PDA

View Full Version : Leosounds pickups



LGK
3 november 2013, 15:56
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om toch maar is een nieuw setje pickups te gaan kopen. Ik ben opzich altijd wel blij geweest met m'n pickups (tex-mex) maar ben nu eigenlijk toch wel benieuwd of ik veel (positief) verschil ga merken met nieuwe pickups. Iets meer levendig, niet zo plat, maar wel een beetje bite voor Albert king dingetjes (altijd moeilijk om geluid onder woorden te brengen ;)

Nou spreekt dit merk me wel aan door de prijs. En ik weet dat ze relatief gezien niet duur zijn, maar voor mij blijft het toch nog wel veel geld dus ik wilde niet een te snelle beslissing maken, daarom heb ik maar even jullie hulp ingeschakeld :ok:

Dus dit merk lijkt me wel wat, maar welk setje??
Ik speel blues, en ik weet dat ze een "blues" setje hebben maar misschien is een andere optie beter.

Als je nog iets wil weten hoor ik het wel.
Owja, het gaat om stratocaster pickups... wel handig om even te weten :soinnocent:

arjanb01
3 november 2013, 16:00
Leosounds ken ik niet, maar ik heb zelf een setje fender cs 69 ers in m'n strat zitten en heel lekker voor jou muziekstijl! Weinig output en mid, veel laag en hoog, ideale bluesset!

barno
3 november 2013, 16:32
Ken Leosounds niet maar ik zou ze wsch al niet nemen uit principe, een pu die met zijn naam duidelijk verwijst naar nonkel Leo terwijl die daar volgens mij niks mee te maken heeft, pfff. mss flauw van me, so be it :)

Pepe
3 november 2013, 16:46
De TexMex zijn beste potige pickups met bite, niet veel anders dan de Texas Specials. Meer south pawn dan de '69's die meer dat beschaafde west coast geluid hebben. Als je tevreden bent met het geluid zijn VanZandts blues en Duncan Antiquity's een stapje hoger kwa gecompliceerdheid.

LGK
3 november 2013, 18:37
Hmm...

VanZandt pickups heb ik ook wel is overwogen ja, maar die zijn toch best prijzig?
En fender cs 69 heb ik ook naar gekeken ja, hoor ik toch steeds erg goede reactie's over.

Bedankt voor jullie reactie's. Ik hoop dat er nog wel iemand is die ervaring heeft met leosounds, ben toch wel benieuwd.

LGK
4 november 2013, 13:48
Zit nu trouwens wel erg te gasse op die van zandt pickups.. maar zijn die nog ergens hier in nl te krijgen? ik heb ze bij 1 winkel gezien maar daar waren ze 280 euro.. terwijl ze bij van zandt zelf 240 dollar zijn ....?????

Hendriks
4 november 2013, 13:54
Leosounds gewoon even mailen met jou wensen , maken ze een leuk setje , toffe firma en meer dan uitstekende pickups.

LGK
4 januari 2014, 19:27
Nog bedankt voor de reactie's!
Word toch een setje Leosounds. Mede door de prijs. Weet alleen nog niet helemaal zeker welke.. denk de 1959 ( ja ik weet het, srv setje... :hide: ) Zat eerst te denken over de 1956 maar ben toch een beetje bang dat die iets te 50 ish gaan klinken.
Heb nog met hem gemaild, aardige gozer volgensmij en hij wil je graag helpen. :ok:

Maar hoe zit het eigenlijk met de binnekant van mn strat?
Ik heb nou namelijk steeds als ik het volume terug draai dat er dan ook wat tone veloren gaat. Dus een nieuwe volume pot zou wel fijn zijn. Misschien nieuwe bedrading? Ik kan daar namelijk gelijk wat dingen bij bestellen maar ik weet niet helemaal wat ik nodig heb.
Want klopt het als ik zeg dat je die potmeter die ze daar verkopen kan gebruiken voor volume maar ook voor tone.. Dacht dat je daar 2 aparte potmeters voor nodig had.. 1 voor volume en 1 voor tone..

Naja hier de link van Leosounds, als het slim is om het ergens anders vandaan te halen hoor ik het wel, maar nu betaal ik natuurlijk maar 1 keer verzend kosten :)

http://www.secleosounds.com/oscommerce/catalog/index.php?cPath=26&osCsid=6e243c68b890f78e2576e0c57bb4bf91

Martin_
4 januari 2014, 20:03
Je hebt inderdaad lineaire en logaritmische potmeters (http://www.aaronstonebeat.nl/gitaarelektronica.htm#Potmeters). In jouw link staat "log" dus logaritmisch.

Dat de toon verandert bij afnemende volume is een bekend gegeven. Dat ligt niet aan een defecte potmeter, maar in de werking er van. Je kunt dat beperken door bijvoorbeeld een "treble bleed" te plaatsen.

Duhsjaak
4 januari 2014, 20:51
Ken Leosounds niet maar ik zou ze wsch al niet nemen uit principe, een pu die met zijn naam duidelijk verwijst naar nonkel Leo terwijl die daar volgens mij niks mee te maken heeft, pfff. mss flauw van me, so be it :)


En niemand die hierop heeft gereageerd.
Ik vind het alvast een geniale opmerking.
Alhoewel ik met jou, ook een naam die op O eindigt, ook een beetje voorzichtig ben.
Straks ga je spontaan allemaal neuzelige strats maken.

Ik moet er niet aan denken.

Sorry TS voor het kapen van je draad. Maar effe lekker lachen is nooit weg toch?
Vriendelijke groet, Gus

LGK
4 januari 2014, 20:59
En niemand die hierop heeft gereageerd.
Ik vind het alvast een geniale opmerking.
Alhoewel ik met jou, ook een naam die op O eindigt, ook een beetje voorzichtig ben.
Straks ga je spontaan allemaal neuzelige strats maken.

Ik moet er niet aan denken.

Vriendelijke groet, Gus

Hahah, Ja sorry, maar de prijs is zo aantrekkelijk :chicken:


Maar jongens, wat heb ik nodig?!

Martin_
5 januari 2014, 21:36
Wat heb je nodig?
Ligt er aan wat je wilt. Voor de bedrading heb je de "clothwire" nodig in minimaal twee kleuren. Die mojo special 250k Log potmeter kun je gebruiken voor volume. Volgens Leosounds ook voor tone. Dat laatste is een beetje smaak afhankelijk. Als je meer moderne Fender style wilt, kun je voor No load Fender potmeters kiezen. (deze) (http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=fender-no-load-pot-250k&action=article&group_id=10000014&aid=2826&lang=NL)
Voor treble bleed kun je bijvoorbeeld hiervoor kiezen.
klik (http://www.seymourduncan.com/blog/tips-and-tricks/mod-squad-volume-controls-tone-controls/) Hier heb ik zelf nog geen ervaring mee.

LGK
5 januari 2014, 22:14
thanks, was misschien een beetje stomme vraag maar ben hier niet bekend mee. Dacht dat je gewoon 1 standard ding had (potmeter enz) Maar daar is dus ook al aardig wat keus in.. hahah

Naja, heb gisteren die pickups besteld en 2 van die potmeters (voor volume en tone) wat van dat cloth wire (wel in 2 kleuren genomen maar wist eigenlijk niet dat dat "moest") En een capacitor van 47nf. Zag dat het voor een strat weer vaker een 22nf is.. ze zijn maar 2 euro dus die kan ik altijd nog vervangen als het echt moet.

Maar toch nog bedankt voor de info!

Nu maar proberen rustig te wachten tot er wat uit duitsland komt :cheerup:

Martin_
5 januari 2014, 22:22
Ach, "moeten" in twee kleuren: het is wat makkelijker onderscheid te maken tussen "hot" en "ground". Ik neem aan dat je strat op dit moment 3 potmeters heeft, of heb ik wat gemist?

