PDA

View Full Version : Money solo



benwave
4 november 2013, 15:46
Pas een Gilmour relic Strat in mijn bezit gekomen, dus dat leek mij wel toepasselijk de money solo van Pink Floyd


http://youtu.be/jHOikabfseI



Ps : Kan iemand mij vertellen hoe ik een video kan embedden hier ?

Edit: Gelukt met dank aan HaroldA

yavin
4 november 2013, 15:56
klinkt niet gek! Wat was je setup?

benwave
4 november 2013, 16:01
Fender Stratocaster ( gilmour relic model ) en een GT-100

Fusion
4 november 2013, 16:22
Ken t origineel niet goed genoeg om iets over de gelijkennis te zeggen, maar t klinkt goed Ben. Lelijke backing, maar je solo staat.

Enneh, waarom zie ik m niet op dat andere gitaarforum? :D ;)

Jedeel
4 november 2013, 16:45
Klinkt heel goed benwave!!!

Waar heb je die backing vandaan als ik vragen mag?

benwave
4 november 2013, 17:00
Klinkt heel goed benwave!!!

Waar heb je die backing vandaan als ik vragen mag?

Hier vandaan...http://www.gilmourish.com/?page_id=64

Harald
4 november 2013, 18:16
Nee Jedeel, jullie moeten live gewoon live spelen ;)

Harald
4 november 2013, 18:17
@BenWave: Netjes!

Rizz
4 november 2013, 18:22
Als rechtgeaarde PF-fan met een afkeer van PF-covers... Hulde!! Goe gedaan jochie! :D :ok:

Duhsjaak
5 november 2013, 21:46
Mijn mening over PF heb ik hier op GN al wel eens verteld.
Ik heb vooral iets met het wild oscillerende van de eerste drie singles en de eerste LP.
De eerste single heb ik, hou ik en gaat mee de oven in.

Voor de rest heb ik respect als in
- goede taartenbakker
- goede schoenmaker
- goede kapper

Etc.

Respect voor een goed ambachtsman (M/V) dus.

Deze cover verwart mij dan toch een beetje, omdat ik bijna geneigd zou zijn te geloven dat er iets meer speelt dan alleen ambacht.

BenW: Volgens mij heb je t geflikt. Een interessante (wild-achtige) cover van een volmaakt platgespeelde solo!
Denk s.v.p. niet dat ik je in de zeik neem, want we kennen elkaar beter dan dat we mekaar gaan voorliegen. Toch?

Helemaal niet verkeerd.
Wou da'k ut kon!
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
5 november 2013, 22:12
Kort..wauw..ke kunt er wat van man

benwave
5 november 2013, 22:48
Dank u vriendelijk voor de reacties mensen.
En Duhsjaak, om een of ander reden lees ik jou commentaren altijd met een smile.
Meestal na een keer of drie vier lezen kom ik er wel achter wat er nou precies staat, of bedoeld wordt.

groeten Ben

Cageman
6 november 2013, 00:23
Goed gespeelde versie van een leuke solo. Zoals al gezegd: je steekt ruim uit boven de oceaan aan covers die van deze solo gedaan zijn. Het geluid dat je uit die strat haalt vind ik ook echt een herkenbaar Gilmour geluid. Ergens best logisch, maar toch hè.

Ik heb geen recht van spreken als het gaat om gezichten op filmpjes, maar pauzeren op 0.46, precies als je opkijkt na het einde, is een knap staaltje droog en intrigerend kijken. :soul:

Loeters,

Merijn

Jedeel
6 november 2013, 00:37
Hier vandaan...http://www.gilmourish.com/?page_id=64

Dank je benwave!!

@Harald: We gaan deze idd proberen te spelen en ik ben de blazer die op mijn midi-wind-controller de
sax-solo mag doen in die 7/8 maat :soinnocent:
(Dus de backingtrack is just for study...... jammer dat de sax al ingespeeld is.)

nickofzo
6 november 2013, 14:02
Wat voor moois ligt er op de achtergrond? Een mooie hollowbody aan het bouwen?

Comfortably Daniel
10 november 2013, 10:58
Klinkt lekker! Als mede eigenaar van een DG Strat...ding speelt zooo lekker hè ;-)

The Lo Lands
10 november 2013, 18:39
Mooi stratje en zeer netjes gespeelde solo! 'Back in the days' heb ik deze solo ook nog gespeeld en moet eerlijk zeggen dat ik deze DG solo niet zijn sterkste vond. Mijn smaak denk ik ;-)

benwave
11 november 2013, 13:19
Mooi stratje en zeer netjes gespeelde solo! 'Back in the days' heb ik deze solo ook nog gespeeld en moet eerlijk zeggen dat ik deze DG solo niet zijn sterkste vond. Mijn smaak denk ik ;-)

Dank u allen nogmaals voor de reacties.
Nick... ja goed gezien van die hollow, dat was ik van plan ja, maar zie er vanaf

USofguitar
11 november 2013, 17:53
Te gek Benwave. Spot on timing en intentie, man! Love it!