PDA

View Full Version : Fretting



anoniem
18 januari 2002, 20:35
Onlangs kon ik voor weinig een oude Musician kopen, dus dat heb ik dan ook gedaan. Het is een fretless exemplaar uit 1979, maar nu zou ik toch dolgraag frets erop hebben.
Weet iemand een adresje waar dit goed gedaan kan worden? Heeft er iemand ervaring met een bas die achteraf frets heeft gekregen, er zal waarschijnlijk een heel nieuw fretboard op moeten.

Alvast bedankt voor de info.

Antonius
2 augustus 2002, 14:22
Heb je de Musician nog en is hij nog steeds fretless? Ik zou graag eens een fretless musician uitproberen, ben erg benieuwd hoe dat speelt en klinkt.

Groeten, Anton

bj
2 augustus 2002, 15:15
Bel Piet Visser in Egmond aan Zee eens, tel. 072-5063346. Hij bouwt superbassen en doet ook reparaties. Bij Piet krijg je altijd kwaliteit.
Suc6!
Ben

AllodoX
2 augustus 2002, 16:03
... ... ... ... dit is echt voor het eerst in de 6 jaar dat ik bass speel dat iemand een fretless wil gaan fretten.. ... ... ... ...

MetalliCat
2 augustus 2002, 16:47
Hehe :grin:

Dirk_Hendrik
6 augustus 2002, 23:54
Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, Doe het niet, etc.

FleaBass
8 augustus 2002, 02:12
ja precies, wat hij zegt :wink:

Fluffy
8 augustus 2002, 02:45
het zal je bass alleen maar verkloten.

sebass
8 augustus 2002, 14:42
volgens mij is het geen grote ingreep. Ik heb ook een fretloze bas en daar zitten een soort van indicatie streepjes op de fretten als je die eruit haalt en je doet er fretdraad in moet het volgens mij wel lukken. Trouwens het fretten zelf is wel een vervelend werk en aardig moeilijk want het ligt er ook nog aan welke radius je wilt enzo. Ik vraag me alleen af of de afstanden wel goed zijn of de intervallen nog wel kloppen maar ik denk eerlijk gezegd van wel want patitucci heeft precies het tegenovergestelde gedaan, namelijk de fretten eruit gehaald en die opgevuld. Mail anders even voxhumana dan heb je meteen een goed antwoord en kun je ook meteen naar de kosten vragen.

flearulez
8 augustus 2002, 20:54
Dat was volgens mij Jaco, een '67 jassbazz met verwijderde slagplaat en pbass knoppen.
Heeft zelf zn frets eruit gejoopt

Verbeter me gerust als ik fout zit

Ron C
12 augustus 2002, 10:58
bijna goed, dit was een 63er jazzbass dacht ik.