PDA

View Full Version : Stickers gitaar



Jan-Douwe22
8 november 2013, 12:02
Weet iemand of er toevallig stickers te koop zijn voor op de gitaar? Ik ben een gitaar aan het bouwen en zou op de kop wel graag een sticker willen hebben, van gibsen ofzo, en van Les paul.

macwilliams
8 november 2013, 13:51
Als je een beetje netjes kan schrijven dan doe je het toch zelf met een verfstift?
Anders zoek je een plaatje van een echte gisben logo en die doe je dan printen en die doe je dan uitknippen en dan opplakken met een pritstift. Niemand die het verschil ziet..

Jan-Douwe22
8 november 2013, 13:59
Dan kan ik het beter niet doen! als je dat gaat pritten word het niet mooier van.

barno
8 november 2013, 14:01
ach, een perfect gibson logo gebruiken op een zelfbouw is ook niet mooi ...

Jan-Douwe22
8 november 2013, 14:14
Maar hij is bijna niet te onderscheiden van een echte!

Ik ben gewoon opzoek naar een les paul sticker voor op mijn zelfbouw! Zijn die er of kan ik die laten maken?!

barno
8 november 2013, 14:29
niet mooi in de zin van: het hoort niet… goede gibson decals vind je zo op het net, je doet wat je wil, zelf vind ik het maar onnozel om die op een andere gitaar te plakken

Jan-Douwe22
8 november 2013, 14:36
Gibson lijkt me ook wat overdreven, maar een Les paul sticker is wel mooi, want dat is toch gewoon het model.

Jorikm
8 november 2013, 14:37
mee eens, je plakt toch ook geen ferrari logo op een volkswagen...

macwilliams
8 november 2013, 14:40
hier......... (https://www.google.nl/#q=gibson+decals)

Jan-Douwe22
8 november 2013, 14:40
Nee klopt je hebt gelijk, Maar een Les paul sticker zou nog wel kunnen,

Powderfinger
8 november 2013, 22:04
Ze staan ook wel eens op Marktplaats.

ErikH
8 november 2013, 22:09
Er worden er ook voldoende aangeboden op ebay. Je moet lekker zelf weten wat je doet. Hier op het forum is het niet erg populair om dat te doen.

Probleem is dat die dingen altijd weer een keer op marktplaats oid komen en dan "vergeet" men nogal eens te vertellen dat de decal er zelf opgeplakt is en dat het eigenlijk een goedkoop ding is.

Waarom ontwerp je niet zelf een leuk logo. Dat decal papier kun je voor een paar euro kopen en dan kan je thuis aan de gang met de inktjetprinter. Eigen logo op eigen zelfbouw maakt het nog meer eigen.

Rizz
8 november 2013, 22:13
Nope, dat wordt niet gewaardeerd.. Evenals dit niet (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163291-Opzoek-naar-een-Gibson-Hummingbird-kopie-Of-een-ander-akoestisch-Gibson-model-copy&p=3032707#post3032707) (post nr 48 )(ff stoken :D)..

nickofzo
8 november 2013, 22:38
Plak of schrijf gewoon je eigen naam erop, misschien met de originele typografie..

vulvasonic
8 november 2013, 23:53
Plak of schrijf gewoon je eigen naam erop, misschien met de originele typografie..
Precies. Los van het feit dat het niet netjes is, is het tamelijk puberaal. Ik bedoel, wat wil je ermee bereiken?
Ik heb het dan vooral over het Gibson logo. Dat 'Les Paul model' vind ik het ergste niet, maar zelfs dán..., waarom?

Ik kan het voor een ander niet invullen, maar als ik bijvoorbeeld een kwalitatief uitstekende Telecaster tegenkom en daar staat een mooi logo op van je eigen naam (als designer heb ik sowieso een zwak voor mooi ontworpen logo's), dan heb ik daar meteen veel meer aandacht en bewondering voor, dan wanneer ik goed moet kijken om te ontdekken dat het een neppertje is. Dat laatste doet vele malen goedkoper aan. Dat is toch zonde?
Laat zien dat je trots bent op wat je gemaakt hebt!
Je bent echt de eerste niet die een gitaar in elkaar zet. Als het je gelukt is om een bekend model te pakken en je weet het origineel in kwaliteit te benaderen, of zelf te overtreffen, dan moet je daar TROTS op zijn. Zoiets moet je niet 'goedkoop' maken door er een merkje op te plakken. Ik heb zelf ooit een (bijna) perfecte Esquire in elkaar gezet. Dat ding kon zich serieus meten met het echte werk (overigens met meer geluk dan wijsheid). Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar 'Fender Esquire' op te zetten. Ik snap er de lol niet van. Werkelijk niet.

Wat ik dan wel weer humor vind is wanneer je het Fender logo op je Les Paul zou zetten. Maar da's iets anders. :D

mesaman
9 november 2013, 00:49
goed bezig!echt een goed plan!super leuk man......pfff

Rock Bottom
9 november 2013, 03:58
Liever een vogel in een kooi 3 dikke uilen in de lucht.

gitaarvrouwtje
9 november 2013, 09:14
Als jij dat mooi vindt, doen
Ik zou t zelf niet doen
Maar het is jou gitaar :)

snaarplukker
9 november 2013, 11:58
Een J&D-logo zou er in jouw geval er beter op passen, Jan -Douwe.;)

frekie
9 november 2013, 12:25
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41kjUFICyhL.jpg

Deze sticker zou ik wel op mijn gitaarkoffer willen hebben ;)

Dutch66
10 november 2013, 11:56
Ik ben ook wel benieuwd naar pics van deze zelfbouw, of heb ik die gemist....

En die stickers van Thomann..., :???: