PDA

View Full Version : Distortion pedaal kopen



dikkeorc
4 november 2013, 19:56
Hallo
Ik zat te denken om een distortion pedaal te kopen.
Ik heb nu een Roland Cube 30X en ik vind het ingebouwde leadkanaal nogal slap en dof klinken.
Ik ben op zoek naar grunge geluid, vooral zoals nirvana. (niet 'nevermind' want dat album heeft een appart strak geluid)
Ik heb gelezen dat een Boss DS-1 goed zou zijn?
Alvast bedankt.

the sure thing
4 november 2013, 20:36
Welke / wat voor gitaar heb je? En wat is je budget?

dikkeorc
4 november 2013, 21:47
Gibson Les Paul studio faded
Max 80 euro als dat haalbaar is?

jan7
4 november 2013, 23:25
Ik ben op zoek naar grunge geluid, vooral zoals nirvana. Ik heb gelezen dat een Boss DS-1 goed zou zijn?

Ik 'vrees' ook dat je dan een DS-1, DS2 of proco rat nodig hebt. Zelfs samen kan je die tweedehands voor minder dan 100 euro vinden.
De reviews erover lopen uiteen van: "de slechtste distortion aller tijden" tot "de beste distortion aller tijden" :)
Het zijn alleszins klassiekers maar ik denk dat het neerkomt op wat iemand vandaag op thegearpage.net zei en wat anderen bevestigden:

So, if you're a bedroom player, pass on the Rat. If you play with a band, check it out.
Gezien de Cube 30X (die ikzelf ook heb) klinkt dat als 'bedroom player' (wat ik ook ben) :crazyhappy:

Benieuwd wat de experts hierover zeggen (aangezien ik ook al lang een DS1 en/of Rat wil proberen in mijn slaapkamer.) :P

Brum
5 november 2013, 00:04
Ik vrees dat even een DS-1 of Rat je ook niet aan het gewenste geluid gaat helpen. Het is de combinatie versterker + pedaal wat het geluid maakt, of eigenlijk de hele optelsom van gebruikte materialen, niet alleen het pedaal. Ik weet uit ervaring dat de DS-1 sowieso al niet een geweldig pedaal is in combinatie met een transistorversterker, zeker niet voor een Nirvana scheur. De Rat eigenlijk idem dito, maar is in combinatie met een tubescreamer en een beetje tweaken nog te doen.

Op Nevermind is overigens wel degelijk de Rat gebruikt. De productie was alleen beter, waardoor een 'strakker' geluid.