PDA

View Full Version : The Lo Lands | Great Wide Open (6/8)



The Lo Lands
3 november 2013, 18:01
Ik ving hier laatst op dat er meer nummers met een 6/8 maatsoort gemaakt moesten worden :-) 6/8 werkt altijd goed voor ballads en meer slepende nummers. Ik heb een nieuw (kort) instrumentaal nummer gemaakt waarbij op een basis van melodie en een 6/8 maatsoort ik een solo geimproviseerd heb. Niet helemaal geworden zoals ik het in mijn hoofd had maar niet ieder nummer kan aan je verwachtingen voldoen. Reacties zijn altijd welkom!

Druk rechtsboven op play '>' en het nummer 'Great Wide Open' speelt af...

Great Wide Open (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

pasqual
3 november 2013, 21:39
Je hebt een goed gevoel voor sfeer. Je weet er iedere keer weer iets van te maken wat een bepaald gevoel oproept waardoor ik blijf luisteren. Jammer dat Hoorn niet echt naast de deur ligt anders zou ik graag eens met je muziek willen maken. Ik heb het idee dat je nummers beter gaan worden als je met anderen zou spelen ( hiermee wil ik niet zeggen dat dat dan met mij zou moeten! ).
Maar ik heb begrepen dat je weer was gestart met je oude band en ondertussen ook weer gestopt?

Duhsjaak
4 november 2013, 07:16
In een ander kader al wel eens aan de orde geweest, maar weet effe niet precies hoe of wat.
Eén van de weinige covers die langdurig op mijn playlist hebben gestaan is 'Song for an imaginary western' van Jack Bruce/Collosseum nog in de bezetting met de geniale Chris Farlowe.

Sindsdien ben ik een makkelijke prooi voor denkbeeldige soundtracks. Plus dat ik toch al fan was. Het is in bepaalde (geen idee welke) opzichten anders dan je gebruikelijke songs. Misschien omdat je andere dingen een soort Booker T achtige tightness hebben en deze lekker voor zijn mallemoerskont doorkabbelt?

Song for an imaginairy desert/dessert?
Ik vind het wel wat.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
4 november 2013, 20:59
Je hebt een goed gevoel voor sfeer. Je weet er iedere keer weer iets van te maken wat een bepaald gevoel oproept waardoor ik blijf luisteren. Jammer dat Hoorn niet echt naast de deur ligt anders zou ik graag eens met je muziek willen maken. Ik heb het idee dat je nummers beter gaan worden als je met anderen zou spelen ( hiermee wil ik niet zeggen dat dat dan met mij zou moeten! ).
Maar ik heb begrepen dat je weer was gestart met je oude band en ondertussen ook weer gestopt?Dank je Pasqual! Bij ieder stuk muziek probeer ik mijn gevoel en iets nieuws (muzikaal) in een nummer te verwerken. Sfeer en gevoel is het beste wat ik kan geven aangezien ik geen technisch hoogstaande en theoretisch onderlegde gitarist ben. Ik zou graag nog eens les nemen voor meer theorie en wat nieuwe skills maar ik heb nog geen leraar kunnen vinden waarvan ik denk echt wijzer te worden. Er zijn zat conservatorium (gitaar)leraren maar ik leer het liever van iemand uit de praktijk die ook eigen muziek maakt. Lijkt me altijd leuk om samen muziek te maken Pasqual aangezien ik denk dat wij qua stijl en muziekbeleving dicht bij elkaar liggen. Jammer dan weer van de afstand :-/ Mijn oude band Mister Jinx was leuk voor een half jaartje maar gevoelmatig was ik er al lang klaar mee. De enige met wie ik een muzikale klik had binnen de band was de drummer die juist degene was die er als eerste mee wilde stoppen. Toen hij wilde stoppen was het voor mij ook wel genoeg geweest. Toch 7 leuke optredens gedaan en veel lol gehad :-)


In een ander kader al wel eens aan de orde geweest, maar weet effe niet precies hoe of wat.
Eén van de weinige covers die langdurig op mijn playlist hebben gestaan is 'Song for an imaginary western' van Jack Bruce/Collosseum nog in de bezetting met de geniale Chris Farlowe.