LGK
5 januari 2014, 22:42
Jaa klopt, maar die van mij is wat anders dan een "normale" strat.
De volume pot is gewoon volume, de tone pot daar onder regelt alle pickups voor tone, en de tone pot daar onder is een push pull pot en als je die omhoog zet komt de neck pickup erbij. Je kan er wel aan draaien maar dan gebeurd er niets.
Dus die push pull pot laat ik gewoon zitte, en de andere 2 vervang ik.

Lijkt me wel fijn om deze bedraging gewoon zo te laten, ff fototje maken als ik hem openschroef. Dan zal het denk ik wel moeten lukken om hem weer zo te solderen

E-J
6 januari 2014, 13:17
Ben benieuwd wat je van de '56 pickups vindt. Ik heb een paar weken geleden een oude Tokai Strat gekocht met daarin de '66 (Jimi Hendrix) set. Puike pickups hoor, erg 'glazig', helder en al dat. Behoorlijk lage output wel, moet vergeleken met mijn Les Paul (eveneens een oude Tokai) het hoog op de versterker wat terugdraaien en de bas hoger zetten. De '56s zouden volgens de website van Leosounds wat warmer klinken.

LGK
6 januari 2014, 15:57
Het 1956 setje heb ik inderdaad overwogen. Maar ik was toch bang dat het iets te 50 ish zou gaan klinken. Dus ik ben nu voor de 1959 set gegaan. (srv) had nog zo tegen mezelf gezegd om geen signature setje te nemen.. Maar ik dacht dat dit wel een goede compromie zou zijn voor die 56 set.

LGK
30 januari 2014, 18:43
Na een tijdje te hebben moeten wachten is er dan toch wat uit duitsland gekomen! :crazyhappy:

Vorige week donderdag al een mailtje gekregen dat ze waren verstuurd, en ik heb ze net binnen gekregen.
Netjes verpakt. In een aluminium doosje zitten de pickups en er zit zelfs nog een plectrum bij. (moet niet gekker worden ;) )

Ben blij dat het tot nu toe allemaal goed verlopen is. Heb nog wat contact gehad met michael (die gozer van leosounds) en hij heeft netjes op al m'n mailtjes antwoord gegeven, dus tot zo ver ben is zeer tevreden.

Morgen ga ik een poging doen om die dingen er in te zetten. Voor de eerste keer zal het nog wel wat gepruts worden, maar als het echt niet lukt heb ik jullie natuurlijk nog ;)

http://www.freebits.nl/images/247pickups.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=247pickups.jpg)

http://www.freebits.nl/images/135Pickup.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=135Pickup.jpg)

LGK
1 februari 2014, 22:19
Ze zitten er eindelijk in! Was nog een beetje een gedoe, want het was nou niet echt lekker gesoldeerd in m'n strat. Maar van binnen is het allemaal weer in orde.
Moet zeggen dat ik best blij ben met het geluid. Ik moet nog wel een beetje wennen omdat ik die tex-mex pickups gewend ben. Die hebben wat meer output en zijn wat potiger. Maar de nieuwe zijn wat dynamischer en hebben een meer vintage feel en ik ben dat schelle kwijt wat de tex-mex wel een beetje hebben.
En dat is waar ik naar opzoek was, dus ik ben happy :cheerup:

beruk
1 februari 2014, 22:49
Koel! Laat es horen?

LGK
2 februari 2014, 12:16
Ja dat wil ik best voor je doen, alleen ik heb niks om mee op te nemen denk ik :(

arnoldtims
2 februari 2014, 12:45
Heb je geen smartphone? Niet ideaal maar kan wel even een impressie geven van de sound, als je het volume laag houd.
( je naam doet vermoeden dat je een LG telefoon hebt lol)

LGK
2 februari 2014, 13:46
Haha nee, ik heb wel een smartphone maar een samsung. Heb wel is wat akoestisch proberen op te nemen maar als ik het dan terug luister hoor ik alleen maar distortion.. Dus dat gaat helaas niet werken..