PDA

View Full Version : fulltone ocd, welke versie is het meeste geschikt voor mij?



ikbengekhoor
7 november 2013, 13:09
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een fulltone ocd pedaal aan te gaan schaffen, maar zag dat er 4 versies beschikbaar zijn.
Ik speel in een guns n roses coverband met de volgende setup:

- Fender telecaster 52 reissue
- Vox ac 30 cc
- Mxr chorus pedaal

In de band speel ik de gitaar partij van Izzy/ Gilby . Mijn vraag is nu: Welke versie van de Fulltone ocd is het meeste geschikt?

Gr Mark

arjanb01
7 november 2013, 14:33
In principe zijn alle versies van de OCD geschikt. Heb zelf de versie 4 gehad en die vond ik wel de best klinkende, en qua gain ging die het verste. Er zit een high en low functie op die erg lekker werkt vind ik zelf. Voor mij het beste overdrive pedaal op de markt, aangezien hij de tone van je amp en gitaar erg in tact houdt en ook heel transparant kan klinken. Erg veelzijdig pedaal.

ikbengekhoor
7 november 2013, 15:19
Heey Arjan,

Bedankt voor de info! Dit is denk ik dan wel de beste optie voor mij dan. Ik speel altijd over de normal channel van de vox omdat ik de top boost niet mooi vind klinken. Heb daarom aardig wat gain nodig bij sommige nummers, ik ben idd ook erg te spreken over dit pedaal.

the sure thing
7 november 2013, 20:26
Er zijn youtube clips die de OCD versies onderling vergelijken. In een LIVE situatie in bandgeweld ga je t onderlinge verschil denk ik niet horen....

SuperFuzz
9 november 2013, 23:21
Het is niet zo dat alle versies momenteel beschikbaar zijn in de zin dat alle versies te koop zijn in de winkel. Het is in principe hetzelfde circuit dat door de jaren heen enkele kleine wijzigingen door heeft gemaakt. Ik zou zeggen, ga naar de winkel en probeer er eentje. Als hij je bevalt, prima! Maar bevalt hij niet, dan is het niet zo dat een andere versie ineens wel geschikt is en dan zou je eerder naar een heel ander pedaal dan naar een andere versie OCD moeten kijken.