Sindsdien ben ik een makkelijke prooi voor denkbeeldige soundtracks. Plus dat ik toch al fan was. Het is in bepaalde (geen idee welke) opzichten anders dan je gebruikelijke songs. Misschien omdat je andere dingen een soort Booker T achtige tightness hebben en deze lekker voor zijn mallemoerskont doorkabbelt?

Song for an imaginairy desert/dessert?
Ik vind het wel wat.
Vriendelijke groet, Gus Dank je Gus! Ga het nummer eens even opzoeken en beluisteren. Mijn nieuwe nummer is anders maar ook een draak van een nummer voor mij persoonlijk. Ik heb echt heel veel tijd moeten besteden aan afmixen en masteren wat vaak geen goed teken is. Totaal niet geworden wat ik er van hoopte en muzikaal niet echt uitdagend genoeg. Tis een leuke snack maar puur voor tussendoor maar echt smaken doet het niet. Snel door naar het volgende nummmer :-)

Duhsjaak
4 november 2013, 23:15
Als semi loco plaatsvervangend substituut waarnemend voorzitter van de fanclub moet ik je toch effe streng toespreken.
Waar ik het recht vandaan haal? Alleen en enkel en alleen op basis van mijn fanclub activiteiten, dat staat vast.

Tegen mindere goden (als ikzelf) zeg ik vrijuit: Durf te blunderen. So what, als 2 op de 10 goed zijn. Kan jou die andere 8 bommen. Niks doen is niks creëren. Hoe meer je maakt, des te groter is de kans dat er iets mooi opbloeit. Je hebt het vast wel eens hier of daar gezien.

Tegen jou: So what als je niet eens een 10 hebt maar een 7.5 of een 8.
Weet je wat mindere goden voor een 8 over zouden hebben?

Lekker genieten van wat je doet. En nog meer genieten van wat je goed doet. Ik had al geprobeerd het vriendelijk te omschrijven. Minder tight, minder verhaal, meer gewoon voortkabbelend. Who cares.

Ik wou dat mijn goede liedjes klinken als jouw kutliedjes!
Zó, het hoge woord is eruit.
OK, en nou iets meer senang zijn met wat je goed doet..... OK there's a good guy!!!
Je bent een top gozert.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
5 november 2013, 15:54
Als semi loco plaatsvervangend substituut waarnemend voorzitter van de fanclub moet ik je toch effe streng toespreken.
Waar ik het recht vandaan haal? Alleen en enkel en alleen op basis van mijn fanclub activiteiten, dat staat vast.

Tegen mindere goden (als ikzelf) zeg ik vrijuit: Durf te blunderen. So what, als 2 op de 10 goed zijn. Kan jou die andere 8 bommen. Niks doen is niks creëren. Hoe meer je maakt, des te groter is de kans dat er iets mooi opbloeit. Je hebt het vast wel eens hier of daar gezien.

Tegen jou: So what als je niet eens een 10 hebt maar een 7.5 of een 8.
Weet je wat mindere goden voor een 8 over zouden hebben?

Lekker genieten van wat je doet. En nog meer genieten van wat je goed doet. Ik had al geprobeerd het vriendelijk te omschrijven. Minder tight, minder verhaal, meer gewoon voortkabbelend. Who cares.

Ik wou dat mijn goede liedjes klinken als jouw kutliedjes!
Zó, het hoge woord is eruit.
OK, en nou iets meer senang zijn met wat je goed doet..... OK there's a good guy!!!
Je bent een top gozert.
Vriendelijke groet, Gus Dank je Gus je doet het fantastisch als waarnemend voorzitter van de fanclub. Als dat geen lintje wordt van Willie of Max :-)

Als ik het nummer helemaal niets zou vinden zou ik het niet posten wat ook vaak gebeurt. Het is meer dat ik inhoudelijk het geen goed nummer vind. Er zitten aardige passages in maar te kabbelend inderdaad. Blijkbaar kabbeld mijn leven op dit moment ook maar wat voort. Geen drama maar als gevoelsspeler en enige reflectie zou dat een verklaring kunnen zijn. Wordt weer tijd voor wat meer pit en uitdaging alleen kun je dat niet forceren. Nogmaals dank :-)

Cageman
6 november 2013, 00:02
Ik sluit me niet aan bij wat hier is gezegd. Het kabbelt ja. Maar dat is zoals je zelf zegt, misschien wel een weerspiegeling van je leven op dit moment. Nu vanuit het perspectief van de luisteraar, en wel eentje wiens leven momenteel ook maar wat voort kabbelt: zeer geschikt als dromerige soundtrack bij het achteraf evalueren van de dag. Niet alle dagen zijn geschikt voor opbouwen naar een climax. Als dit liedje niet je smaak is, heb je gewoon je dag er niet voor.

De muziek zelf vind ik weer lekker hoor! Intro is beest, sologitaar heeft heerlijk geluid en heeft toch echt wel iets verhalends en de bas plopt er hier en daar ook lekker door. Goed vind ik dat dit meer "eigen" klinkt dan je vorige liedjes. Ik heb veel minder sterk een gevoel van "Oh dit doet me denken aan <vul zelf maar aan;)>".

Hij bevalt mij prima. :ok:

Maar.. buiten dit lied om: valt pit niet te forceren? Ik denk het wel hoor. Of ik nou blij ben of boos, een flinke beuk kan ik wel aan een nummer geven als ik dat wil. Vaak zelfs met als resultaat dat heftige nummers in blije zweefbuien nog 10x heftiger worden dan wanneer ik zou spelen op puur wat het moment mij geeft.

Loeters,

Merijn

The Lo Lands
6 november 2013, 10:52
Ik sluit me niet aan bij wat hier is gezegd. Het kabbelt ja. Maar dat is zoals je zelf zegt, misschien wel een weerspiegeling van je leven op dit moment. Nu vanuit het perspectief van de luisteraar, en wel eentje wiens leven momenteel ook maar wat voort kabbelt: zeer geschikt als dromerige soundtrack bij het achteraf evalueren van de dag. Niet alle dagen zijn geschikt voor opbouwen naar een climax. Als dit liedje niet je smaak is, heb je gewoon je dag er niet voor.

De muziek zelf vind ik weer lekker hoor! Intro is beest, sologitaar heeft heerlijk geluid en heeft toch echt wel iets verhalends en de bas plopt er hier en daar ook lekker door. Goed vind ik dat dit meer "eigen" klinkt dan je vorige liedjes. Ik heb veel minder sterk een gevoel van "Oh dit doet me denken aan <vul zelf maar aan;)>".

Hij bevalt mij prima. :ok:

Maar.. buiten dit lied om: valt pit niet te forceren? Ik denk het wel hoor. Of ik nou blij ben of boos, een flinke beuk kan ik wel aan een nummer geven als ik dat wil. Vaak zelfs met als resultaat dat heftige nummers in blije zweefbuien nog 10x heftiger worden dan wanneer ik zou spelen op puur wat het moment mij geeft.

Loeters,

Merijn Dankjewel Merijn!! Je hebt ook helemaal gelijk, en fijn om deze andere insteek te lezen. Ik vind het zelf ook geen slecht nummer maar als de maker had ik andere intenties met dit nummer wat voor mijzelf niet helemaal goed heeft uitgepakt. Ik gaf voor jullie de luisteraar hiermee een kijkje in mijn creatieve keuken en leven en ieder verhaal is ook een verhaal. Dit is ook het mooie van muziek dat er altijd wel iemand te vinden is die er zich er in kan vinden en het verhaal misschien kan herleiden naar zijn eigen situatie en leven. Wordt een tamelijk filosofisch verhaal nu maar zo werkt het wel denk ik, muziek is emotie :-) Misschien over een paar maanden dat ik de schoonheid er beter van kan inzien.

benwave
6 november 2013, 11:39
Ik ben het eigenlijk helemaal met Cageman eens.
En voor mij is het gewoon af, het is zoals het is.

The Lo Lands
7 november 2013, 18:54
Ik ben het eigenlijk helemaal met Cageman eens.
En voor mij is het gewoon af, het is zoals het is. Dankjewel Ben, goed om te lezen :-)