11 november 2013, 15:34
Cool, gefeliciteerd!

Heb hem nu ook enkele maanden, erg lekkere versterker. Is echt zo'n versterker waar je ook zonder pedalen mee kan optreden, al een aantal keren zonder pedalen gerepeteerd (dus met de volumeknop van je gitaar). Maar pedalen pakt ie inderdaad ook erg lekker. Geen scheurbeest, al doet een tubescreamer wonderen om hem met meer gain strak te krijgen.

Clean is ie top, trekt het prima in mijn band qua volume. Niet zo schel als bijvoorbeeld een Fender twin, net een tikkeltje warmer en in mijn optiek daarmee beter. Reden dat ik ervoor ging was dat ie ook in het laag wel ballen had, aangezien er wel een goede houten kast omheen zit. Klinkt dus een stukje groter dan ie feitelijk is, waardoor ik ook niet meer peins over een extra cabinet.

Veel plezier ermee!

Buzzel
12 november 2013, 12:11
Er komt inderdaad een groots geluid uit. Gisteravond mee naar de repititie en hij kon precies mee met ons bandvolume. Voor in een café ruim voldoende dus. Verder kan ik het verhaal van Jim wel bevestigen. De vox werkt super op de volumeknop en met een extra pedaaltje komt er een bak scheur uit :D

Mr. Dynamite
12 november 2013, 19:41
En dan ook even een woordje van Buzzel's wederhelft.. ik speel ook gitaar in de band ;)

Vind het een leuke ampje, in de band kon hij net mee maar dan zou ik zelf toch wat headroom missen.
Hij loopt dan wel op zijn teentjes dus boosten is echt je amp over de zeik draaien. Wel een toffe sound, live zal hij denk ik beter uit de verf komen gezien ons oefenhok behoorlijk dempt en eigenlijk alles zachter gaat. De apparatuur moet dan over het algemeen een stuk harder. Ik zeg mooie amp voor in een kroegje!

Jorikm
14 november 2013, 09:49
en voor de grotere gigs wil je toch alles over de pa lijkt me.. tenminste, dat heb ik (en de geluidsman!) altijd wel het liefst. wij gaan zelfs in het oefenkot over de pa..

Buzzel
14 november 2013, 12:32
en voor de grotere gigs wil je toch alles over de pa lijkt me.. tenminste, dat heb ik (en de geluidsman!) altijd wel het liefst. wij gaan zelfs in het oefenkot over de pa..

Ik heb al op genoeg feestjes gespeeld waar we zelf al de PA zooi moeten regelen. En dan is meestal de zang en de bas uitversterken (misschien de kick van de drum) meer dan genoeg werk :D. Maar inderdaad, ideaal gezien speel je natuurlijk altijd over de PA.

Ik denk dat wij toch last van buren gaan krijgen als we onze hele band gaan uitversterken in de oefenruimte. Ondanks dat het het buitengebied is, het gaat nu al hard genoeg om soms mensen op de stoep te krijgen (mensen die op vakantie gaan naar het 'rustige' Oosten en dan verwachten dat het er stil is).

Jorikm
14 november 2013, 18:22
Wij staan in een oude stacaravan die geisoleerd is als de ziekte, en in feite in 2 delen is opgesplitst. 1 deel staan alle amps (2x gitaar en 1x bas) en het andere deel de PA-installatie en de muzikanten :) Geeft imo vaak toch een beter beeld van het totaalgeluid. Drums worden niet uitversterkt overigens haha.

Al live gestaan met de vox?

Buzzel
16 november 2013, 15:06
Al live gestaan met de vox?

Zo veel speel ik niet live :chicken: