PDA

View Full Version : Zijn er nog Strats te koop zonder vibrato?



Luca P
1 november 2013, 14:16
De echte Fender dan?
Vroeger zag je ze nog wel eens.

vulvasonic
2 november 2013, 00:31
Ja hoor......

Pepe
2 november 2013, 01:00
Nou... dat is dat. Kunnen we gelijk over gaan naar het traditionele strat vs LP gedoe...

Martin_
2 november 2013, 11:03
In ieder geval de Robert Cray stratocasters uit de artist serie.

Riny
2 november 2013, 17:15
Pookje eruit draaien, mooi zwart doppie erin, blok vastzetten en er is een strat zonder tremelo.
Heb ik ook gedaan toen de strat alleen nog voor een gitaarsynthesizer gebruikt ging worden.
Waarom duur doen als het goedkoop kan?

vulvasonic
2 november 2013, 18:03
Pookje eruit draaien, mooi zwart doppie erin, blok vastzetten en er is een strat zonder tremelo.
Heb ik ook gedaan toen de strat alleen nog voor een gitaarsynthesizer gebruikt ging worden.
Waarom duur doen als het goedkoop kan?
Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar een tremloze strat klinkt toch nog echt even iets anders dan een strat waarbij de trem is vastgezet.
Een kennis van me liet ooit een tremloze gitaar bouwen, maar hij was niet tevreden over het geluid. Pas toen hij de gitaar had voorzien van een trem en deze vastzette klonk het zoals hij wilde dat ie klonk.

Ik weet niet of ie er nog steeds op staat, maar enige tijd terug stond er een fantastische hardtail strat uit 1982 (Dan Smith periode) voor een meer dan nette prijs te koop op Marktplaats. Zwart, 1 piece maple neck en een volledig witte trim. Moest iets meer dan €1000,- kosten. Als ik het geld had stond ie nu op mijn kamer.

Luca P
3 november 2013, 01:14
...trouwens leuke gitaartjes Fenders.
Maar ik ben een Gibson man.
:cheerup:
Wilde alleen weten of ze zonder te koop zijn.