PDA

View Full Version : Tremelo vast zetten



Jan-Douwe22
7 november 2013, 11:55
Ik wil van mijn PRS de tremelo vast zetten. Hoe doe ik dat?!

fred dons
7 november 2013, 12:14
je kunt een extra veer toevoegen of de veren strakker zetten zodat de trem plat tegen de body aan ligt, mits de veren strak genoeg staan zal de brug niet meer bewegen als je bends maakt, je kunt ook een smal blokje hout tussen het tremelo blok en de body duwen, dit levert het zelfde effect op
wil je de optie houden om de trem weer te kunnen gebruiken dan kun je ook een tremelno of tremsetter installeren

Jan-Douwe22
7 november 2013, 13:13
Ik ga het met het blokje hout proberen, die kan ik er natuurlijk ook altijd tussenuit halen. Het gaat om een PRS Custom SE 22. Misschien dat dat was uit maakt?

vulvasonic
7 november 2013, 13:21
Neen, helemaal niets. :)

Jan-Douwe22
7 november 2013, 13:24
Heeft iemand een foto van hoe dat er dan uit ziet? Want ik heb geen idee waar dat blokje dan moet komen te zitten.

bat
7 november 2013, 14:25
We zouden er een huiswerkopdracht van kunnen maken: kijk eens hoe je tremelo werkt en bedenk dan waar je een blokje hout zou moeten plaatsen om de beweging van de tremelo onmogelijk te maken. ;)

Maar als je niet zo van het huiswerk bent, kun je ook even op deze link klikken: claptoninnards.jpg (http://i12.photobucket.com/albums/a210/Hobbie_42/claptoninnards.jpg)

Jan-Douwe22
7 november 2013, 16:16
Ik was er wel uitgekomen, maar zit nu op mijn werk te bedenken hoe ik dat moet gaat doen! en ik hou inderdaad niet van huiswerk! bedankt voor de reacties!