PDA

View Full Version : Ibanez echo shifter ES-2



Einzeln
6 november 2013, 23:15
Heeft iemand die al eens aan de tand gevoeld?

Mitch
7 november 2013, 09:19
Is dat ding eigenlijk al wel uitgebracht? Na de introductie NIETS meer gehoord...

onrust nv
7 november 2013, 10:40
youtube heeft'm als demo staat, maar heb'm nog niet gezien in een winkel.


http://www.youtube.com/watch?v=ml6LWE4cPSg

Dirk_Hendrik
7 november 2013, 13:05
Bij onze Oosterburen prima te krijgen.Ik heb met het winkelaanbod in NL wel eens het gevoel dat pedalen niet de prio van Hoshino Benelux hebben. Een TS9 RI luikt soms nog net maar meer zie je niet. Wel liggen winkels vol met allemaal massageproduceerd "Boetiek" want da's de hype.

Vickman
7 november 2013, 21:38
Pedaal lag volgens mij bij Dirk Witte in Amsterdam. Alleen niet getest, dus je hebt weinig aan mijn reactie.

apekop
8 november 2013, 23:03
Ik ben wel gecharmeerd van de klank n.a.v. van bovenstaand filmpje. De echo's klinken wel redelijk dof en daar valt niks aan af te regelen. En de modulatie is wel een beetje over the top. Jammer dat ze de oscillatie niet laten horen. Maar ik ben wel gevoelig voor dit soort pedalen.

Ben nog op zoek naar een analoge delay met tap tempo, dus ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met deze Ibanez. Ik heb wel gelezen dat hij vrij noisy is. Ook ben ik benieuwd naar wat voor bypass erin zit. Staat niks over in de handleiding.

Einzeln
9 november 2013, 10:12
Er zijn diverse filmpjes waar de oscillatie goed te horen is en daar ook ocer de top maar da's nou net de grap vind ik. Daarna met die tap spelen en er gebeuren de raarste dingen.

apekop
10 november 2013, 00:39
Beetje off topic. Maar al zoekende naar leuke analoge delays met tap tempo kwam ik de Moogerfooger 104M. Doet hetzelfde als de Ibanez, maar dan beter lijkt mij. Heel mooi, maar die prijs 679 euro! waarom is deze zo duur ivm andere Moogerfoogers?

Einzeln
10 november 2013, 12:43
En je koopt er bijna 6 echo shifters voor.

onrust nv
10 november 2013, 17:47
Beetje off topic. Maar al zoekende naar leuke analoge delays met tap tempo kwam ik de Moogerfooger 104M. Doet hetzelfde als de Ibanez, maar dan beter lijkt mij. Heel mooi, maar die prijs 679 euro! waarom is deze zo duur ivm andere Moogerfoogers?

Omdat er naast audio in en mix out/delay out en feedback insert ook nog control voltage ingangen voor Feedback, time, LFO rate, mix en LFO amount op zit + midi in. Dus het eigenlijk een zo goed als modulair effect is.

Terminus
10 november 2013, 18:43
Omdat er naast audio in en mix out/delay out en feedback insert ook nog control voltage ingangen voor Feedback, time, LFO rate, mix en LFO amount op zit + midi in. Dus het eigenlijk een zo goed als modulair effect is.
Dat vind ik nou niet bepaald een erg goede reden, dan zou elke extra input 100 euro kosten. Die Moog is gewoon zo duur omdat ze het ervoor kunnen vragen.

apekop
10 november 2013, 22:11
Dat denk ik ook. Alleen is de delay wel extreem duur ook i.v.m. met de andere Moogerfoogers.

onrust nv
13 november 2013, 00:55
Elke input is besturing van een potmeter dus je kan er 4 exp. aanhangen en/of het met de CP-251 allemaal freaky dingen laten doen. Daarnaast zit er in de oudere 4 panasonic BBD chips die't apparaat ook duurder maken, kijk maar naar de memorylane en de maxon AD-900

En kijk maar eens wat een echte modulaire delay kost

http://www.modulargrid.net/s/serge-wilson-analog-delay

apekop
24 november 2013, 11:22
gisteren even de Ibanez ES-2 uitgeprobeerd. Heel leuk pedaal en de mogelijkheden zijn prima, maar voor mijn smaak zijn de repeats toch iets te donker. Uiteindelijk ook nog een Carbon Copy geprobeerd en die beviel me beter. Heeft wel geen tap tempo natuurlijk en maar 600ms delay tijd. Maar ik ben daarom een beetje afgestapt van tap tempo en lange delay tijden, omdat je dan weinig keuze hebt qua analoge delay. Dit kan ik dan weer met andere delays doen.

Ik heb echter nog niks gekocht. Ik was verder wel benieuwd naar de Moogerfooger mini analoge delay. Zit zowat in dezelfde prijsklasse. Die heeft dan weer geen modulatie (wat ik vaak erg mooi vindt bij een analoge delay), maar wel weer een drive functie. Iemand deze ooit getest of vergeleken met de Carbon Copy?

onrust nv
24 november 2013, 13:25
Deze staat nu bovenaan m'n GASlijst

http://koma-elektronik.com/?product=bd101-analog-gate-delay

En dan deze erbij :cooler:

http://koma-elektronik.com/?product=rh301-rhythm-workstation-utility-tool

Mitch
24 november 2013, 21:30
De ES2 donkerdere repeats dan de Carbon Copy? Dat verbaast me wel eerlijk gezegd.

apekop
25 november 2013, 08:47
De ES2 donkerdere repeats dan de Carbon Copy? Dat verbaast me wel eerlijk gezegd.

In het filmpje hierboven vond ik hem ook vrij donker klinken. Hij klinkt denk ik wat onduidelijker omdat de repeats sneller dof worden.
Bij de Carbon Copy vond ik dat hij iets de snel in de oscillatie schiet bij wat hogere 'regen' standen.