PDA

View Full Version : Close your eyes ( original)



gitaarvrouwtje
7 november 2013, 12:07
lag nog op de plank dus ook maar eens wat mee geprobeert

http://www.krisismuziek.com/mediapool/64/644941/data/close_your_eyes_2013.mp3

Ernest01
7 november 2013, 13:00
Mooi... kwetsbaar.
Zie mijn mail.

gitaarvrouwtje
7 november 2013, 13:12
dank je voor je mail :) gelezen..
en kwetsbaar , ja zeker.. zeer persoonlijk..zeer kwetsbaar moment dat ik bezing..

Harald
7 november 2013, 15:25
Mooi

en off topic, is de woordspeling in de URL van je site express?

Ernest01
7 november 2013, 15:50
en off topic, is de woordspeling in de URL van je site express?

Kris (haar naam) Is Muziek....

Je zou het inderdaad kunnen lezen als crisismuziek, maar zo zou ik haar muziek niet bestempelen. Lol.

gitaarvrouwtje
7 november 2013, 17:40
en toch is de woordspeling bewust hahahaha
het is een soort " nick" name die ik heb gekregen omdat ik in de meeste " paniek" situaties erg rustig blijf
tot t om mijn jongste ging die we kwijt waren
toen was er crisis

Jedeel
7 november 2013, 18:43
Emotioneel, het hart treffend..... heel mooi!!!!

Fusion
7 november 2013, 18:45
Mooi liedje, erg fragiel idd. Gaat over een ouder met zijn/haar kind?

De 2e stem is soms storend uit de maat. Lijkt ook iets te oversturen tijdens het neurien?

Je stem is denk ik hier in de comfort zone qua range. Knap gezongen hoor!

gitaarvrouwtje
7 november 2013, 18:58
ik hebt het geschreven over de laatste nacht van mijn moeder ze is in mijn armen overleden..
er zit wel een dichterlijke vrijheid in ... we wisten namelijk niet dat ze zou sterven ..ze was wel terminaal ziek, ze lag in een ziekenhuisbed bij mij in de woonkamer en ik heb op de bank geslapen die nacht, iets wat nooit gebeurde omdat ik een babyfoon had zodat ze me altijd kon roepen als ik in bed lag
we hebben die nacht veel gepraat, geknuffeld etc
de volgende dag met het eerste gloren van het licht is ze overleden aan een longembolie, zeer plotseling maar wel in mijn armen

het lied gaat over samen in liefde dat proces doorgaan..en het loslaten als het ochtendlicht dan komt..bevrijd zijn van de pijn en vooral in liefde laten gaan ( van mijn kant maar ook de hare)

wat je trouwens hoort in het neurieen is geen oversturing dat is resonantie:) dat gebeurt met name als je harmonieen zingt die zuiver zijn , aangezien ik hier zelf de tweede stem ook pak is de stem bovendien geheel hetzelfde van resonantie..dat versterkt het effect
als je klassiek zingt heb je dit soms zeer sterk dan " rinkelt" het echt in je oor..

gitaarvrouwtje
7 november 2013, 19:04
Emotioneel, het hart treffend..... heel mooi!!!!
dank je Jedeel :) en dat was de bedoeling :lovelove:

Fusion
7 november 2013, 21:05
Emotionele tekst dan idd! Fijn dat je zo'n nummer hebt dat je bindt met je moeder.

Duhsjaak
7 november 2013, 22:12
Ik zou het zo mooi vinden als ik mij kon laten meesleuren met de geldende stroom. Go with the flow.
Ik kan dat niet.
Of maar heel even.

Eerlijk gezegd zou het vreselijk (sociaal) handig zijn als ik dat kon, maar iets dat mijn bindt aan Han S, maakt dat ik maar een beperkte vaardigheid voor heb.

Go with the flow? Dit k*t Amerikanen komen zowat klaar in hun eigen schoen als ze zoiets roepen.
Ik vind dat vooral geschikt voor dooie vissies. Een soort overjarige Volendam stand dus.

Eerlijk, maar met de beste bedoelingen:
Ik heb een bloedhekel aan autobiografische 'ik hou van jou en ik blijf je trouw' verhalen.
Het is een doodlopende steeg.

Je duikt er met de beste bedoelingen in en het leidt nergens toe.

Natuurlijk moet je de ruimte krijgen je gevoelens ten opzichte van je moeder te bezingen, maar daaraan komt een eind.

De slogan: Neuzen dezelfde kant op, vertelt niets over de richting waarnaar die neuzen wijzen.
Alleen naar het verleden?

Ik hou van jou is mooi, maar hoe nu verder?
Laat ik een pijnlijke suggestie doen.

Je schrijft overtuigend over de geneugten van een blonde noordelijke minnaar. Ik vind persoonlijk daarin veel meer toekomstgerichte kracht.

Lees/luister naar L is voor liefde van Mark Mieras. Daaruit zul je leren hoe het menselijk brein werkt.

Als ik (veggie) in het kader van Maxima's Qredits (micro krediet voor jonge startende ondernemers) een startende jonge slager coach, dan hoef ik alleen maar de vraag te stellen: Wat drijft de mens. De (jonge) man heeft het antwoord: Hormonen.

We moeten dus niet teveel met het verleden bezig blijven. Wat ons perspectief biedt is het verleden. Wat ons drijft is de toekomst.
Ik zeg: leve de hormonen.

Duik in de armen van je vent en vier datgene wat je kinderen hebt gebracht.
Lang verhaal voor:
Tijd voor koerswijziging. Maar ik vind ook deze weer super moedig en ga die ook weer een aantal keer beluisteren.
Keep on keepin' on!
Je bent hard op weg naar goud!!!

Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
7 november 2013, 23:10
hahahahahaha...lol
maar schat dit is een oud liedje dat ik nooit goed heb kunnen opnemen,..ik vond het dus wel de moeite waard dat alsnog te doen, niet voor mij..maar voor hen die er troost uit putten, en die zijn er nogal :)
het volgende zal ook autobiografisch zijn, ik kan dr niks aan doen, ik verplaats mij het beste in MIJ
ik houd ook van dramatiek en tragiek..
dat moge duidelijk zijn
en ik houd van de dubbelheid van dit lied..dit is niet slechts voor mijn moeder, want het is niet echt wat er gebeurde tenslotte..het is voor iedereen het gaat over er zijn voor iemand, ook als t zwaar kut is
kortom..nope ..ik hang niet in het verleden..ik heb dat losgelaten..
maar ik gooi geen mooi lied weg :)

en dit is een mooi lied

:) het volgende zal gaan over..wie weet mijn blonde god..wie weet mijn stoere zoon, wie weet mijn kutvriendin..of wellicht het groninger land in al zijn ruige kilte in de winter..want ook daar ligt al een tekst voor klaar die het vlees van de botten ragt

be patient my friend, ik houd ervan de loose ends af te werken.. en dan de nieuwe parels voor de zwijnen te gooien..of de parels aan jou te laten horen ..:)

dank voor je onvoorwaardelijke eerlijkheid, je weet dat ik er van houd en dat ik het onmetelijk grote compliment erin kan lezen..
ik ga voor de jackpot..whoop hoop
liefs kris