PDA

View Full Version : 9VAC + signaal naar stemapparaat door midi kabel



D3nnis
5 november 2013, 12:31
Hallo,

Ik speel met het idee om alle signaal+voedingen door 1 meer-aderige kabel te sturen, om zo met 1 stekker de midi case aan te kunnen sluiten op mijn rekje, waarin zich de voeding bevindt.
Nu lijkt het me handig om ook een pedaltuner in de midi case te monteren, om te stemmen zonder dat mijn rek in het zicht moet zijn.

Mijn midi controller wil graag 9VAC hebben, en een pedaltuner over het algemeen 9VDC (heb er nog geen gevonden die AC zijn / kunnen).
Nu lijkt het me handiger om 9VAC om te zetten naar DC aan de pedalboard kant (en dus 9VAC door de midi kabel te sturen), dan 9VDC door de midi kabel te sturen en aan de pedalboard kant om te zetten naar AC, maar voor storing van de tuner is het wellicht beter dat er DC door de kabel heen loopt.
Het is wel zo dat het signaal naar de tuner niet in mijn signaalketen zit, dus misschien is deze storing helemaal geen probleem.

Heeft iemand enig idee of de 9VAC voeding door dezelfde kabel als het tunersignaal storing gaat geven op de tuner?

Kan iemand prijsgeven hoe je de 9VAC om kunt zetten naar 9VDC?
Heb op internet verschillende topics gevonden, waarin het een en ander in voor mij als niet-elektrokenner niet heel duidelijk wordt.
Het principe met de brugdiode + condensator is me wel een klein beetje duidelijk, maar volgens mij zorgt dit voor een soort pulserende gelijkspanning van 12V, wat betekent dat er toch nog een spanningsregelaar naar een nette 9VDC oid nodig is?

Plant
5 november 2013, 13:38
Volgens mij ga je tegen een probleem aan lopen.

Die midi controller werkt op AC, maar intern word daar geheid middels gelijkrichter, elco en stabilisatie DC van gemaakt en de elektronica heeft aan de DC kant een ground.

Nu wil je zelf aan diezelfde AC voor de pedal tuner ook een gelijkrichter, elco en stabilisator hangen en ook daar heb je aan de DC kant een ground.

Zodra jij die 2 grounds onderling ergens gaat verbinden door apparaten aan elkaar te koppelen gaat het mis.

Je moet ergens een galvanische scheiding hebben. Het handigst is om met gescheiden voedingen (gescheiden AC) te werken.

D3nnis
5 november 2013, 21:21
Ah, jammer, was ik weer eens te kocht door de bocht.
Had via google al gevonden dat het midi pedaal (All Access) geen DC aan de ingang wil hebben; dus dat wordt dubbele voeding dan!