PDA

View Full Version : Ring of fire band cover rock version



tomheerkens8
2 november 2013, 14:01
Heey
dit hebben wij met de band opgenomen
het is een rock versie van het geweldige nummer ring of fire
de solo is geïmproviseerd bij 1:31
https://soundcloud.com/user955374515/ring-of-fire-guess-whatt-cover?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook

Groetjes Tom Heerkens

Duhsjaak
5 november 2013, 22:01
Helemaal eerlijk, als ik iets post (vaak iets snel inelkaar gemompeld) treedt het hele logopedie spul meteen op: Niet goed genoeg gearticuleerd.

Dat speelt jouw post ook parten. Het is kut opgenomen. Zo!!! Het hoge woord is eruit.

Maar afgezien daarvan.....
Er zijn twee autoharp spelers in NL (naar schatting) en dat zijn Gitaarvrouwtje en ik. En dit prachtnummer is in essentie door June Carter op haar autoharp gecomponeerd.

Pracht uitvoering: Johnny Cash
Ruige uitvoering: Eric Burdon and the Animals (dubbel LP Love is)

en nu door jullie!!!
Verdomd! Da's nog eens ballen tonen! Geniaal, zonder gelul.

Als ik alles naar de manier van opnemen zou willen toeschrijven, dan zou ik zeggen: Zet het in recording en wacht totdat je tot op je schoenveters wordt afgefikt.

Maar sounds kijkt verder de opnames. Hoop ik.

Sounds vind (lees: ik vind) dit super dapper.
Ik ben er helemaal blij van geworden.

Morgen ga ik weer ernaar luisteren.

Ik roep Gitaarvrouwtje op ernaar te luisteren en haar geen-gelul-ik-ben-toch-een-noord-nl'er mening erop los te laten.

Ken je dat?
Ik ging met een vriendje uit Scheemda en twee van zijn maten naar de kroeg. Nadat iedereen een jonge voor zich had staan, zei ik (noord-holland) in mijn argeloosheid: Proost.
Waarop de Groningers zeiden: Ja, luister eens. Zijn we hier om te drinken of om te lullen.

Dan weet je het maar vast.

Lekker doorgaan dus, is mijn advies. Ballen tonen is niet iedereen gegeven. Jou wel. Wees daar rete trots op.
Zou ik zijn in jouw geval.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
5 november 2013, 22:10
Haaaa! present, gitaarvrouwtje heeft geluisterd en..need to say..gitaarvrouwtje LOVES johnny cash en the carter family
Op zn gronings,..kort en droog
T kon minder mienjong
En t kon ook beter

Wat kon minder?.. muzikaal gezien kon t veel en veel minder ...vanuit de mond van de groninger kreeg je zojuist een goed kompliment
T kon beter, ja..qua recording ( hoor mij,..die komt ook net piepen met haar recordings) maar zoals Harald het mij deze week zei, en ik nu dus tegen jou
Deze heroische uitvoering van 1 van die prachtige cash nummers, verdient beter

Ik sluit me feitelijk bij Gus aan,..en zeg..doe wat ik deed.. Laat je lekker bekritiseren door de recordofielen! En leer!
En geniet van de muziek, leuk gedaan dit ,.. En zoals ik Johnny cash ingeschat zou hebben bij leven..zou hij t leuk vinden dit..hij was een rock n roll man ..een hele echte

gitaarvrouwtje
6 november 2013, 01:07
En waarom moet ik nu toch ineens zo denken aan mijn dagen in een rokerige kelder onder een jeugdcentrum waar de plaatselijke punkbands, inclusief het illustere gezelschap waarmee ik mn eerste stappen de muziek in zette, repeteerden met veel wiet,veel bier veel lawaai, en daarna " the clash" luisteren aan de bar boven

Those were the days :seriousf:

Duhsjaak
6 november 2013, 07:56
En durf ook te lachen om je fouten.
June en Johnny Cash, vers getrouwd, deden een Europese tour.
Statler Brothers, Carl Perkins plus J&J natuurlijk.

Aan alles was te merken dat J eigenlijk alleen echt geinteresseerd was in het tussen de vodden slepen van J en dus min of meer routine matige moves en teksten deed. Good evening ladies and gentlemen, welcome to our show.

En ik was nog wel naar Schiphol gegaan om ze te verwelkomen.

Carl Perkins was veel meer betrokken bij zijn muziek (een soort van greatest hits met de lullige backing van de Cash jongens achter zich).

Met als gevolg dat ik besloot dat Cash de pleuris kon krijgen en dat ik tot vandaag de dag alleen de Perkins liedjes uit die 'show' op band heb. Ik ken niemand die de Cash opnamen heeft.

Achteraf zou je heel beter weten, maar toen geloofde ik daarin. En eigenlijk nog steeds. Beter oprecht en rammelend dan doorgetraind en routineus.
Dat bevalt mij vreselijk goed aan jouw post. Tot vier tellen en dan meppen. Heel jonge band toch? Fijn hoor. Nooit het vuur verliezen.

Vriendelijke groet, Gus

tomheerkens8
6 november 2013, 12:02
Bedankt voor jullie reacties, ja de opname kwaliteit is is niet best inderdaad we moeten het nog een keer opnieuw opnemen,
Vriendelijke Groet Tom Heerkens