PDA

View Full Version : Eleven Rack en GT10 of toch Line6 Pod HD X



bogers.jacco
8 november 2013, 17:14
Mensen,

Wie kan me helpen?

Kan de Boss GT10 het eleven rack aansturen?
En kan ik dan ook effecten van de Boss GT10 blijven gebruiken. (met name pitch shifter etc. deze zitten niet op de Eleven Rack)

Of kan ik beter op een totaaloplossing overstappen d.m.v. Line6 Pod HD X met footcontroller?

tnijland
8 november 2013, 20:56
De reden voor de Eleven Rack over de Pod HD X zal met name een iets betere geluidskwaliteit zijn. Echter, gezien je toch wat complexe aanpak zou ik goed nadenken over wat je nou probeert te bereiken en welk budget je hebt. Mijn harde leerschool is geweest dat ik alles moest uitproberen om erachter te komen wat beter is en uitproberen dat is een behoorlijk subjectief proces.

In de regel zijn effecten van de POD HD x prima en redelijk vergelijkbaar met de 11 Rack. Ik verwacht dat de GT10 ook een redelijke kwaliteit effecten heeft en je gaf zelf aan er content mee te zijn. Dus voor de effecten zal je GT10 waarschijnlijk prima volstaan.

Voor de amp simulaties is de Rack 11 imo wel iets beter dan de POD HD maar dat rechtvaardigt hooguit een 200 Euro bijleg. Ik heb de GT10 beperkt gehoord maar verwacht dat die wel wat minder in kwaliteit is. Mijn persoonlijke mening is overigens dat een goede buizen preamp veel beter klinkt dan een modeler.

Kortom, als je zowel qua effecten als amp modeling vooruit wilt is er alleen een Axe-Fx of Kemper amp echt interessant. Heb je dat geld niet, dan zou ik gewoon voor een simpele POD HD500 gaan i.v.m. je eisen m.b.t. effecten en vraag naar iets betere amp models.

harrie-beton
8 november 2013, 23:41
een pod hd 500x is met footcontroller. Is 99,999% Zelfde als de hd pro x.

Nocki
18 november 2013, 22:34
Ik kan je de 11r van harte aanbevelen. Misschien niet het meest veelzijdig kwa fx en high gain models maar wel de feel van een echte versterker.