PDA

View Full Version : HNGD Jack and Danny JM-30



10us
3 november 2013, 09:39
http://i1330.photobucket.com/albums/w568/Martijn_Braamhaar/2013-11-01190638_zpsfd4ff0d4.jpg

Deze rakker van MP gehaald voor heel weinig. Had er niet te veel van verwacht maar; mooie top, lage actie, netjes afgewerkt en speelt echt prima. Zelfs de pick-ups zijn behoorlijk ok, dinsdag nog wel eens op oorlogsvolume checken of het niet een groot feedbackapparaat is maar tot nog toe onwaarschijnlijk positief verrast!

Sander-H
3 november 2013, 10:12
Weer eens wat anders dan al die standaard stratocaster kloons van rond de €100,- waar je overal doodgegooid mee wordt. Zo'n jazzmaster modelletje is best grappig.

En ze durven wel pittige uitspraken te doen:
"World famous guitar makers from Gibson over Ibanez to Yamaha have many of their more inexpensive models mass produced by Jack Danny. So that our customers donīt unnecessarily pay for brand names, we offer top instruments at absolute budget prices!!! But hush, donīt tell anyone. "

Kijk, dat is namedropping voor gevorderden :D

Als hij lekker speelt en de afwerking is goed heb je toch een leuke gitaar voor een paar tientjes.

fastfolkert
3 november 2013, 10:50
Die J&D zijn IMHO best goed; ik heb een Precision Bass kopietje van ze (bij onze oosterburen gehaald) en dat ding is perfekt afgewerkt, was goed afgesteld en klinkt voorzover ik dat als gitarist kan beoordelen prima! En kostte nog geen 100 Euro.....

10us
3 november 2013, 11:01
inderdaad een typisch gevalletje; hoe kan je het in godsnaam maken voor het geld?

El_Mano
3 november 2013, 22:14
Ik heb naast een paar gitaren van "grote merken" ook een paar budget exemplaren waar onder een goldtop LP met P90 van J&D en die ziet er prima uit, speelt heerlijk en klinkt echt goed. En dat is niet alleen mijn mening maar ook die van behoorlijk wat gitaristen die veel beter zijn dan ik.

bat
3 november 2013, 22:31
inderdaad een typisch gevalletje; hoe kan je het in godsnaam maken voor het geld?
Tsja, daar kun je nog hele discussies over voeren...

10us
3 november 2013, 23:37
I know, laten we dat nu niet doen ;)
Ben voorlopig blij met de boven verwachting goede gitaar! Ik begin al jeuk te krijgen naar een Tele van ze, bij voorkeur een met een boomstamachtige nek want merk bij deze (smalle) toch ook wel dat ik liever wat meer hout heb...

Eric de Jong
29 januari 2016, 23:57
Ik ben heel benieuwd naar de hals van deze gitaar. is het zo'n platte hals of zoals bv squiertje?

EJ